PDA

View Full Version : YOU TUBE beetje blues met fusion



Chris Roos
7 juni 2007, 16:34
Was net de kids halen van school vond ik deze backing nog. Heb de webcam aangezet en 1e meteen er op gezet. Ik zelf vind het te gek om de grens op te zoeken qua toon en timing zoals kwart noten en kwintolen en septolen en dergelijke. Het is btw opgenomen met een microcub en that's it. Echt geweldige dingen die cubejes.

Play it loud! :soul:

Regards,

http://www.youtube.com/watch?v=qCdUpgIgNlE

krizz
7 juni 2007, 16:37
Echt mooi man, klinkt echt super en de controle druipt er vanaf :)

Gert-Jan
7 juni 2007, 17:34
Op het gevaar af dat je naast je schoenen gaat lopen......je bent echt een van neerlands beste gitaristen...no doubt.

Cheers.

Gitaro
7 juni 2007, 17:41
Echt mooi man, klinkt echt super en de controle druipt er vanaf :)
Plus fucking één, kan er niks anders over zeggen! :blast:

Roebbeke
7 juni 2007, 17:55
Echt mooi gespeeld man :rockon:

Bosch
7 juni 2007, 18:09
Zwaanzinnig! Vette timing and viberato!
Absoluut een van de beste!

rickert
7 juni 2007, 18:51
ZO, die is goed met een gitaar!

Chris Roos
7 juni 2007, 23:23
Bedankt voor de lieve woorden allemaal.

Regards, :soul:

Slevin
8 juni 2007, 09:01
En je heet ook echt de koning ? :dance:

Chris Roos
8 juni 2007, 09:13
Ja i.d.d. de Koning. Christiaan is mijn 2e naam en Roos is de achternaam van mijn moeder. Vandaar de Chris Roos Band.

Groet,

Roy K.
8 juni 2007, 10:09
Geweldig!! 8-) Lekkere nootkeuze, heerlijke timing en gebruik van rustmomenten... Top!

Voidhead
8 juni 2007, 12:24
Te gek man! Heerlijk dat outside spelen...

Heb je tips om licks zo outside te laten klinken? Ik hoor vaak dat het puur een gevoel is, maar wellicht heb jij toch een paar dingen die helpen?

Slevin
8 juni 2007, 15:42
Ja i.d.d. de Koning. Christiaan is mijn 2e naam en Roos is de achternaam van mijn moeder. Vandaar de Chris Roos Band.

Groet,

Tof

'En jij bent?'

'De koning'

'....'

^^

Chris Roos
8 juni 2007, 21:25
Te gek man! Heerlijk dat outside spelen...

Heb je tips om licks zo outside te laten klinken? Ik hoor vaak dat het puur een gevoel is, maar wellicht heb jij toch een paar dingen die helpen?

Wat belangrijk is, is dat je je schema goed kent. Nou is dat op een jamsessie natuurlijk wel moeilijk. Daarom is het heel belangrijk om veel over dit soort schema's te improviseren. Je leert steeds meer herkennen en dat is tijdens improviseren erg makkelijk. Maak het je zelf nou niet meteen te moeilijk en pak zoals ik gedaan heb een schemaatje zoals dit. Zoek uit welke ladders je over elk akkoord kan spelen. Wat ik vaak zie met blues en rock schema’s dat de meeste de mineur op zoeken en vervolgens het hele schema door spelen. Dat klinkt voor het gehoor dan best goed maar eigenlijk speel je dan toch een paar onbedoelde foute noten. Wat goed werkt is om gemeenschappelijke noten te pakken. Dat wil zeggen bij een overgang tussen 2 akkoorden heb je altijd een noot die in alle twee de akkoorden voorkomen. Die kan je mooi gebruiken om op te lossen. Het is dan ook erg vet om vanaf die noot dan weer je volgende stukje in te zetten. Dit word in fusion en funk etc. erg veel gedaan. Nog een tip is dat wanneer je een noot vals pakt direct een halve omlaag of omhoog schuift, dan zit je meestal goed. Wat outside betreft ja dat is idd meer gevoel en vooral gehoor tenminste zo werkt dat bij mij. Wat ik op heb gemerkt is dat als ik bv voor een overgang even outside ga dat het vooral een ritmies ding is. Zorg er dan voor dat je op de overgang of tijdens de overgang van het akkoord weer in de juiste harmonie zit. En als laatste train je arpeggio’s die vind ik echt erg belangrijk. Ik bedoel dan die van min7. maj7, dominant7, verminderd (dim) het halfverminderd (min7b5) en het minM7 akkoord (mineur Majeur7) Zoek ze op met guitarpro of iets dergelijks. Als je dit al een beetje door krijgt dan ben je al een heel eind. Arpeggio’s zijn voor mij de ruggengraat en houvast van mijn improvisatie. Maar goed dat is hoe ik het doe.

