PDA

View Full Version : Help me mijn Pearl fixen?



imlikeajungle
7 juni 2007, 13:24
http://users.pandora.be/again/pics/pearl1.jpg

Bij het aantrappen van mijn Pearl Analog Chorus CH02 krijg je een geluid alsof je de power supply eruit trekt... Geen gewone plof dus, nog erger. Hij blijft het ook doen (in tegenstelling tot bvb mijn Small Stone, doet ie één keer en daarna niet meer...). Het werd al geopperd dat dat een voedingsprobleem zou kunnen zijn. Proberen via batterijtje hielp niet, en de ene brakke verbinding die ik 'zag' of meende te zien even smelten en wat solduur bij laten vloeien hielp ook niet... De pop is wel duidelijk zachter met een batterijtje, maar nog steeds véél te luid...


Schema van de Pearl:

http://www.freeinfosociety.com/elec...pearlchorus.gif

(Met dank aan de site van Discofreq!)

Vraag is dus of iemand me kan zeggen wat dit zou kunnen zijn...?

Dirk_Hendrik
7 juni 2007, 13:27
Dit was toch al eens voorbij gekomen?

imlikeajungle
7 juni 2007, 13:53
Ja, en Speeddemon raadde me aan het hier opnieuw te posten...
Ik heb ondertussen het batterij-testje uitgevoerd.

Mag van mij ook dicht hoor, ik had alleen begrepen dat het nu naar hier moest/beter hier stond/hier meer hulp kon komen.

Dirk_Hendrik
7 juni 2007, 14:52
Het ding is meer dat je alle symptomen al eens hebt beschreven en foto's gepost. Toen kon ik ook al geen zinnige opmerkingen zetten zonder met oplossingen als scopes e.d aan te dragen. Ik weet niet op dat nu wel gaat lukken ;)

guitarnijboer
7 juni 2007, 23:29
Misschien de 3 contacten van de 9 Volt aansluiting op de print even goed vastsolderen. Ook als je een batterij aansluit loopt er namelijk stroom via die contacten. De soldeercontacten kunnen los raken door het in en uit pluggen. Anders dan dit weet ik het ook even niet.

imlikeajungle
8 juni 2007, 08:45
Dat zijn de drie meest linkse neem ik aan?

guitarnijboer
8 juni 2007, 09:55
Ja die. Even tin eraf halen, de boel schoonmaken en opnieuw solderen. Het kan zijn dat onder die grote klodders tin een contactje los zit zonders dat je het aan de buitenkant kunt zien.

imlikeajungle
8 juni 2007, 15:28
Probeer ik 'ns, dank!