PDA

View Full Version : Het unieke "Waarom moet ik die gitaar echt hebben" topic



zeppo
7 juni 2007, 00:58
Naar aanleiding van mijn eigen reactie in dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1296476#post1296476) (die mij tot enige zelfbeschouwing bracht :D ) leek het mij wel aardig om de GGB's (Groot Gitaren Bezitters) onder ons te vragen:

"Waarom moe(s)t je die ene gitaar op Gitaarmarkt/Ebay/Marktplaats/Speurders/Winkel/VulMaarAaan per se hebben."

Graag veel domme / onzinnige / ongeldige / irrationele / leugenachtige / opschepperige redenen/beredeneringen.

Ik ben oprecht benieuwd naar wat er dan zoal boven de tafel komt.

Owja, graag ook even aangeven of die kromme argumenten na, wat zullen we zeggen, een half jaar? nog valide bleken te zijn.
Of sterker nog: ben je wel eens met een gitaar bij iemand de deur uit gelopen, en had je eigenlijk op dat moment al spijt of twijfels over je aankoop?

O.k. heren en dames: THE FLOOR IS YOURS! Geneer je niet! (pics allowed)

Ik kan helaas niet zelf het spits afbijten, want ik heb morgen een ongewoon vroegertje .....

P.s. Ook KGB's (vanzelfsprekend "Klein ....") mogen reageren.

rickert
7 juni 2007, 01:05
http://www.promusiclive.it/shop/images/white%20falcon%20bigsby%20-%20G6136T_xl.jpg

omdat ze MOOI is moet ik haar hebben :sssh:

zeppo
7 juni 2007, 01:12
http://www.xs4all.nl/~verhaag/approved.gif
We noteren:
1. Mooi

(Ok jongens: opletten. Het resultaat van dit topic wordt dus een lijst waarmee je straks elke willekeurige aanschaf kunt gaan rechtvaardigen.)

Keep 'em coming!

Ic3gl0vE
7 juni 2007, 01:30
Een gitarenrek koop je op de groei.

Dan moet je natuurlijk wel gebruik maken van die mogelijkheid, anders is het weer verspilde ruimte en een te duur rek.

Helter Skelter
7 juni 2007, 01:47
hmm...geen idee eigenlijk

binnenkort komt er hoogstwaarschijnlijk een EB Musicman Silhouette deze kant op maar om nou te zeggen dat ik 'm echt nodig heb...

ach, het houdt je van de straat en ik heb ook nog een plekje vrij in m'n gitaarrek, ziet er toch mooier uit zo'n vol rek


tja...



MAAR IK ROOK NIET! 8-)

FruscianteFan
7 juni 2007, 02:25
Ik, tegen een winkelier:

"noem nou eens één reden om een Les Paul te kopen"

winkelier tegen mij:

"dat je er nog geen hebt"

BamBuFan1
7 juni 2007, 02:44
Naar aanleiding van mijn eigen reactie in dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1296476#post1296476) (die mij tot enige zelfbeschouwing bracht :D ) leek het mij wel aardig om de GGB's (Groot Gitaren Bezitters) onder ons te vragen:
"Waarom moe(s)t je die ene gitaar op Gitaarmarkt/Ebay/Marktplaats/Speurders/Winkel/VulMaarAaan per se hebben."


Omdat het verzamelen van bier, wijven en motorfietsen ook een keer gaat vervelen...?

grayfink
7 juni 2007, 06:28
Die gitaar van plaatje 2 moet ik ook hebben. Omdat John Frusciante "Californication" er zo lekker mee speelt. Zal nooit gebeuren i.v.m. voortdurende cashflow problemen.



http://www.xs4all.nl/~verhaag/approved.gif
We noteren:
1. Mooi
2. Omdat mijn held ...... er ook op speelt.

Maurice_732
7 juni 2007, 06:52
http://www.blackdot.com.au/catalogue_images/epiphoneg400large.jpg
Omdat ie gewoon mooi is en ik heb geen gitaar met humbuckers
Of deze:
http://www.elton.com.ua/images/epiphone_lp_std.JPG

Het zijn epiphone's omdat ik wel weet dat ik nooi het geld voor een gibson bij elkaar krijg

Orpheo
7 juni 2007, 07:09
ik wil nog een goeie tele, een toffe strat, een gretsch 6120, ennnnn

goldtop LP p90
goldtop LP humbucker
alpine white V
alpine white LP
silverburst LP
NOG een custombuild/warmoth LP

de eerste regel voor de heb, het onderste blok, omdat dan de set echt compleet is, en ik dan alle denkbare versies van een LP heb (die geen zinloze variatie op een thema worden).

Harm
7 juni 2007, 07:30
GAS!!!

