PDA

View Full Version : Hoe zou je dit doen



Mr. Me
7 juni 2007, 19:47
hoe doe je dit:

ik heb een rij effecten met op het eind een loop pendaal (boss rc20 XL). deze lineout is aangesloten op mijn versterker. wat ik wil doen is zodra ik een loop heb gemaakt met een beweging me bas als inputsignaal vervangen voor de output van mijn loop pendaal zodat ik effecten over de loop kan gooien. maar ondertussen moet de line out van het laatste effect naar me versterker. ik weet dat dit wat lastig klinkt maar ik hoop dat iemand het begrijpt en weet hoe het zou kunnen.

gvink
7 juni 2007, 19:56
Is het niet mogelijk om je looper aan het begin van de fx chain te zetten? VOlgens mij moet dat gewoon kunnen. Moet je de uitgang van de looper (niet de line out) gewoon op je volgende pedaal aansluiten..

Mr. Me
7 juni 2007, 20:30
is niet wat ik wil, ik wil loop met effecten opnemen, en daarna meer effecten over kunnen gooien

DeiDRagonas
7 juni 2007, 20:56
Volgens mij ist niet echt mogelijk... Krijg je geen daisy-chain problemen dan? Dat t signaal rond blijft gaan in je signaalketen zeg maar...

Wilco
7 juni 2007, 23:49
Het is PEDAAL!

Mr. Me
8 juni 2007, 00:34
Het is PEDAAL!

Het is een DYSLECT :p

Kim Wilson
8 juni 2007, 09:12
http://img92.imageshack.us/img92/5850/pendaalcl8.jpg

Dirk_Hendrik
8 juni 2007, 10:24
:seriousf: Just made my day. Thanks Hans!

Kim Wilson
8 juni 2007, 10:24
You're welcome. :cooler:

Wilco
8 juni 2007, 10:34
@Mr Me: Excuses, wist ik niet. D'r wordt hier zo vaak pendaal gezegd dat het me een beetje de keel uit hangt.

@Kim Wilson: Briljant! Zelf gefotoshopt?

Kim Wilson
8 juni 2007, 10:44
Nee, gejat, volgens mij van Schizo. :)

Davidian
8 juni 2007, 11:02
Je kan toch gewoon overdubben? Kan ik wel iedergeval met mijn rc-2

Ik kan een overdub weghalen, nieuwe erover heen doen en dan de oude later weer terughalen.

El Bastardo
8 juni 2007, 11:32
hoe doe je dit:

ik heb een rij effecten met op het eind een loop pendaal (boss rc20 XL). deze lineout is aangesloten op mijn versterker. wat ik wil doen is zodra ik een loop heb gemaakt met een beweging me bas als inputsignaal vervangen voor de output van mijn loop pendaal zodat ik effecten over de loop kan gooien. maar ondertussen moet de line out van het laatste effect naar me versterker. ik weet dat dit wat lastig klinkt maar ik hoop dat iemand het begrijpt en weet hoe het zou kunnen.

kijk eens naar de soundsculpture switchblade. Daarin kun je variabele routings van je apparatuur programmeren per preset.

schizo910
8 juni 2007, 11:43
Nee, gejat, volgens mij van Schizo. :)

hell yeah! :D :D

Kim Wilson
8 juni 2007, 11:44
En bedankt nog daarvoor. :)

schizo910
8 juni 2007, 11:45
gheghe, 't klinkt toch ook voor geen meter: PENDAAL

Net als het gebruik van "me" i.p.v. m'n of mijn...

Kim Wilson
8 juni 2007, 11:47
Jullie zeggen daar toch constant "me", daar in Noord Holland? Me huis, me auto, me vrouw...

schizo910
8 juni 2007, 11:59
Jullie zeggen daar toch constant "me", daar in Noord Holland? Me huis, me auto, me vrouw...

Spreken en schrijven zijn twee verschillende dingen Hans. Als ik jou posts lees begrijp ik ze ook, als je ze zou inspreken wilde ik er graag ondertiteling bij ;)

Kim Wilson
8 juni 2007, 12:00
Haha, da's ook weer zo. :D

Malochia
8 juni 2007, 12:02
Jullie zeggen daar toch constant "me", daar in Noord Holland? Me huis, me auto, me vrouw...

Ja, maar als iedereen spreektaal zou gaan schrijven...

Ik blijf me erover verbazen hoe mensen pendaal kunnen schrijven. Je spreekt het toch gewoon uit als pedaal.. (waar je die n dan vandaan haalt is me een raadsel)
En pedaal is ook geen vreemd woord ofzo, iedereen gebruikt het. (gaspedaal, pedaalemmer)

hoofd
8 juni 2007, 12:02
Jullie zeggen daar toch constant "me", daar in Noord Holland? Me huis, me auto, me vrouw...

'Me vrouw' zeggen we hier niet.. Dat klinkt teveel als mevrouw, we zeggen hier gewoon 'me wijf'!

schizo910
8 juni 2007, 12:11
Ik zeg altijd: "me mokkel", dat mag hier ook.

Kim Wilson
8 juni 2007, 12:14
'Me vrouw' zeggen we hier niet.. Dat klinkt teveel als mevrouw, we zeggen hier gewoon 'me wijf'!
Hier willen we nog wel eens "mien wief" zeggen. Dat lijkt er heel erg op, alleen klinkt het toch anders. :D