Dit is wel voor de al wat gevorderde gitarist ben ik bang.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. :soul:

regards,

PS iedereen weer bedankt voor de coole feedback!!

Luke-wannabe
8 juni 2007, 22:26
Wow klinkt te gek!!
Echt vet :D

Yamhammer_71
8 juni 2007, 23:53
Heey Chris, lekker gespeeld man! :D

You definately keep the blues alive. Ik heb het idee dat blues steeds meer terugkomt; het is nooit helemaal weggegaan natuurlijk, maar ik ken genoeg 'metal-freaks' die gek zijn op blues en liever een blues-band horen dan een hardrock band tegenwoordig :nervous: 8-)
Ik speel het liefst zelf een combi van blues/hardrock (beetje Gary Moore/Santana op hete kolen zeg maar). Jammergenoeg is mn band maar een recht toe recht aan rock-bandje, weinig funk/blues-feeling van de anderen eerlijk gezegd. In de toekomst ga ik zeker op zoek naar een swingende blues-band.

Rude Perception
9 juni 2007, 01:26
ow, dit kan ik ook....


































in m'n dromen

LuukieRayVaughan
9 juni 2007, 11:12
Heerlijk dit ! Wat omspeel jij die akkoorden prachtig zeg !

Chris Roos
9 juni 2007, 11:18
Blues blijft idd te gek en zal ook altijd blijven bestaan. Wat ik nu merk is dat een combi van blues en jazz erg in trek begint te raken. Dat was altijd wel zo maar nu helemaal. Ik denk dat dat komt omdat je lekker de ruimte hebt om in los te gaan. Het leent zich erg goed om de simpele bluesschema's trapsgewijs om te zetten naar de wat geavanceerdere schema's zoals ze dat in de jazz te gek kunnen. Met substituut akkoorden en dergelijke. Jammer genoeg zie ik weinig gitaristen die buiten hun waanzinnige techniek ook willen werken aan hun timing en feel.

Muziek blijft moeilijk je bent nooit uitgeleerd :soul: Voor mij een heerlijke bezigheid.

Regards,

Chris Roos
9 juni 2007, 11:22
Heerlijk dit ! Wat omspeel jij die akkoorden prachtig zeg !

Mooi hoe jij dat omschrijft :seriousf: Precies hoe ik het voel om het akkoord heen spelen. Dat vind ik het coolste om te doen. Het geeft een heerlijk vrij gevoel.

Thanks,

levi
9 juni 2007, 16:27
Wat belangrijk is, is dat je je schema goed kent. Nou is dat op een jamsessie natuurlijk wel moeilijk. Daarom is het heel belangrijk om veel over dit soort schema's te improviseren. Je leert steeds meer herkennen en dat is tijdens improviseren erg makkelijk. Maak het je zelf nou niet meteen te moeilijk en pak zoals ik gedaan heb een schemaatje zoals dit. Zoek uit welke ladders je over elk akkoord kan spelen. Wat ik vaak zie met blues en rock schema’s dat de meeste de mineur op zoeken en vervolgens het hele schema door spelen. Dat klinkt voor het gehoor dan best goed maar eigenlijk speel je dan toch een paar onbedoelde foute noten. Wat goed werkt is om gemeenschappelijke noten te pakken. Dat wil zeggen bij een overgang tussen 2 akkoorden heb je altijd een noot die in alle twee de akkoorden voorkomen. Die kan je mooi gebruiken om op te lossen. Het is dan ook erg vet om vanaf die noot dan weer je volgende stukje in te zetten. Dit word in fusion en funk etc. erg veel gedaan. Nog een tip is dat wanneer je een noot vals pakt direct een halve omlaag of omhoog schuift, dan zit je meestal goed. Wat outside betreft ja dat is idd meer gevoel en vooral gehoor tenminste zo werkt dat bij mij. Wat ik op heb gemerkt is dat als ik bv voor een overgang even outside ga dat het vooral een ritmies ding is. Zorg er dan voor dat je op de overgang of tijdens de overgang van het akkoord weer in de juiste harmonie zit. En als laatste train je arpeggio’s die vind ik echt erg belangrijk. Ik bedoel dan die van min7. maj7, dominant7, verminderd (dim) het halfverminderd (min7b5) en het minM7 akkoord (mineur Majeur7) Zoek ze op met guitarpro of iets dergelijks. Als je dit al een beetje door krijgt dan ben je al een heel eind. Arpeggio’s zijn voor mij de ruggengraat en houvast van mijn improvisatie. Maar goed dat is hoe ik het doe.