Altijd!! Alleen gaat dat niet altijd door he?? Verkopen van oude GAS spullen en aankopen van nieuwe (vaak duurdere) GAS spullen....Mijn wensenlijstje:

- Nieuwe buizentop!! Hook, of Brunetti?
- Eventide H3000 SE DX (of zoiets?)
- Tyler guitar....
- PRS Modern Eagle single cut!
- Gibson SG
- Gibson ES335 (mooie flame, ebben toets etc)
- Historic LP Gibson, als ik er eentje vind die super klinkt!
- Eindelijk eens een echte goede Strat... een relic ? (ay!)
- Huber Orca met heel veel assecoires... braz neck etc.
- Huber Dolphin, trem, braz. neck, middle pick up...

pfff... nou dat ben ik wel een leven verder denk ik!! Hehehe :p En dan heb ik de kleine hebbedingetjes nog niet eens meegenomen (altijd neuke pedalen te krijgen! )

Harm

JeroenSchaaf
7 juni 2007, 09:15
pap en mam! het is heel simpel ik heb het nodig voor me toekomstige opleiding! :noob:

Rutger
7 juni 2007, 09:18
1 Woord: hebzucht

meer is beter! :dance:

GunMetalBlue
7 juni 2007, 09:55
Omdat ik in de band 'divers en dynamisch' moet zijn. 8-)

petpas
7 juni 2007, 09:56
Een gitaar is net als een mooie vrouw. Als je er eentje ziet dan ga je automatisch kijken. Bij een gitaar komt hebzucht ook naar boven.

Bij mij is t als ik er eentje zie en zij bevalt mij dan moet ik m hebben. T wordt een ziekte. Totdat ik m heb en dan is die rush meestal over. Hetzelfde heb ik met elementen.

FrankC
7 juni 2007, 10:06
Dan komt het moment dat je hem hebt..........blij. Vervolgens begint het te knagen dat je er nog eentje wilt. dezelfde maar....in een ander kleurtje maar oh zo handig om er twee te hebben........vooral tijdens optredens..........

bass blom
7 juni 2007, 10:16
begin vorig jaar 'moest' ik deze hebben maar hij was niet meer op de markt.

http://www.everythingsg.com/images/discontinued_models/sgsupreme-p90.jpg

moest omdat ik P90's wilde hebben en deze speciaal omdat ik hem bloedmooi vind. en vanwege ebben toets en 24 frets.
niet te vinden dus en in september een goed alternatief gevonden in een SG classic.

Badman
7 juni 2007, 10:37
In april een '57 RI Strat gekocht... en nu al begint het weer te knagen voor een '56 NOS/Jazzmaster of Jaguar/Strat HSS... oh why? :)
Waarschijnlijk zal het niet ophouden tot ik die allemaal in m'n handen heb ;)

Nellyrocks
7 juni 2007, 10:41
Volgens mij leest niet iedereen alle posts even goed door. We willen allemaal alles hebben maar nu nog waarom"

Omdat ie ene gitaar zooooo lekker klinkt.


Die van Helter vind ik ook wel leuk trouwens. "Omdat er nog een plekje in mijn rek is."

Blokkie
7 juni 2007, 10:43
Omdat iedere gitaar anders is.

Tho
7 juni 2007, 10:45
http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/RR1Tblack.jpg
Maar ik weet nog niet of hij zwart gaat zijn of wit met zwarte pinstripes.

En waarom? Kijk gewoon naar dat plaatje :D Omdat ik nog maar 1 jackson USA heb en dat voor mij een niet acceptabel aantal is ;), omdat ik nog een backup gitaar nodig heb en omdat hij zo perfect speelt en in balans is.
Hij straalt nog eens thrash uit ook, en dát moeten we hebben haha

Kim Wilson
7 juni 2007, 10:49
Ja, die vind ik ook echt super voor een metalband, die RR. IMO de mooiste metalgitaar (voor zover je gitaren in hokjes kunt stoppen) die er is.

Quink
7 juni 2007, 11:16
Tijdje geleden had ik besloten dat ik een 57RI Stratocaster wilde. Dus tijdje marktplaats in de gaten gehouden, in winkels gekeken, etc. Op een gegeven moment stond er een te koop op MP, in de (IMO) mooiste kleur. Vintage White. En redelijk in de buurt, en voor een redelijke prijs. Dus ik afspraak gemaakt en er naar toe. FF op gespeeld, en dat was het. Verkocht.

Maandje of twee later *exact* dezelfde gitaar op eBay. Alleen véél lagere prijs. Dus ik denk: ik breng een bod uit (laag). Geheid dat er overheen geboden wordt, en anders kijk ik welke van de twee het beste is, en verkoop ik de andere. Dussssss, niemand bied, en ik zit ineens met 2 57RI's. :chicken:

En ik ben inmiddels 1,5 jaar aan het beslissen welke van de 2 het beste is (well, that's my excuse anyway, and I'm sticking to it....)

