PDA

View Full Version : Versterker/gain-vraag



Yamhammer_71
6 juni 2007, 19:09
Hallo,
Ik vraag me al geruime tijd af wat het verschil is tussen verschillende versterkers wanneer deze allen door het dezelfde distortionpedaal worden bespeeld...
Ik heb een tijd terug een buizenversterker (Vox AC50 stack) getest en die klonk dus heel erg goed, ook overstuurd rechtstreeks vanuit de versterker, goed rock/hardrock geluid.
Momenteel speel ik nog op een Laney transistor stack met een Boss Distortion-pedaal en wil binnenkort dus een buizenversterker gaan aanschaffen.
Nu zit ik wel heel realistisch en nuchter te denken wat het nut daarvan zou zijn....klinkt het dan ZO anders met hetzelfde distortionpedaal?? Ik heb namelijk het idee dat als je de 'gain-knoppen' van de versterker toch nooit gebruikt, je net zo goed op een transistor kan spelen...distortion neemt toch de originele toon weg en ik heb het idee dat ik op elke versterker hetzelfde ga klinken met het pedaal...
Klopt dit?

Squier4ever
6 juni 2007, 19:12
Hallo,
Ik vraag me al geruime tijd af wat het verschil is tussen verschillende versterkers wanneer deze allen door het dezelfde distortionpedaal worden bespeeld...
Ik heb een tijd terug een buizenversterker (Vox AC50 stack) getest en die klonk dus heel erg goed, ook overstuurd rechtstreeks vanuit de versterker, goed rock/hardrock geluid.
Momenteel speel ik nog op een Laney transistor stack met een Boss Distortion-pedaal en wil binnenkort dus een buizenversterker gaan aanschaffen.
Nu zit ik wel heel realistisch en nuchter te denken wat het nut daarvan zou zijn....klinkt het dan ZO anders met hetzelfde distortionpedaal?? Ik heb namelijk het idee dat als je de 'gain-knoppen' van de versterker toch nooit gebruikt, je net zo goed op een transistor kan spelen...distortion neemt toch de originele toon weg en ik heb het idee dat ik op elke versterker hetzelfde ga klinken met het pedaal...
Klopt dit?

dan moet je je oren toch eens beter gebruiken.
hetzelfde distortionpedaal zal op (bijna) iedere buizenbak veel dynamischer klinken en met veel meer ballen als transistor amps

Mitch
6 juni 2007, 19:32
Je redenering is moeilijk te volgen, vooral omdat je nu toch alweer in het cirkeltje wil komen dat je laney transistor bak eignelijk wel prima is en er eigenlijk weinig beters is.
Maar om antwoord te geven op je vraag: een pedaal klinkt op iedere amp weer anders, net als twee gitaren anders klinken op dezelfde versterker, net als eén gitaar anders klinkt over twee verschillende versterkers, sja.... zoals alles eigenlijk. Da's één van de redenen dat we wel eens Pedalendagen hebben georganiseerd: je hoort dan goed hoe een pedaal verschrikkelijk klinkt op de ene amp, maar briljant combineert met de andere.

Baker
6 juni 2007, 19:48
Ik heb namelijk het idee

zucht,
waarom ga je potverdorie niet gewoon naar een winkel,
ruk een pedaal uit het schap en PROBEER het gewoon op een transitor én over een buizen. Of neem voor mijn part je eigen pedaal mee, en test hem uit.

En dan niet over een versterkertje en een klein beetje pielen, nee gewoon open draaien die bak.

Kom dan maar eens weer ;)

Swan
6 juni 2007, 20:15
distortion neemt toch de originele toon weg en ik heb het idee dat ik op elke versterker hetzelfde ga klinken met het pedaal...
Klopt dit?

nee.
123456789

Mr.Bluesbreaker
6 juni 2007, 20:16
Yamhammer, mijn ervaring 30 minuten geleden.
Speelde met mijn eigen buizencombo (Engl) over het clean kanaal met een visual sound ultimate overdrive pedaal voor een flink brullende scheur.
Toffe sound, veel druk, mooi rond hoog.

Aan het eind v/d repetitie laat ik hem alvast afkoelen, want dan moet de volgend eband er bijna in, en ik wil hem niet heet verslepen. (woon achter de oefenruimte, toppie) Dan plug ik in op een transistor Roland JC-120 die er standaard staat. Zelfde instellingen over clean kanaal andere amp: bagger, geen dynamiek, minder druk, knarsend hoog. En terwijl mijn engl 1*12 inch aan boord heeft, en de JC-120 2*12.

