PDA

View Full Version : Hagstrom Swede / SuperSwede



Dude
7 juni 2007, 23:35
Hands on ervaringen please... ik was druk aan het sparen voor een gibson les paul, de studio die ik heb gehad deed het nooit helemaal voor me vanwege de dikke hals en gemis aan binding maar mis een beetje de les paul sound...

Ik had ooit wel eens van hagstroms gehoord maar zie nu op de nieuwe site dat ze weer opnieuw van start zijn gegaan en dat het spul er ZEER netjes uit ziet...
Heeft iemand al op een van deze gitaren gespeeld ? Zijn de halzen erg dik en klinkt het een beetje ? de prijzen zijn iig zeer gunstig en ik vind het al een ontzettende pre dat je ze niet zo erg veel ziet.


Ben erg benieuwd... tell me all about it !

7okai
7 juni 2007, 23:40
Waarom score je niet een goeie Tokai?
Dan heb je een bere les paul sound!

Dude
7 juni 2007, 23:45
omdat ik een zeikert ben en ook een beetje merkenslet en tokai me in de oren klinkt als een goedkoop gefabriceerd chinees speelgoed autootje... sorry




nee het wordt gibson of hagstrom.... gibson zou alleen lange termijn werk worden en die hagstrom niet. Vandaar mijn vraag.

Chris Winsemius
8 juni 2007, 00:27
Naut.... (rest v/d nickname ff vergeten maar zoek op Hägstrom) heeft zowel 'n oude als 'n recente. (edit: ik mail 'm wel ff)

Ik heb zeer lang geleden 'n tijd 'n oude te leen gehad; wat warmer dan vele LPs maar absoluut klasse.

keef
8 juni 2007, 00:40
In de 70s zag ik een concert van Manfred Mann - zijn (inmiddels overleden) gitarist speelde op een Super Swede en een Marshall stack. Geweldige toon, aardige kerel - na afloop nog even gepraat over muziek.

zeppo
8 juni 2007, 01:01
Geen hands on ervaringen met de nieuwe, wel met een oude.
SuperSweet.

De nieuwe Swede en Superswede hebben voor zover ik het kan herinneren overal goede reviews gehad.
Ik zag in de Gitarist van deze maand een ad van Hagstrom met daaronder een lijst van alle winkels die ze verkopen.

Pepe
8 juni 2007, 02:39
de nieuwe komen uit Azie he?
Dat kunnen best goeie dingen zijn maar ik stel me voor dat het toch andere beestjes zijn dan de originelen

wikwakka
8 juni 2007, 08:43
Geen hands on ervaringen met de nieuwe, wel met een oude.
SuperSweet.

De nieuwe Swede en Superswede hebben voor zover ik het kan herinneren overal goede reviews gehad.
Ik zag in de Gitarist van deze maand een ad van Hagstrom met daaronder een lijst van alle winkels die ze verkopen.

En zou je de moeite willen doen om die lijst hier neer te zetten? : :p [ik ga er van de zomer ook eentje kopen!]

zeppo
8 juni 2007, 08:59
Dijkman, a'dam
Nederland Muziek, almere
Music all in, Noordwijk
Tonika, groningen

niet veel dus ...

kijk ffe op hun site

zeppo
8 juni 2007, 09:19
de nieuwe komen uit Azie he?
Dat kunnen best goeie dingen zijn maar ik stel me voor dat het toch andere beestjes zijn dan de originelen
Dat stel je je goed voor, maar gelukkig zijn de auto's van tegenwoordig ook andere beestjes dan vroeger. De discussies "Vroeger ..." en "Tegenwoordig ..." zijn op dit forum al vaker gevoerd.

Voor de toets gebruiken ze nieuwe Hagstroms bijv. resinator wood, een eigen ontwikkeling (of was het nou resonator?) dat (claim) de eigenschappen van ebben heel dicht benadert. Ik las ergens dat het zelfs ebben is, meen ik.
Fijn, alleen maar de opmerking dat ik een stuk of 3, 4 reviews heb gelezen van de nieuwe SuperSwedes, en allemaal zonder uitzondering positief.

Als je niet bang bent voor Duits:
http://www.planetguitar.net/tests/hagstrom/index.html
(met soundsamples)

De oude tests van Gitarre & Bass zijn ook eenvoudig te koop (via Click & Buy).
Harmony Central?

Ik zou een nieuwe Hagstrom absoluut verkiezen boven een Epi, alleen al om de vorm van de kop :D
Het toch net even bijzonderder.

zeppo
8 juni 2007, 09:25
nog een toevoeging:
http://www.meetmusic.com/NL/revdetail.asp?rid=10&detailid=all

zeppo
8 juni 2007, 09:26
http://www.meetmusic.com/reviewimages_large/20.jpg (1670 x 1000)
Daar krijg ik het warm van. leuk voor je desktop.

jimihattricks
8 juni 2007, 09:27
omdat ik een zeikert ben en ook een beetje merkenslet en tokai me in de oren klinkt als een goedkoop gefabriceerd chinees speelgoed autootje... sorry




nee het wordt gibson of hagstrom.... gibson zou alleen lange termijn werk worden en die hagstrom niet. Vandaar mijn vraag.

ehm.. yeah.. dus jij verkiest naam boven kwaliteit..? een 2ehands tokai zal doorgaans echt niet onder doen voor een aziatische hagstrom (no no my friend)..

maargoed, wel net ff iets aparter dan een les paul, en dat is positief!

omni
8 juni 2007, 09:39
ik heb een tijdje een oude swede gehad, fijne gitaren. Een beetje een platte brede hals, het profiel van een classic maar breder. Ik zou wel voor een Superswede gaan. Want de Swede heeft een geschroefde hals (schroeven zitten verborgen onder een afdek plaatje) waardoor je minder het echte LP geluid benadert.

nautic3l
8 juni 2007, 09:56
Zoals Chris al zei heb ik een oude Hagstrom Swede (1979) en een een nieuwe Hagstrom SuperSwede. De nieuwe Hagstrom is een fijne gitaar. Hij is erg netjes afgewerkt en speelt na mijn afstelbeurt echt super. Hij is wel aan de zware kant en hij heeft een iets dikkere hals dan mijn oude Hagstrom.
Zoals ik al eerder heb gezegd vind ik de pups in de nieuwe Hagstrom een beetje dof klinken. In mijn oude Hagstrom heb ik DiMarzio SuperDistortions en die snijden gewoon iets beter door de mix. Ik heb er ook een gekocht om in mijn nieuwe Hagstrom te zetten en dan kan ik deze 1 op 1 vergelijken met mijn oude qua tone.
Naar mij mening krijg je gewoon een geweldige gitaar voor de prijs die je er voor betaald. Probeer er een paar en kies de beste eruit. En laat hem ook gelijk ff afstellen, grote kans dat de frets gevlakt moeten worden.
Ik zag in het Feedback krantje dat zij ze nu ook verkopen.

Succes en groet van de Naut.

nautic3l
8 juni 2007, 10:00
Over wat Omni zegt over de schroef hals en gelijmde hals, dit geldt enkel voor de oude Hagstroms. Alle nieuwe Hagtroms hebben een gelijmde hals. Ook heeft de oude Superswede een zogenaamde nulde fret voor meer sustain. Helaas hebben de nieuwe SuperSwede's dit niet.

Groet van de Naut

bass blom
8 juni 2007, 10:13
heb ff op 1 gepingeld bij tonika en uitgebreid bekenen, weet niet of het een super was maar het klonk goed en de afwerking was perfect. ebben toets.

Dude
8 juni 2007, 10:42
ehm.. yeah.. dus jij verkiest naam boven kwaliteit..? een 2ehands tokai zal doorgaans echt niet onder doen voor een aziatische hagstrom (no no my friend)..

maargoed, wel net ff iets aparter dan een les paul, en dat is positief!

je zegt zelf dat ze niet voor elkaar zullen onderdoen... en ja dan kies ik liever voor een stukje nostalgie en iets dat me aanspreekt dan voor een gitarenmerk dat me doet denken aan goedkope japanse batterijen...

Dude
8 juni 2007, 10:43
Bedankt iedereen voor de input so far ! Ga binnenkort maar eens een proefritje maken...

Dude
8 juni 2007, 10:49
Music all in, Noordwijk

kijk ffe op hun site

wat een tyfuswebsite zeg.... ik kom dr geen drol mee vooruit.

Dude
9 juni 2007, 23:56
http://www.musicmedia.fr/images_lib/Hagstrom_SUPERSWEDE_z.jpg


hebben..... 519 euro.....


HEBBEN !

Veekeren
10 juni 2007, 01:32
Hmm... vind em er een beetje lomp uitzien eigenlijk...

wikwakka
10 juni 2007, 10:05
Ik vind hem er prachtig uitzien! Ga je nou voor de Swede of de Super Swede? En waar is hij 519 euro? In Tonika [website] was de Super volgens mij 560 ofzo.

Of ga je naar Duitsland?

fredjuh
30 augustus 2008, 20:00
Ik heb gehoord dat die "Resinator" van gelamineerd ebbehout is met iets van hars ertussen. Het heet waarschijnlijk niet voor niets "RESINator":)
Dinsdag de 2e krijg ik my very own Hagstrom Super Swede Vintage Sunburst binnen. :satisfie: :cooler: Ik vind m super spelen en hij klinkt supervadsig maar dan moet je natuurlijk wel ff de mids boosten anders kun je niet écht rock 'n' rollen. :cooler:

TimmU
30 augustus 2008, 20:08
Music maniacs (haarlem ) heeft ook een paar hagstroms hangen, die klinken echt te gek!

Otje
30 augustus 2008, 20:18
Het is bijna schandalig dat je zooooooooooo'n onwijs goeie gitaar kan kopen voor zoooooooooooo weinig geld. Het zou verboden moeten worden. Echt. Ik heb de mijne nu al een tijd en ik blijf me verbazen over geluid en bespeelbaarheid. De hoogste 2 fretten zitten er alleen voor de sier want daar kun je niet bij, maar dat neem ik graag voor lief.

pannekoek
30 augustus 2008, 21:00
hagstrom select super swede for the win!

soup
30 augustus 2008, 21:10
wat is er met dude gebeurd?

account weg?

Joey Handsome
30 augustus 2008, 21:20
spuit 11.........................