Dus? Hebzucht? Verzamelwoede? Besluiteloosheid? :D

Rutger
7 juni 2007, 11:19
Diversiteit is ook een belangrijke!

Vooral omdat ik een tijd lang 2 verschillende bands gehad heb, en nog weleens wat klusjes ernaast doe. Moet je toch een beetje van alle markten thuis zijn :)

casper innosence
7 juni 2007, 11:36
Ik heb het momenteel (nog) niet zo zeer met hoeveelheden gitaren. Maar ik heb 2 goeie buizen tops staan (Mesa Boogie Recto en een Soldano Avenger) maar ik heb geen haast met de verkoop van de Mesa want "hij kost me nu toch geen geld meer" wat dus een reden zou kunnen zijn om ze naast elkaar te gebruiken hahaha.. heel slecht maar toch

heinz3110
7 juni 2007, 12:06
Mijn redenen: (of smoezen):

1. Goh, kan ik zó kopen. Kost ook niks!
2. Tja ,zoveel linkshandigen kom ik nu ook weer niet tegen,dus als ik het nu niet doe....
3. Deze moet nog in mijn verzameling. Dan ben ik all-round.

(ik wil nog steeds een ES175 type ,een dobro ,een tenorgitaar, een mandoline,
en dan ben ik compleet. En een tele, een pedalsteel en,en en ,en.)

Ik weet ze wel te verzinnen voor mezelf hoor :D

gnoeontheboard
7 juni 2007, 12:12
Tja, hij is gaaf.

http://www.peterverspuy.nl/xx/images/catalogus/10069.jpg

Rutger
7 juni 2007, 12:12
En als je niet kan kiezen, doe je ze toch gewoon allemaal! :dance:

Jay75
7 juni 2007, 12:20
Een gitaar is net als een mooie vrouw. Als je er eentje ziet dan ga je automatisch kijken. Bij een gitaar komt hebzucht ook naar boven.

Bij mij is t als ik er eentje zie en zij bevalt mij dan moet ik m hebben. T wordt een ziekte. Totdat ik m heb en dan is die rush meestal over. Hetzelfde heb ik met elementen.

Precies hetzelfde, alleen heb ik die hebzcuht ook bij vrouwen haha!

Ik heb er de afgelopen jaren al 19 gehad, 20 on it's way haha....

Gitaren dan he :( En niet allemaal tegelijk in bezit ;)

heavy-metal-thunder
7 juni 2007, 12:25
Ik weet altijd wel een reden:

- omdat ik blijf zoeken naar een gitaar waar ik goed op speel.
- voor die prijs kan ik ze niet laten staan.
- Een drummer heeft toch ook meer dan 1 stokje of trommel?
- Vorige week merkte een bevriende drumster op dat ik wéér een nieuwe gitaar had. Waarop ik antwoordde dat ik van gitaren en vrouwen hou…
"Ha, en een vrouw mag je maar 1 hebben, hé", zei ze.
Euh, neen, maar 1 vrouw kost me al meer dan genoeg.

2350
7 juni 2007, 12:44
Ik moet veel gitaren hebben omdat ik een hééééél klein piemeltje heb.

Arch_Evil
7 juni 2007, 13:02
http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/jackson-wr1_bl_gh_fl_350_fffef1_75.jpg

Kijk nou zelf! Moet ik dan echt uitleggen waarom? :D

Helter Skelter
7 juni 2007, 13:12
nou we toch met excuses bezig zijn:

ik speel verdeeld over verschillende bands veel verschillende stijlen: van flinterdunne Disco tot snoeiharde Rock en alles wat daar tussen zit dus ik heb wel veel verschillend gereedschap nodig, een timmerman slaat toch ook geen klein kutspijkertje in de muur met een mokerhamer?

Verder speel ik met mijn eega (gitariste) in een band dus minimaal vier gitaren moeten we sowieso in huis hebben alsmede meerdere amps en fx-pedalen.

Quink
7 juni 2007, 13:25
dus minimaal vier gitaren

:o 4?? Da's toch véél te weinig?? Minimaal 6 zou ik zeggen, plus voor de zekerheid 2 reserve reserve gitaren, dus, ehh, minimaal 6+2= 10 gitaren. Mínímaal!:D

Tho
7 juni 2007, 13:37
http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/jackson-wr1_bl_gh_fl_350_fffef1_75.jpg

Kijk nou zelf! Moet ik dan echt uitleggen waarom? :D

ja! Hij heeft een floyd :( haha, De warrior is mijn least favorite Jackson maar het blijft een jackson ;) prachtig ding

zeppo
7 juni 2007, 14:19
Ok, even gelezen, verzameld en geschift. Ga door! Ga Door!