Lijkt me duidelijk verder.:D Inprikken op SS en buizen met je pedaal in een winkel, en post dan je bevindingen.

Hallie
6 juni 2007, 20:24
Mbakker 75 is tot zijn volgende pos Duivel.
sorry ik las het en zag 666 staan. en toen dacht ik hij is vast Metal :rockon:

anyway.

tuurlijk klinkt het anders, anders zou men allemaal maar 1 pedaal hebben, van de 1000000 dist pedaaltjes, als ze hetzelfde zouden klinken.
en ook maar 1 amp van 30 euro.. als het hetzelfde zou klinken als een amp van 3000 euro.

niet dat geld iets zegt, maar we gaan er vanuit dat er kwaliteits verschil in die prijsklassen zit 8-)

Yamhammer_71
6 juni 2007, 20:47
Nja, misschien moet ik inderdaad mn eigen spullen eens testen door een goede buizenbak.
Ben in het weekend nog naar een muziekzaak geweest en een Gibson LP (niet de mijne) over een Orange buizenbak bespeeld en heb eigenlijk nauwelijks fatsoenlijk getest omdat ik het volume niet echt hard ga zetten midden in een muziekzaak...misschien toch maar eens doen dan. Ik vind het alleen wat raar om naar een muziekzaak te gaan met je eigen gitaar en eventueel pedaal om wat buizenbakken te testen en vervolgens niets te kopen....toch?

InternEd
6 juni 2007, 20:55
Je wilt toch binnenkort een versterker aanschaffen? Dan mag je best e.e.a. proberen lijkt me.

Hallie
6 juni 2007, 21:40
ik ga binnekort ook amps testen, en dan neem ik mijn eigen gitaar mee! Hoppalakee! :p

pedaaltje gaat het in eerste instantie bij mij niet om, en boss Sd -1 oid hebben ze daar wel, zeg je gewoon dat je die gelijk wil testen :chicken: .
maar das bullshit natuurlijk.
het lijkt me juist logish om met je eigen apparatuur/gear te testen

Baker
6 juni 2007, 21:54
Ik vind het alleen wat raar om naar een muziekzaak te gaan met je eigen gitaar en eventueel pedaal om wat buizenbakken te testen en vervolgens niets te kopen....toch?

Een goede muziekzaak heeft een gelegenheid waar je kunt testen.
Big one in Zwolle heeft dat bijvoorbeeld. Een geluidsdicht beukhok.
(bespaar me de discussie of Big one een goede muziekzaak is of niet, want daar gaat dit topic niet over) Als er niet zo'n hok is.. tja jammer dan......
....voor de rest van het winkelend publiek!
Gewoon testen die hap. Je koopt toch ook geen auto zonder proefrit.....

Het helpt ook om op een doordeweekse dag te gaan, als het niet zo druk is.

Verder, je kunt toch gewoon zeggen dat je wel geinteresseerd bent in een bepaalde amp, maar dat je hem wel met je eigen pedaal en gitaar wilt testen.... moet echt geen probleem zijn hoor....misschien ben je wel zo onder de indruk dat je het ding nog koopt ook nog ;)

Duvel
6 juni 2007, 23:13
Ik vind de discussie een beetje fout. Waarom zou je in godsnaam hetzelfde distortion pedaal gebruiken bij een buizenversterker?
Toen ik op zoek was naar een nieuwe buizenamp was er mij 1 ding echt wel duidelijk. Alle sounds die ik zocht moesten door de versterker kunne geleverd worden: dwz. goede clean, lekkere cruch, vette distortion en een goed solo geluid. Na veel proberen en rondkijken heb ik dit alles gezocht in een Engl Special Edition E670.
Ik geef toe dat dit niet voor ieders beurs is en dat het voor sommigen hier en daar op een paar toegevingen moet uitdraaien. Maar om nu eenzelfde distortion pedaal van een SS naar een buizenbak om te zetten vind ik persoonlijk bullshit.
Koop gewoon een buizenbak met de juiste clean en distortion setting voor jouw stijl. Gebruik daarbij pedalen of ander rackshit om hier en daar uw sound een beetje aan te passen aan het moment, maar uw basis geluiden moeten altijd al uit je versterker komen, zonder uitzondering!!!!
En dit hoeft niet altijd extreem duur te zijn. Meestal gebruik je live toch maar enkele sounds en al de rest doet er echt niet toe.

Baker
6 juni 2007, 23:43
Ik vind de discussie een beetje fout. Waarom zou je in godsnaam hetzelfde distortion pedaal gebruiken bij een buizenversterker?

