PDA

View Full Version : Crafter Cruiser TC250 Telecaster



Postov
7 juni 2007, 10:40
Gister voor de 2de keer op zoek gegaan naar een gitaar voor iemand, de persoon zelf was er uiteraard ook bij, en na weer wat rondgeneusd te hebben bleek al snel dat het toch een Tele moest worden. Nou heeft ze niet zo'n groot budget (max 300-400 euro) en er moet ook nog een versterker bij. We hebben o.a. de, door Crafters dochter merk Cruiser gebouwde, TC250 geprobeerd. Deze klonk best ok voor het prijskaartje dat er aan hing: 150euro. Het enige wat een beetje raar voelde was de platte wat brede hals.

Nou probeer ik wat meer info en ervaringen over deze gitaar te vinden, maar dat lukt niet zo goed. Ik zag dat 1 iemand op het forum niet al te lang geleden deze gitaar heeft overgekocht, maar ik zoek graag nog wat extra informatie. Tips voor andere Tele's in deze prijscategorie worden ook gewaardeerd. Hoewel we al menig squier hebben uitgeprobeerd. (Londen city konden we nog nergens vinden in Adam).

Kim Wilson
7 juni 2007, 10:46
Klopt, Bert K heeft zoéén gekocht. Hij is er erg tevreden over, en terecht. Ik heb er ook even over mogen spelen, en het ding klinkt en speelt echt fantastisch, zeker als je het prijstechnisch bekijkt.

no 1 hops
7 juni 2007, 14:38
ik heb dan meer de strat versie cruiser 200.
en eigenlijk het enige waar ik een aanmerking op kan maken is dat men bij de fretafwerking bij deze gitaar (was trouwens een tweedekansje) gitaar alle frets aan de baszijde vreemde groeven had van ongeveer een halve cm.
omdat ik een fretfile heb was dit geen probleem.
ik vind hem niet onder doen voor een squier affinity strat die ik ook gehad heb.

trouwens, was het wietse niet die 1 in de verkoop had (dit is geen spam wanthij is hem al kwijt)

bert k
7 juni 2007, 14:47
Ja, aan mij verkocht :)

http://www.sleepwalkers.nl/foto/cruiser.jpg
Fijne gitaar, absoluut, klinkt goed als een Tele. Maar die hals is dus idd geen Telehals, hij is veel moderner. Ik heb een paar Charvels met net zo'n hals, dus ik was daar aardig aan gewend, voor mij is het zeker geen nadeel, en hij speelt heerlijk licht. Als je een echte Tele-hals zoekt dan moet je deze dus niet hebben.

no 1 hops
7 juni 2007, 17:55
je hebt die strepen er toch maar afgehaald?
oogt mooi zoals je hem nu hebt vind ik persoonlijk

bert k
7 juni 2007, 20:37
Ja, die strepen vond ik niks. Tribal is mooi, maar niet op een Tele.