http://www.xs4all.nl/~verhaag/approved.gif
We noteren:
1. Mooi
2. Ik heb nog ruimte in mijn gitaarrek, en dat is zonde.
3. Ik heb nog geen (willekeurig merk / type (van dat jaar))
4. Je moet toch iets verzamelen?
5. Ik heb nog geen gitaar met <feature XYZ>
6. Ik wil het 'setje' compleet hebben.
7. GAS ("het is een ziekte, dus ik kan er ook niets aan doen")
8. Hebzucht.
9. Ik heb behoefte aan diversiteit(, en ik haat modelling)
10. De rush van de vorige aanschaf is uitgewerkt. (ik ben verslaafd)
11. Nog eentje voor de backup.
12. Omdat elke gitaar toch weer anders is.
13. Ik wist het niet zeker, maar heb in de tussentijd toch maar geboden.
14. Ik heb nog wat geld over zonder bestemming.
15. Dit is echt een unieke kans!
16. Wanneer ik deze heb, ben ik echt compleet.
17. Ik kan niet kiezen. Dus kies ik ze allemaal.
18. Ik ben nog op zoek naar de ideale gitaar voor mij.
19. Zo goedkoop, zonde om te laten liggen. (zie 14.)
20. Compensatiedrang (kleine piemel, kalend, geen vrouw/vriendin: of stel je voor: alledrie!)
21. 1/2/3/4/5/6/7/8/9/10/11/12/13/14 gitaren is echt te weinig (en geen mooi rond getal)
22.



Keep 'em coming!

Ic3gl0vE
7 juni 2007, 14:31
Deze gitaar verdient meer aandacht dan 'ie bij z'n huidige eigenaar krijgt.

bass blom
7 juni 2007, 14:51
Deze gitaar verdient meer aandacht dan 'ie bij z'n huidige eigenaar krijgt.


duidelijk ja :D

zeppo
7 juni 2007, 14:57
Deze gitaar verdient meer aandacht dan 'ie bij z'n huidige eigenaar krijgt.
http://www.xs4all.nl/~verhaag/approved.gif
22. Florence Nightingale-complex

Quadrifoglio
7 juni 2007, 15:10
Monogamie is gewoon niet zo mijn ding. Verandering van spijs doet eten ;)

The Mess
7 juni 2007, 15:14
http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/jackson-wr1_bl_gh_fl_350_fffef1_75.jpg

Kijk nou zelf! Moet ik dan echt uitleggen waarom? :D

Omdat ie lelijk is? :)

Badman
7 juni 2007, 15:17
Euh...

23. Ik heb de reputatie van een gitaargek/geldverspiller hoog te houden bij vrienden :)

jasper159
7 juni 2007, 15:31
24. Vakantiegeld binnengekregen :dance:

GunMetalBlue
7 juni 2007, 15:44
24. Vakantiegeld binnengekregen :dance:

zie 14, bij mij ook dé reden bij uitstek :p

Realeigo
7 juni 2007, 15:56
25. om je iemand te versieren met een vet coole collectie gitaren. :cheerup:

smandert
7 juni 2007, 16:04
26. omdat ik op een auto geen gitaar kan spelen :???:

jimihattricks
7 juni 2007, 16:18
27. omdat ik bij MTV cribs niet kan aan komen zetten met maar drie gitaren..

up-guitarman
7 juni 2007, 16:27
28. Omdat mijn Gold Sparkle Telecaster gewoon een enorm grote aantrekkingskracht had toen ik ze voor het eerst zag !!!

heinz3110
7 juni 2007, 16:38
Kreeg net een blauwe envelop in de bus. Ik krijg geld terug ! Ik zit nu al te denken aan......... oh- oh :roll:

johanb
7 juni 2007, 16:51
anders gaat je geld op aan andere minder belangrijke dingen,dus kun je beter maar die gitaar kopen

jemke
7 juni 2007, 17:06
29: Omdat ik geen snaren kan vervangen

zeppo
7 juni 2007, 17:10
29: Omdat ik geen snaren kan vervangen
Ik denk dat deze met stip op nr 1. terecht moet komen.

Ik neem aan dat jij ook je auto inruilt wanneer je asbak vol is?

heinz3110
7 juni 2007, 17:12
anders gaat je geld op aan andere minder belangrijke dingen,dus kun je beter maar die gitaar kopen


Precies! Van zo'n meevallertje moet je toch genieten ?? :seriousf:

Arch_Evil
7 juni 2007, 18:28
Omdat ie lelijk is? :)

Smaken verschillen? :)

Toegegeven, de finish had van mij een andere kleur gemogen (althans de vlammen) maar die body vind ik gewoon geweldig ;)

En on-topic: ik zeg altijd maar: gitaren, het blijft een dure hobby, maar wel oh zo heerlijk! ;)

iwamoto
7 juni 2007, 18:32
30. het is al weer bijna winter he...

jasper159
7 juni 2007, 18:40
31. Om een grotere auto te kunnen kopen :chicken:

jemke
7 juni 2007, 19:29
Ik denk dat deze met stip op nr 1. terecht moet komen.

