PDA

View Full Version : Profielwerkstuk: gitaarbouw



Blend
7 juni 2007, 20:43
Voor 'n profielwerkstuk (muziek & natuukunde) wil ik samen met 'n vriend een elektrische gitaar gaan bouwen, met als doel uiteindelijk te onderzoeken hoe het nou precies werkt.
Nu heb ik hier eens zitten rondkijken, maar de kosten van 'n zelfbouw stratje liggen ongeveer rond de 400 euro. Aangezien het 'slechts' een profielwerkstuk is, heb ik dus niet zoveel zin om er zo veel geld in te pompen.
Ik dacht er 'n beetje aan om de (kale-) hals en de -body ergens vandaan te halen, en de rest zelf te doen. Het hoeft absoluut geen kwaliteit te zijn, dat ding komt waarschijnlijk toch ergens aan de muur te hangen als-tie af is. Nou weet ik dus totaal niet in welke prijsklasse ik nu moet gaan denken. Ik denk dat de kans klein is dat we de kosten zoveel mogelijk op 0 houden, aangezien we ook nog elementen erin moeten gooien. Verder zijn we totale n00bs als het gaat om zelfbouw :chicken: .
Mijn idee is dus eigenlijk meer om de gitaar te gaan relicen, dus zo'n lekker afgeragd model van maken.
Heeft er iemand 'n idee/wat tips etc?

Chroxy
7 juni 2007, 21:06
nou, 400 euro is wat overdreven... zeker als je gewoon goed op marktplaats etc let.

Ik heb voor 200 euro een telecaster in elkaar gezet met onderdelen van martkplaats; fender elementen, onderdelen, rockinger body

En nu heb ik een enorme lekkere telecaster die ik live veel gebruik..

Voor minder kan het ook.. gewoon goed rondkijken..
Koop een squier body (wel echt hout!) met onderdelen; kost je ongeveer 60 euro.. + hals.. en dan ben je in principe al klaar.. en dan alleen nog onderdleen doorverkopen en betere onderdelen/elementen erin zetten..