Dit is wel voor de al wat gevorderde gitarist ben ik bang.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. :soul:

regards,

PS iedereen weer bedankt voor de coole feedback!!

wat ik mooi vind is dat je bijna oover je hele hals aan het soleren ben dat vind ik moeilijk jij soleert een beetje vanuit akoorde dat kan ik niet (want ik ken bijna geen akoorden) ik blijf meestal gewoon op 2plekken zitten van me hals

Chris Roos
9 juni 2007, 20:07
Dit train je door goed je modes te kennen . De kerktoonreeks ook wel eens genoemd. Maar doe ze ook van bv melodish en harmonish mineur, dim etc :soul:

Thanks,

Teddy
10 juni 2007, 13:41
Hhhmmmm ik vond eerlijk gezegd de blues stukjes niet zo tof, het kwam verkeerd aan of minder.

maar die fusion jazzy achtige stukjes vond ik echt fenomenaal!!!!!! En dat meen ik. Daar heb je echt gevoel voor, als je een keer een filmpje maakt met jazzy achtige fusion wil ik hem graag horen :D

Chris Roos
10 juni 2007, 16:24
Dank je Teddy. Toffe reactie.

Het is ook allemaal een smaak kwestie. Ik vind het juist te gek om die twee dingen te mengen met elkaar. De blues is dan op dat moment ook geen echte authentieke blues en ook zeker niet zo bedoeld. Wel vind ik het lekker om mijn solo met een "bluesy feel" te benaderen.

Regards, :soul:

MartijnB
10 juni 2007, 17:19
Ook mijn complimenten, erg smaakvol gespeeld. Knap hoe je op zo'n manier je noten kiest uit de losse pols.

By the way, volgens mij hebben we elkaar eens gesproken (als ik de juiste Boudewijn voor me heb) een paar jaar geleden op een gitaarbeurs in Groesbeek. Was met Frank en Roy geloof ik..

Chris Roos
10 juni 2007, 18:56
O ja dat kan idd kloppen jeetje wat gaat de tijd dan hard zeg dat is alweer 4 jaar geleden. Wat ik me er nog van kan herinneren is dat het i.i.g. een erg gezellige dag was . Tof dat je het leuk vond.

Regards, :hippie:

MartijnB
11 juni 2007, 11:41
Was volgens mij 2 jaar geleden, gezellig dagje ja. Heb je nog meer muziek online staan toevallig? Ben wel benieuwd eigenlijk :)

Chris Roos
11 juni 2007, 11:46
Nee was cker langer geleden even opgezocht was 2004

http://www.gitaarnet.nl/magazine/artikelen/artikelen/groesbeek.php3

Kijk gewoon op you tube bij more from this user. Niet zo denderend hoor.

groet,

MartijnB
11 juni 2007, 12:18
Haha, had het ook opgezocht. De keer dat ik er was was in 2005, clinics met o.a. gitarist van Mother's Finest, Marcel Coenen. Weet het ook nog omdat ik zelf een week erna op toer ging.. en da was zeker 2005 ;)

Anyway, boeiuh.. ik zal zo de rest eens luisteren.

Chris Roos
12 juni 2007, 08:52
Ja je hebt nog gelijk ook was idd 2005 tering man ben ok zo druk. Ik heb niet eens meer benul van tijd.

Groet,