Ik neem aan dat jij ook je auto inruilt wanneer je asbak vol is?

Neen, als de naftbak leeg is:)

zeppo
7 juni 2007, 19:57
En on-topic: ik zeg altijd maar: gitaren, het blijft een dure hobby, maar wel oh zo heerlijk! ;)
Weer eentje erbij:

- Het is een hobby, hobbies kosten geld. Ik moet dus wel geld blijven uitgeven.

jasper159
7 juni 2007, 20:13
Omdat je maar een keer leeft :hippie:

The Mess
7 juni 2007, 20:14
Smaken verschillen? :)

Toegegeven, de finish had van mij een andere kleur gemogen (althans de vlammen) maar die body vind ik gewoon geweldig ;)

En on-topic: ik zeg altijd maar: gitaren, het blijft een dure hobby, maar wel oh zo heerlijk! ;)

Das waar, ik vind een Warlock dan weer wél cool maar dit vind ik niks waard, sorry :)

OT: Om je geld te verspillen, zodat je in de goot terecht komt, zodat je je blues kunt verfijnen?

STW
7 juni 2007, 20:32
daarom






1234

Arch_Evil
7 juni 2007, 20:36
Nog een reden:

Je rijdt toch ook niet je hele leven in dezelfde auto? :D

Onmeunig Hans
7 juni 2007, 22:11
De vroegere econoom Keynes heeft eens uitgewerkt dat de hoeveelheid geld op de wereld constant is. Wanneer je geld nu extra snel uitgeeft en iedereen dat doet, krijg je het ook weer snel terug en kun je het weer snel uitgeven. Hoe sneller dit proces loopt, hoe welvarender je je voelt.
Gitaren kosten een bak met geld, dat schiet gewoon lekker op. Als de verkoper nu snel zijn geld weer uitgeeft komt het vanzelf weer terug.
Gitaren kopen is daarmee dus gewoon een primaire levensbehoefte en nodig voor de instandhouding van het menselijk geslacht. En tja iemand moet het doen. Gelukkig zijn gitaristen geen beroerde lui.

hans

pieter-jan1
7 juni 2007, 23:09
De vroegere econoom Keynes heeft eens uitgewerkt dat de hoeveelheid geld op de wereld constant is. Wanneer je geld nu extra snel uitgeeft en iedereen dat doet, krijg je het ook weer snel terug en kun je het weer snel uitgeven. Hoe sneller dit proces loopt, hoe welvarender je je voelt.
Gitaren kosten een bak met geld, dat schiet gewoon lekker op. Als de verkoper nu snel zijn geld weer uitgeeft komt het vanzelf weer terug.
Gitaren kopen is daarmee dus gewoon een primaire levensbehoefte en nodig voor de instandhouding van het menselijk geslacht. En tja iemand moet het doen. Gelukkig zijn gitaristen geen beroerde lui.

hans

da is nu echt eens een goede rede :dance:

Tupelo
7 juni 2007, 23:15
ach, het houdt je van de straat..Zoals ik veelal op mijn werk pleeg te zeggen: 'Het houdt je van het strand!' :sneaky:

7okai
7 juni 2007, 23:39
Omdat deze uit een goeie boom gezaagd is ! :hippie:

Tupelo
7 juni 2007, 23:57
Ik zie het een beetje als een spaarpot.
Nu heb ik in de praktijk gitaren die allemaal wel een beetje speciaal zijn, maar niet aan de straatstenen te slijten, dus ergens ben ik mezelf ervan bewust dat zelfs dat een leugen is.

vulvasonic
8 juni 2007, 00:53
Ik geef niks om een nieuwe kast van 1600 euro. En een nieuwe bank hoef ik ook niet, die ouwe zit nog prima. Bovendien heb je net een vaatwasmachine gekocht.

IK WIL VERDOMME GEWOON DIE GITAAR, JA?
IK BEN NOTA BENE HIER DEGENE DIE HET GELD BINNEN BRENGT!!!!!

Ic3gl0vE
8 juni 2007, 01:28
IK BEN NOTA BENE HIER DEGENE DIE HET GELD BINNEN BRENGT!!!!!

Mocht je huiselijke situatie andersom zijn:
"Je zeurt altijd dat ik al je geld op maak, nou doe ik daar eens ècht m'n best voor en dan is het nog niet goed!"

Pepe
8 juni 2007, 02:32
vriendin: "is dat nou alweer een nieuwe gitaar?"
"neeneenee schatje, dat is een hele ouwe..."

