PDA

View Full Version : Wat is een goede treble-Booster?



Murdock
6 juni 2007, 22:15
Classic Rock Band

www.inhaze.nl

artnaz
6 juni 2007, 22:39
Dingen van BSM (geen adapteringang) vond ik best leuk, Keeley Java Boost, MI Audio Boost'n'Buff, Diaz Texas Ranger...

De goedkoopste manier is om dat zelfbouwpakketje bij Newtone/Das Musikding (laatste is goedkoper) te bestellen met eventueel voor 15 euro 5 CV7003 transistoren, ben je tegen de 45 euro aan kwijt.

Dit is natuurlijk ook een koopje...:p (http://cgi.ebay.nl/Original-1960s-Dallas-Rangemaster-Treble-Booster-Rare_W0QQitemZ220118841579QQihZ012QQcategoryZ22669 QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)

ben vanhoof
6 juni 2007, 22:45
Waarom zou je treble willen boosten? Mids tot daaraan toe, maar met te hoge trebles krijg ik erg zere oren.

artnaz
6 juni 2007, 22:47
In de praktijk werkt dat niet zo hoor. De hoge tonen zijn wat meer aanwezig, en die bijkomende vervorming kan met de juiste buizenbak zalig klinken...:)

BamBuFan1
7 juni 2007, 00:08
Classic Rock Band[/url]

Electro-Harmonix Screaming Tree.

BeeJee
7 juni 2007, 00:40
Met name bij een reeds wat overstuurde versterker kan een trebleboost echt :rockon: zijn!

JeroenSchaaf
7 juni 2007, 09:04
voxie vox bevoorbeeld!!! heerlijk

Roel
15 juni 2007, 23:35
Persoonlijk vind ik de Divided By 13 DynaRanger te gek. Dit pedaal heeft een 5-standen schakelaar waarmee je van treble boost naar 'donkere boost' kunt gaan. Pedaal werkt zoals alle treble boosters alleen met versterkers die over hun nek gaan. Voor slaapkamergebruik zijn dergelijke pedalen niet geschikt :-)

Speeddemon
16 juni 2007, 01:00
daaraan toe, maar met te hoge trebles krijg ik erg zere oren.
origineel bedoeld om donker-klinkende amps (oude Vox enzo) verder te oversturen en dus te egaliseren qua frequenties. Daarbij, als je treble boost, heb je meer harmonische boventonen (=zwaardere distortion) en wordt je low-end strakker (minder modderig).
M.a.w., top-ingrediënt om van een bluesy/rock amp een heavy metal amp te maken.

En zie m'n sig. :satisfie: :cooler: