PDA

View Full Version : de ideale combinatie met fender hotrod



kadee
7 juni 2007, 20:17
Wat past van geluid goed bij een fender hotrod?
Ok, kwestie van smaak enzo, maar ik wil graag weten wat de moeite te bekijken is in de winkel .

We zoeken dus voor onze gitarist een versterker die er goed bij past. voorwaarden:
- Mag zowel transistor als buizen zijn.
- studenten budget en waarschijnlijk gaan we tweedehands.
- Moet luid genoeg gaan om op te treden (op optredens zet ik mijn fender hotrod deville nooit boven 5 (clean))
- max 500 euro

Genre: pop/rock ( www.myspace.com/simiantheband )
gitarist speelt op oude aria pro (hollow) met dubbele humbuckers



Alvast bedankt voor de tips!

Mitch
7 juni 2007, 23:18
Ik zou vooral iets kiezen dat wat helderder klinkt als die zompige bak. Voor dat budget misschien iets als een DLS401 of zo.

MarkV
7 juni 2007, 23:24
Peavey Classic. Goed clean (vergelijkbaar met de HotRod), maar veel betere overdrive.

ColourofFire
7 juni 2007, 23:45
Peavey Classic of Valveking

Engl Thunder (als die nog voor 500 te vinden zijn)

Berger
9 juni 2007, 02:08
VOX AC 30 CC

klinkt beestig voor de prijs en je hebt een pak meer mogelijkheden dan de oude AC30's, en hij blijft toch nog plug and play.

Zelf heb ik een oude AC 30; heb die naast de Hotrod 2x12 van men kameraad gezet, en de AC 30 past er perfect bij.

Diezelfde kameraad heeft deze week een nieuwe AC30 gekocht..

Hij is dan van chinese makelij, maakt uiteindlijk niveel uit. Het ding klinkt voor een schappelijke prijs en is veel "onderhoudsvriendelijker" dan een oude AC 30.
Pluspunt aan de nieuwe AC30, een mastervolume. en een footswitch tussen normal en topboost als ik me niet vergis.

cheers!