Op een SG kan je geen country spelen
op een tele kan je geen euh...
ik moet een bigsby gitaar hebben voor dat rockabilly nummer
kijk.. zo'n 335 is zooo veelzijdig
maar goed, als je een LP geluid wil hebben gaat dat beter met een les paul
deze Gretsch heeft dearmonds, klinkt heel anders dan die andere gretsch
deze strat is heel bijzonder.. de eerste fender uit Japan..
jamaar, je kan die thinline tele niet vergelijken met die gele daar
deze mustang komt bijna uit mijn geboortejaar... bijzonder he
een akoestische gitaar schat haha, dat is toch geen elektrische
de L5 van Ibanez.. net zo goed als de Gibson, daar spaart hubbie mooi een paar duizend mee uit
seventies strats zijn een investering, zo moet je dat zien....
ja, jij vindt flamenco toch ook mooi?, dat kan niet op die ovation hoor
die Rickenbacker is nog altijd de helft van die viool van jou!

ze verdienen allemaal hun brood... jahaa.. ik draai hier geen museum he..

Speeddemon
8 juni 2007, 09:43
Omdat ik alle klassiekers in huis wil hebben en dus van variatie houd.

(heb nu i.i.g. een Strat, 2 Les Pauls, een SG, Ibanez S-series (HSH Superstrat) en een Cort die daar op lijkt,
wil nu:
-Gretsch 6120-achtige hollowbody
-Flying V (Korina of Alpine White)
-Explorer
-Tele (butterscotch blonde)
-ES335
-BC Rich Bich (à la George Kooymans, met veel te veel schakelaars, in mooi naturel hout)
-Dean Hardtail
-PRS CE24
-Jackson RR
-Jackson Soloist
-ESP Horizon
-Rickenbacker 360
-paar foute 80's metalgitaren (Kramer Pacer enzo)
-etc.
-etc.

:nervous:

steph
8 juni 2007, 09:50
Omdat goed hout straks op is...

zeppo
8 juni 2007, 09:53
De lijst groeit gestaag. Ik zal het 'excuse approval commitee' weer bij mekaar moeten roepen.

BLOK182
8 juni 2007, 11:05
Bij mij is het altijd puur feeling, de click. Wat momenteel hoog op de lijst staat is een mooie Gretsch hollowbody, compleet nieuwe gitaarfeeling voor mij, en wanneer dat het gevoel is haal ik er weer een hoop inspiratie en ervaring uit!

Braindead
9 juni 2007, 01:00
Het is inderdaad een erg vette gitaar, die flying V. Maar als rasechte nederlander moet ik wel wat te zeiken hebben. ZO;n flying V moet je echt niet zittend bespelen. Dat heb ik geprobeerd en dan wil je hem het liefst weer aan de muur hangen. Dus mooi, ja praktisch, ik vind van niet, anders had ik er al ooit eens een gehad waarschijnlijk. ;-)


http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/RR1Tblack.jpg
Maar ik weet nog niet of hij zwart gaat zijn of wit met zwarte pinstripes.

En waarom? Kijk gewoon naar dat plaatje :D Omdat ik nog maar 1 jackson USA heb en dat voor mij een niet acceptabel aantal is ;), omdat ik nog een backup gitaar nodig heb en omdat hij zo perfect speelt en in balans is.
Hij straalt nog eens thrash uit ook, en dát moeten we hebben haha

Ic3gl0vE
9 juni 2007, 01:10
Het is inderdaad een erg vette gitaar, die flying V. Maar als rasechte nederlander moet ik wel wat te zeiken hebben. ZO;n flying V moet je echt niet zittend bespelen. Dat heb ik geprobeerd en dan wil je hem het liefst weer aan de muur hangen. Dus mooi, ja praktisch, ik vind van niet, anders had ik er al ooit eens een gehad waarschijnlijk. ;-)


Nee Nee Nee niet terug aan de muur hangen maar staand spelen en wapperen met die haren! :blast:

vulvasonic
9 juni 2007, 02:53
Ook leuk:
Eindeloos discussies voeren over de reden waarom je wéér een nieuwe gitaar nodig hebt en dan als reden aangeven dat dit een gitaar is die zo enorm anders klinkt dan alle anderen en dat zo'n gitaar echt een MUST is om erbij te hebben. En wanneer je het dan eindelijk zover hebt gekregen die gitaar aan te kunnen (mogen) schaffen, na een week beginnen over een (bijvoorbeeld) een Fender Twin Reverb.

- "Maar je hebt NET een nieuwe gitaar en nu moet je weer een nieuwe versterker??????
Je denkt toch niet dat ik gek ben?!?!?!?!"

- "Ja sorry schat, maar om dat typische geluid uit die gitaar te halen, moet ik toch echt DIE versterker hebben, anders had ik die gitaar net zo goed niet kunnen kopen!"

Oooooo, wat zou dat aankomen.... :D

wiltin
9 juni 2007, 11:03
2 weken geleden met een kennis naar de gitaarshop geweest om eens te kijken naar een leuk beginners gitaartje voor hem.

Pak zo maar een gitaraar uit een standaard, speel wat en mn bloed begint te koken 8-) gadv wat ligt dat ding lekker in mn hand, speelt als een tierelier en ik krijg dat ding mn kop niet meer uit.. Volgens mij is dat zoiets als jullie hier G.A.S noemen. Er spookt maar door mn kop dat ding wil ik hebben dat ding wil ik hebben.

Speel nu gewoon met volle tevredenheid op een epi les paul standaard, maar na op dit dingetje gespeelt te hebben kriebelt het behoorlijk.

http://www.cortguitars.de/Pictures/26757.jpg

Tho
9 juni 2007, 11:20
Het is inderdaad een erg vette gitaar, die flying V. Maar als rasechte nederlander moet ik wel wat te zeiken hebben. ZO;n flying V moet je echt niet zittend bespelen. Dat heb ik geprobeerd en dan wil je hem het liefst weer aan de muur hangen. Dus mooi, ja praktisch, ik vind van niet, anders had ik er al ooit eens een gehad waarschijnlijk. ;-)

zittend is ook prima mogelijk hoor. Je speelt alleen meer in de klassieke positie. Dat vind ik nog fijner ook :) Maarja met zo'n ding ga je toch liever staan

gorgasm
9 juni 2007, 11:24
http://www.vigierguitars.com/page/grande.php?img=313.jpg&designation=Marilyn Standard, hard tail

omdat ie licht is, verschrikkelijk lekker speelt en ik met mn epiphone live echt niet voor de dag kom:-)

Braindead
9 juni 2007, 12:24
Ziet er lekker uit iig :-)


2 weken geleden met een kennis naar de gitaarshop geweest om eens te kijken naar een leuk beginners gitaartje voor hem.

Pak zo maar een gitaraar uit een standaard, speel wat en mn bloed begint te koken 8-) gadv wat ligt dat ding lekker in mn hand, speelt als een tierelier en ik krijg dat ding mn kop niet meer uit.. Volgens mij is dat zoiets als jullie hier G.A.S noemen. Er spookt maar door mn kop dat ding wil ik hebben dat ding wil ik hebben.

Speel nu gewoon met volle tevredenheid op een epi les paul standaard, maar na op dit dingetje gespeelt te hebben kriebelt het behoorlijk.

http://www.cortguitars.de/Pictures/26757.jpg

FruscianteFan
9 juni 2007, 13:49
Ook leuk:
Eindeloos discussies voeren over de reden waarom je wéér een nieuwe gitaar nodig hebt en dan als reden aangeven dat dit een gitaar is die zo enorm anders klinkt dan alle anderen en dat zo'n gitaar echt een MUST is om erbij te hebben. En wanneer je het dan eindelijk zover hebt gekregen die gitaar aan te kunnen (mogen) schaffen, na een week beginnen over een (bijvoorbeeld) een Fender Twin Reverb.

- "Maar je hebt NET een nieuwe gitaar en nu moet je weer een nieuwe versterker??????
Je denkt toch niet dat ik gek ben?!?!?!?!"

- "Ja sorry schat, maar om dat typische geluid uit die gitaar te halen, moet ik toch echt DIE versterker hebben, anders had ik die gitaar net zo goed niet kunnen kopen!"

Oooooo, wat zou dat aankomen.... :DAhh, prachtig!

Michael AE
11 januari 2008, 14:46
Vroeger kocht ik nogal eens een gitaar puur om de "looks". Tegenwoordig koop ik alleen nog maar gitaren die ik echt heel goed vind klinken. Dat scheelt al een hele hoop knaken, want zoveel echt goed klinkende gitaren zijn d'r niet en ik heb daarbij ook nogal een dure smaak. :sssh:

LP_CL
11 januari 2008, 15:41
Een Les Paul: omdat het een Les Paul is :)
Jackson soloist: omdat het een van de meest veelzijdige, gemakkelijkst bespeelbare en goede gitaar is op de markt.

Demonturtle
11 januari 2008, 17:04
op twee benen staan is nu eenmaal makkelijker dan op 1 been

interessander
11 januari 2008, 17:08
Ik had al een ibanez rg550 en toch wilde ik er nog een omdat hij zo'n mooie kleur heeft....... en uiteraard omdat ze geweldig spelen en ik me geen betere backup kan wensen; namelijk (praktisch) dezelfde gitaar.

Yanniick
11 januari 2008, 18:59
Jaa soms ben je gewoon een beetje aan het kijken op marktplaats, en je ziet een gitaar en krijgt gewoon een dikke GAS aanval die je niet kan weerstaan. En dan besluit je hem toch maar te kopen omdat het leuk is voor de heb :soul:

Heb een paar dagen geleden na aanleiding van zo'n aanval een Martin backpacker besteld, ja lach maar.. Maar ik vind dat ding zo appart dat ik hem gewoon gaaf vind!

The red Strat.
11 januari 2008, 19:04
simpelweg voor de klank ervan in de eerste plaats, en omdat 'ie bloedmooi is.

gewoon het feit dat je geen LP klank uit een strat krijgt en je wil een LP klank is goed om een les paul ook aan te schaffen.

grizzly
11 januari 2008, 19:49
Prachtig nieuw jasje schat, past precies bij je je nieuwe truitje en de broek + schoenen van vorige week.
Ik begrijp dat je je schuldig voet over al die aankopen, dus ik zal mijn best doen om het in evenwicht te brengen met die Godin XTSA.
Via onze vriend in de USA kost die nu minder dan de helft van de Euro prijs. Net als je nieuwe leren laarsen...., zoiets kun je niet laten liggen.
Nee nee, voel je niet bezwaard, ik offer me met liefde voor je op..... 8-)

Makor1966
11 januari 2008, 19:56
Jahaaa daar zeg je zowat... net een Ibanez Artist aangeschaft (die sound en zo'n mooie rooie had ik nog niet) maar nu moet er nog een leuk buizenbakje bij :D

Mr.Fingers
11 januari 2008, 20:27
Diversiteit in klanken, modellen & bespeelbaarheid... Heb zo wat van alles een beetje (tele, strat, sg, 335, bas, 12-string akoestisch/6-string akoestisch)...


Nog een 12-string electrische (Rickenbacker 370/12 MG) en ik ben helemaal rond

Harald
11 januari 2008, 20:32
http://www.cortguitars.de/Pictures/26757.jpg

Ik hoop dat er een witte binding om die hals zit, anders steken de frets wel erg uit. Ongelukkig gekozen achtergrond dan wel weer :)

Lexvandoef
11 januari 2008, 21:04
Ik hoop dat er een witte binding om die hals zit, anders steken de frets wel erg uit. Ongelukkig gekozen achtergrond dan wel weer :)

Er zit een witte binding om de hals heen, kijk maar bij het stuk hals bij de body.

Vette gitaar, maar niks voor mij.

Ik zou trouwens alleen maar nog een extra gitaar erbij kopen als het weer wat variatie brengt.

zeppo
12 januari 2008, 00:26
Jahaaa daar zeg je zowat... net een Ibanez Artist aangeschaft (die sound en zo'n mooie rooie had ik nog niet) maar nu moet er nog een leuk buizenbakje bij :D

Dat je zelfs maar denkt over de mogelijkheid een Artist over een transistor te spelen ... ttsssss

Lexvandoef
12 januari 2008, 00:35
Jahaaa daar zeg je zowat... net een Ibanez Artist aangeschaft (die sound en zo'n mooie rooie had ik nog niet) maar nu moet er nog een leuk buizenbakje bij :D

trouwens, foto's makor?

Makor1966
12 januari 2008, 00:36
Morgen maak ik nieuwe foto's. Voor nu zie sig :)

Lexvandoef
12 januari 2008, 00:40
Morgen maak ik nieuwe foto's. Voor nu zie sig :)

wow gaaf kleurtje, toffe gitaar ook! :) Gefeliciteerd!

Makor1966
12 januari 2008, 00:43
Thanx, ben d'r ook erg blij mee :cheerup: nu nog leren spelen zoals deze plank verdiend :D

Lexvandoef
12 januari 2008, 00:45
Thanx, ben d'r ook erg blij mee :cheerup: nu nog leren spelen zoals deze plank verdiend :D

Ik kan al spelen zoals die plank dat verdient ;)

Mi-J'Den
12 januari 2008, 00:52
...om mijn vingers goed soepel te houden moet ik toch echt op verschillende halzen spelen, schat. Dus ik moet die gitaar wel hebben. Je gaat toch ook niet baantjes zwemmen om spieren te kweken?

...de kleur van de top heel goed past bij ons behang, zie je wel? Ik kan beter die erbij kopen dat staat beter.

...die andere gitaar staat steeds maar in de hoes omdat ie niet lekker meer speelt. Op deze ga ik echt veel meer spelen.

...ja maar als er nu wat met m'n topgitaar gebeurt? Dan kan ik beter die nieuwe goedkopere meenemen naar m'n gig das minder erg.

...die intonatie van mijn huidige gitaar is niet goed meer. Ik kan beter een nieuwe meenemen, die is veel beter af te stellen.

...wie volgt?

stonerdaf
12 januari 2008, 08:21
... omdat ze in m'n geboortejaar gemaakt is !