PDA

View Full Version : Hulp gevraagd bij zoektocht naar Buizenamp



Sammislav
7 juni 2007, 17:58
Wie kan mij nuttige raad en handige tips geven bij het zoeken naar een nieuwe lampenbak.
Mijn voorkeur gaat uit naar een fendermodel, maar dan heb je daar nog superveel verschillende modellen in.

Ik geef enkele groepen op wiens sound mij wel bevalt en ik graag zou willen benaderen. Als iemand weet op wat voor versterkers (+eventueel gitaar) die spelen, laat het mij gerust weten!

enkele referenties:
The Fratellis!!
Razorlight
The Kooks
Cold War Kids
The View
John Frusciante!


ook even melden dat mijn favoriete gitaar een telecaster is
en mijn effecten set-up is de volgende:

Boss CS-3 - Digitech Bad Monkey - Boss BD - Boss SD1 - Boss DS1 - DOD Chorus - GLX Delay - GLX EQ -
(in de loop der tijd nog graag een Wahwah en big muff erbij)
-tips over bruikbare effectjes zijn ook zeer welkom!

momenteel wordt dit alles door een peavey bandit 112 gejaagd (die veel warmte mist)

ColourofFire
7 juni 2007, 18:37
Budget?

Met die set pedalen zou je wel aan een Deluxe Reverb kunnen denken?

Clean zat, vreet pedalen meestal wel.

Sammislav
7 juni 2007, 19:09
voor budget,
laat ons zeggen rond de 1000 euro,
voor een écht goeie versterker mag dat zelfs wat meer zijn

heeft er iemand ervaring met Orange versterkers?


Clean zat, vreet pedalen meestal wel.
wat bedoel je daar juist mee?

Johannes
7 juni 2007, 19:20
Rivera misschien? :D

Squier4ever
7 juni 2007, 20:51
Wie kan mij nuttige raad en handige tips geven bij het zoeken naar een nieuwe lampenbak.
Mijn voorkeur gaat uit naar een fendermodel, maar dan heb je daar nog superveel verschillende modellen in.

Ik geef enkele groepen op wiens sound mij wel bevalt en ik graag zou willen benaderen. Als iemand weet op wat voor versterkers (+eventueel gitaar) die spelen, laat het mij gerust weten!

enkele referenties:
The Fratellis!!
Razorlight
The Kooks
Cold War Kids
The View
John Frusciante!


ook even melden dat mijn favoriete gitaar een telecaster is
en mijn effecten set-up is de volgende:

Boss CS-3 - Digitech Bad Monkey - Boss BD - Boss SD1 - Boss DS1 - DOD Chorus - GLX Delay - GLX EQ -
(in de loop der tijd nog graag een Wahwah en big muff erbij)
-tips over bruikbare effectjes zijn ook zeer welkom!

momenteel wordt dit alles door een peavey bandit 112 gejaagd (die veel warmte mist)

fratellis - Hiwatt
Razorlight - Vox, Hiwatt
Frusciante - Marshall
the view is volgens mij ook een brits merk amp. ik denk dat je niet in de fender hoek moet gaan zoeken.... veel meer in de britse hoek, dus vox, orange, hiwatt, marshall, laney enz....

the sure thing
7 juni 2007, 20:59
Probeer eens een VOX uit. Die passen in je budget.

Elixir
7 juni 2007, 21:15
voor budget,
laat ons zeggen rond de 1000 euro,
voor een écht goeie versterker mag dat zelfs wat meer zijn

heeft er iemand ervaring met Orange versterkers?


wat bedoel je daar juist mee?

Daarmee bedoelt hij denk ik, dat die fender goed reageert op pedalen.

Kim Wilson
8 juni 2007, 09:29
Als je per se Fender wilt, zou je ook kunnen kijken naar een Bandmaster of een Super Reverb. Voor zover ik heb begrepen, is de Bandmaster de head-uitvoering van de Super Reverb. En deze amps willen wel scheuren, zijn volgens mij strakker dan de gemiddelde Fender amp. Vraag Drap maar eens wat hij vindt van de Bandmaster. :D
Deze amps reageren ook prima op de BD2, en de SD1 zal ook geen probleem zijn.

Berger
9 juni 2007, 03:10
Wie kan mij nuttige raad en handige tips geven bij het zoeken naar een nieuwe lampenbak.
Mijn voorkeur gaat uit naar een fendermodel, maar dan heb je daar nog superveel verschillende modellen in.

Ik geef enkele groepen op wiens sound mij wel bevalt en ik graag zou willen benaderen. Als iemand weet op wat voor versterkers (+eventueel gitaar) die spelen, laat het mij gerust weten!

enkele referenties:
The Fratellis!!
Razorlight
The Kooks
Cold War Kids
The View
John Frusciante!


ook even melden dat mijn favoriete gitaar een telecaster is
en mijn effecten set-up is de volgende:

Boss CS-3 - Digitech Bad Monkey - Boss BD - Boss SD1 - Boss DS1 - DOD Chorus - GLX Delay - GLX EQ -
(in de loop der tijd nog graag een Wahwah en big muff erbij)
-tips over bruikbare effectjes zijn ook zeer welkom!

momenteel wordt dit alles door een peavey bandit 112 gejaagd (die veel warmte mist)

Spelen bijna allemaal op britse versterkercombo's, ga zeker zoeken naar marshall bluesbreakers, vox AC30's, hiwatts, Orange AD30 TC, fender hotrods..

Een reissue vibrolux of deluxe van fender klinkt ook wel lekker crunchy voor die britpop sounds. (Of een oude mag ook maar daar betaal je weer lekker teveel voor..)

Een kameraad van me speelt in een britpop bandje en heeft een Hotrod 2x12 met een tele classic. De amp zit op een extra 2x12 extension V30 cab van orange. Moet zeggen dat die de setup wel heel goed doet klinken voor die stijl. Zonder de cab klinkt alles ook al meer dan behoorlijk!
Zelf heb ik er men oudere AC30 er ook op aangesloten en de britpop klank was nog meer verzekerd.

Check @ The Hives, mensen denken dat ze met hiwatt spelen nu :), maar achter hun combo of stack staan fender combo's. (vibrolux/deluxe-achtig) Die wel degelijk voor het geluid zorgen en de hiwatt's maar voor de show, funny wat endorsement toch kan doen é ;-)

Als je Frusciante wil doen moet je wel meer "stack"stijl denken of een marshall silver jubilee head of combo zoeken. Voor zen cleans gebruikt of gebruikte die een fender showman head.

tip:
Ik zie wel dat je al een leuke collectie effectjes hebt om een eind vooruit te komen, maar test zeker een versterker eerst zonder je effectjes en laat de amp eerst zen dingetje doen. Een amp heeft het meeste harmonische in zijn sound zonder iets tussen je gitaar en je amp. Die klank dat je versterker naturel "tube"warm doet klinken..
Sla zeker eens gewoon een open E majeur of A majeur akkoord aan en hoor hoe transparant je klank er uit komt. Zeker te doen met een deftige tele.
Vind ik persoonlijk een goed referentie in testen van amps.

Elk effect pedaaltje tussen is frequentiebereikrovend.
En als je een leuk pedaaltje nog bij wil voor dat net ietsje meer, kan je eens een class A line boostertje gebruiken, zelf heb ik een seymourduncan pickup booster en daarmee kom je toch een eind.

Ga eens naar www.guitargeek.com
Staan heel leuke amprigs op van jou groepen.