PDA

View Full Version : Little Wing (intro+solo)



Cizzie
8 juni 2007, 00:19
He!

Ik heb even de intro en solo van Little wing opgenomen omdat ik graag wil weten hoe ik het kan verbeteren. Woensdag ga ik dit lied spelen op m'n school met een bandje (ik speel tijdens de coupletten gewoon akkoorden en zing erbij) voor muziekles, er komt ook een jury die een cijfer geeft dat bij m'n examen meetelt dus het liefst speel ik het zo goed mogelijk natuurlijk.
Ik vond/vind vooral de timing van de intro moeilijk maar hoop dat die nu een stuk verbeterd is vergeleken mijn vorige Little Wing intro filmpje (als je je die nog kunt herinneren).

Nouja.. zeg maar wat je denkt alsjeblieft :)

http://www.youtube.com/watch?v=zX2E7ilYpi4

Betere intro: http://www.youtube.com/watch?v=-GTLY8v5qbo :)

hendrix2
8 juni 2007, 12:36
Intro is al verbeterd maar het klinkt niet relaxed.
Als hendrix (of SRV) dit speelt dan klinkt het zo lekker chill, bij jou klinkt het wat geforceerd, alsof je soms wat moet inhalen...

De solo, is best wel goed gespeeld. Maar je moet ook hier proberen uitzoeken hoe je je gitaar echt kan laten zingen op die typische hendrix manier. Het gevoel mist hier ook een beetje voor mij. Hendrix speelde bv veel bends onzuiver enz. maar hij speelde die wel erg overtuigend, waardoor het mij in ieder geval toch kan boeien.

Veel Hendrix blijven luisteren en blijven oefenen raad ik je aan. Als je verdergaat zoals je nu bezig bent, kom je er wel!

G.G.
8 juni 2007, 12:59
Cizzie: geweldig. Klinkt al best lekker.

Probeer het eens iets relaxter zoals Hendrix2 zegt. Laat desnoods meer weg en hou het simpel.

Hier mijn prutswerk. Let niet op de niet al te best gestemde strat. Mijn tempo ligt lager, en ik gebruik flink wat minder noten waardoor het ietsjes minder gejaagd klinkt.

Zoals je zal horen ben ik er ook nog lang niet. Misschien heb je wat aan dit advies van iemand die ooknog loopt te tobben.

http://www.esnips.com/doc/f6d75d8e-0b29-473d-b6bb-edfda5f16e27/Little-wing

Slevin
8 juni 2007, 15:35
Intro is al verbeterd maar het klinkt niet relaxed.
Als hendrix (of SRV) dit speelt dan klinkt het zo lekker chill, bij jou klinkt het wat geforceerd, alsof je soms wat moet inhalen...

Mee eens :)

Afgezien van het feit dat het geluid wel erg scherp klinkt, ligt denk ik aan de opname ?

Luke-wannabe
8 juni 2007, 22:20
@ G.G.: Damn dude! Volgende keer effe stemmen heh! Klinkt zo vals als een kraai! Maar op zich goed gedaan :)

@ Cizzie: Best wel lekker, vooral voor een meisje. Die solo is alleen niet zo goed. Hendrix speelde zelf erg vloeiend, probeer ook die vloeibaarheid in je spel te brengen. Dan gaat t echt te gek klinken!
Succes, ook op school!

G.G.
9 juni 2007, 02:13
Cizzie, ff een vraagje. Ben jij aan het tellen tijdens het spelen? Zo ja... niet doen, zing het in je hoofd.

Cizzie
12 juni 2007, 18:12
Oke.. is de intro zo beter? Ik vind van wel :)

En nee, ik ben niet aan het tellen in m'n hoofd.



http://www.youtube.com/watch?v=-GTLY8v5qbo

ErikE
18 juni 2007, 14:31
Het klinkt alsof je het uitgezocht hebt van bladmuziek. Qua noten klopt het grotendeels, je moet alleen vooral vanaf het Ami akkoord tegen het einde, waar je een barré speelt op het 5e fret en de noten als een soort trappetje omlaag laat lopen nog even goed het origineel checken (luisteren) voor de timing. Je rekt vanaf daar een paar stukjes te lang op. En probeer het inderdaad niet te metronoom-achtig te spelen, de 'feel" mag een stuk losser.

Voor de rest op de goede weg girl! :gitarist:

Cizzie
19 juni 2007, 13:36
Oke, bedankt!
Maar eerst speelde ik het zonder met mn voet erbij te tikken (losser dus) en toen zei iedereen meteen van speel met een metronoom blalba en dan doe ik dat (nouja mn voet dan die metronoom mag ik niet zo) en dan is het the "metroonoom-achtig"? :(
:)
Oh ja en dat ik wat oprek, dat doe ik eigenlijk express want ik vind het gewoon wat mooier zo. Ik probeer zowiezo niet exact het orgineel te doen hoor.
:gitarist:

Gitaro
19 juni 2007, 14:06
Die soepelheid en 'feel' komen vanzelf wel als je genoeg kilometers maakt met metronoom of ritme. er zit verbetering in, maar als je oefent op hetzelfde tempo als in dat filmpje doe je het fout. Mijn advies is om de metronoom op 60 (desnoods lager) bpm te zetten en het heel langzaam op te bouwen. Meestal als ik een muziekstuk 'bestudeer' heb ik de metronoom sowieso de 1e dag alleen maar op 60. Dat kan best saai zijn, maar je vingers onthouden alles wat je doet, en als je boven je kunnen oefent onthouden ze alleen maar foute dingen.

Slevin
19 juni 2007, 14:31
Ah, sowieso al velen malen beter dan mijn gekloot met de kleine vleugeltjes Cizzie :hippie: Zo, klein ego boostje :satisfie: