PDA

View Full Version : Gretsch



Maarten DL
6 juni 2007, 22:09
Ik ben van plan mij een Gretsch aan te schaffen. Kan iemand me wat meer informatie geven? Maar vooral: weet iemand waar je de felbegeerde dobbelsteentjes van Gretsch kan kopen?

Reigor
6 juni 2007, 22:53
Nou hier (http://www.tonefactory.nl/shop2/index.php?cPath=28_67) bijvoorbeeld.

dunnoaname
6 juni 2007, 22:54
Ik vind dobbelsteenjes op een gretsch wel een beetje afgezaagd en kitsch, hoor.

Evil-Payasos
6 juni 2007, 22:56
woh, ik vind die pointers echt gaaf

Spitfire
7 juni 2007, 00:03
woh, ik vind die pointers echt gaaf

Exact dezelfde zitten op mijn amp :cheerup:

(ik bedoel dan de zwarte)

Saf
7 juni 2007, 00:13
die zwarte pointers heb ik ook mijn sound city amp. erg gave knoppen heb ook zwarte dobbelstenen besteld. weet nog niet waar ze op gaan maar dan heb ik ze vast. Heb er wel vaker iets besteld maar zag deze topic staan en ik dacht inderdaad das vet dice knoppen.

rickert
7 juni 2007, 00:41
Wat wil je weten? Ik ben zelf ook verliefd op Gretsch geworden, en ben bezig zo langzamaan te sparen voor een White Falcon, omdat dat gewoon mijn droomgitaar is. Kheb er wel al wat vast gehad, maar wat wil je wetennnnn?

Orpheo
7 juni 2007, 00:48
ik vind het probleem met gretsches dat ze er gaver uitzien dan klinken. high gain kunnen ze niet aan, (maar daar koop je een gretsch ook niet voor) maar clean moet ie t (in mijn oren) afleggen tegen een tele of (waanzinnig goeie) strat... met crunch helemaal. geef mij dan maar een tele :chicken:

rickert
7 juni 2007, 00:51
Ik vind ze botergeil klinken

Yamhammer_71
7 juni 2007, 00:52
ik vind het probleem met gretsches dat ze er gaver uitzien dan klinken

Ik vind ze beter klinken dan dat ze eruit zien :D
Te kitsjerig en gladde jongens-achtige uitstraling.
Klinken doen ze wel iig.

Evil-Payasos
22 juni 2007, 09:16
Kan je er jazz op spelen? (white falcon) :) niet echt he?

Jay75
22 juni 2007, 10:25
Are you serious??

Eko
22 juni 2007, 10:49
Een Gretsch koop je niet voor het clean , ook niet voor highgain werk. Een Gretsch koop je voor de TOON! Van bijtend fel tot zeer diep warm laag.
Met een bijna natuurlijke oversturing , het liefst gecombineerd met een prachtige buizenbak met een warme tremelo en/of delay.
It Rocks! De dobbelsteentjes zijn trouwens gewoon standaard op de Setzer met nitrolak.

schizo910
22 juni 2007, 12:27
Kan je er jazz op spelen? (white falcon) :) niet echt he?

Ja, dat gaat prima...

schizo910
22 juni 2007, 12:31
ik vind het probleem met gretsches dat ze er gaver uitzien dan klinken. high gain kunnen ze niet aan, (maar daar koop je een gretsch ook niet voor) maar clean moet ie t (in mijn oren) afleggen tegen een tele of (waanzinnig goeie) strat... met crunch helemaal. geef mij dan maar een tele :chicken:


http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=71661

ACSlater
22 juni 2007, 12:50
ik vind het probleem met gretsches dat ze er gaver uitzien dan klinken. high gain kunnen ze niet aan, (maar daar koop je een gretsch ook niet voor)

Zelfs met die nuancering er achter vind ik dit een minder slimme constatering :)

guitartub
22 juni 2007, 19:46
Kan je er jazz op spelen? (white falcon) :) niet echt he?

Ja WEL dus,

heb een keer een Japanse 6118 Anniversary in mijn handen gehad. De
TV JONES' die er opzitten had ik op een cleane jazzsetting gezet (meen op Koch) en de toon die eruit kwam!! Woooowww. Blijft helaas voorlopig een mooie droom voor me.