PDA

View Full Version : zwaar nodig advies nodig!!!!



anoniem
21 november 2001, 23:00
Kijk, 't is zo.

Ik speel in een metalband en we gaan binnenkort een demo opnemen. Nou heb ik altijd op een ouwe bak (Kustom) met metalzone gespeeld, maar ik vind 't geluid toch niet echt mooi. Angezien ik geen geld voor een dikke buizentop heb is mijn vraag:

Welke combo heeft het beste scheurgeluid zonder dat ik met verdere pedaaltjes-troep moet gaan werken?

Is de H&K attax 80 wat bijvoorbeeld?
Of een marshall valvestate? en welk type dan?

Of beter nog: Heeft 1 van de forummers iets in deze trant waar vanaf wil?

Ik hoor 't wel.

Groet, Marc

Outshine
22 november 2001, 13:18
In geen van beide zit een echte lekkere metaldisortion. H%K heeft wel een betere disortion dan de marshall (althans die van mij vs232) maar mn marshall + metalzone klinkt wel heel lekker.

Denk toch, zeker als je geen pedaaltjes wilt, dat voor een buizen moet gaan. (Helemaal als je aan t opnemen bent)

ekkerman
24 november 2001, 15:07
maar je hoeft toch geen 80 watt te hebbem ? zeker niet in de studio je kunt beter voor wat minder watjes gaan denk ik die klinken ook op een lager volume te gek bijvoorbeeld een voxje of een fender met buizen of een dc3 van mesa boogie ofzo...

taylor
24 november 2001, 15:39
in de studio moet je ook wel knallen vind ik om echt 1 mooi gitaar geluid te krijgen ligt er ook 1 beetje wat voor en stijl je speelt maar toch.

taylor
24 november 2001, 15:39
in de studio moet je ook wel knallen vind ik om echt 1 mooi gitaar geluid te krijgen ligt er ook 1 beetje wat voor en stijl je speelt maar toch.

ekkerman
26 november 2001, 10:06
toch zal niet iedere studio technicus c q producer die mening delen denk ik al hangt het ook van de stijl die je speelt af ...
soms zetten ze de gitaar versterkers op de gang of in een geheel andere ruimte omdat ze voor de band feel alles in 1 opname willen doen.
maar toch is het voor inprikken en overdubs wel lekker als er niet te veel overspraak is daarom is die boogie mark 4 zo populair omdat hij door zijn schakelingen tweed ,triode etc ook op minder luide volumes kan scheuren...
het hoeft ook niet op fluisterniveau....
je kan die "gitaar muur "op zoveel manieren creeren door meerdere microfoon te plaatsen op diverse afstanden en om twee amps te gebruiken en deze sounds te mixen etc ..
lekker layeren...

taylor
26 november 2001, 12:23
hmm ja dat is opzich wel waar maar met knalle bedoel ik ook niet op tien ofzo dat ligt ook maar aan wat voor 1 amp als je 1 jtm 45 of superlead 100 gebruikt die zul je echt wel helemaal open moeten draaien.

voor 1 rock sound.

ekkerman
26 november 2001, 21:23
das waar maar wel zoooo hard.

Chiel
6 december 2001, 13:27
In de studio heb je zelfs aan een 10W versterkertje genoeg. Waarom dan 80W? Het gaat trouwens om het aantal dB’s (decibels) en niet om het wattage. Als je perfect scheurgeluid wilt, maar dan heb je ook echt werkelijk geweldig geluid, dan moet je een Tech 21 aanschaffen. Laat je niet misleiden door zijn afmetingen want hij is echt perfect. Ik heb hem uitgeprobeerd met een simpel Ibanez gitaartje van fl 600,- en hij leverde hiermee meer dan prima metalgeluiden versus Metallica en lekkere oude rockgeluiden als AC/DC. Zelfs pure bluesrock als Jeff Healey kun je eruit toveren. Hij kost een kleine fl 1000,- en indien je het echt gek wilt maken kun je er een separaat speakercabinet op aan sluiten met ingebouwde versterker. Probeer hem eens, je zult versteld staan. En trouwens, die pedalen heb je dan ook niet meer nodig . . .