Omdat dat in bepaalde gevallen tering lekker kan klinken.
Een beetje het marshall jcm 800 + tubescreamer geluid zeg maar.

Maar in wezen heb je wel gelijk hoor.

Yamhammer_71
8 juni 2007, 01:00
Nog een voorbeeld om het te verduidelijken: een Koch Twintone heeft bijv een beter clean dan een Engl Screamer, maar de Koch legt het weer af met zn ingebouwde overdrive (minder strak/heavy) t.o.v de Screamer. Zo heeft elke versterker wel 'íets'.

Ik houd van een mooi, warm clean dat ook op hoger volume overeind blijft, maar tegelijkertijd ook van een retestrakke hardrock sound... dus stel ik kies voor de Koch omdat ie in mn oren heerlijk clean klinkt, dan moet ik het dus niet hebben (voor mijn stijl van spelen) van de ingebouwde gain. Lost een distortionpedaal dit probleem dan wel op? Kan de versterker dan wel hardrock aan of zijn de speakers daar gewoon niet voor gemaakt???

Pepe
8 juni 2007, 02:52
het klinkt raar maar er is hardrock gemaakt op versterkers die niet zo goed en veelzijdig waren als een Koch
misschien staar je je teveel blind op foldertjes taal en wat een amp niet kan doen ipv wat jij wel kan doen
gewoon spelen en veel zelf proberen, dat werkt voor de meesten zo denk ik

Eko
8 juni 2007, 07:56
Yamhammer,
Iedere versterker kan gebruikt worden voor hardrock. De speakers kunnen het allemaal wel aan. Ze worden immers gebouwd om het maximale vermogen aan te kunnen.
Eigenlijk is distortion gewoon het oversturen van een signaal. Dat kan door het ingangssignaal verder op te peppen door bv een gainregelaar op de versterker of, dat klinkt nog mooier , door de eindversterker helemaal open te zetten. Dit laatste werd o.a. gedaan door Stevie Ray Vaughn.
Een pedaal jaagt je ingangssignaal verder op zodat een oversturing makkelijker wordt. Omdat de toonregeling en opbouw van de meeste versterkers verschilt reageert bijna iedere versterker anders op jouw manier van spelen en/of pedalen. Gewoon je pedaal mee en uitproberen.

ColourofFire
8 juni 2007, 08:47
Nog een voorbeeld om het te verduidelijken: een Koch Twintone heeft bijv een beter clean dan een Engl Screamer, maar de Koch legt het weer af met zn ingebouwde overdrive (minder strak/heavy) t.o.v de Screamer. Zo heeft elke versterker wel 'íets'.

Ik houd van een mooi, warm clean dat ook op hoger volume overeind blijft, maar tegelijkertijd ook van een retestrakke hardrock sound... dus stel ik kies voor de Koch omdat ie in mn oren heerlijk clean klinkt, dan moet ik het dus niet hebben (voor mijn stijl van spelen) van de ingebouwde gain. Lost een distortionpedaal dit probleem dan wel op? Kan de versterker dan wel hardrock aan of zijn de speakers daar gewoon niet voor gemaakt???

Heb je ooit de clean van de Koch en de Engl zelf gehoord? K vind de clean de Engl echt goed eerlijk gezegd.

Baker
8 juni 2007, 08:54
Nog een voorbeeld om het te verduidelijken: een Koch Twintone heeft bijv een beter clean dan een Engl Screamer, maar de Koch legt het weer af met zn ingebouwde overdrive (minder strak/heavy) t.o.v de Screamer. Zo heeft elke versterker wel 'íets'.

Ik houd van een mooi, warm clean dat ook op hoger volume overeind blijft, maar tegelijkertijd ook van een retestrakke hardrock sound... dus stel ik kies voor de Koch omdat ie in mn oren heerlijk clean klinkt, dan moet ik het dus niet hebben (voor mijn stijl van spelen) van de ingebouwde gain. Lost een distortionpedaal dit probleem dan wel op? Kan de versterker dan wel hardrock aan of zijn de speakers daar gewoon niet voor gemaakt???

sorry hoor, maar je bent nu echt aan het raaskallen......

Die crunch van die twintone is prima voor hardrock.
Als je het niet mooi vindt dan probeer je er een pedaaltje bij. Is het nog niet mooi dan probeer je een andere versterker...... het is inderdaad altijd een beetje een zoektocht. Maar daar kom je niet uit door dit hier allemaal te vragen. Gewoon zelf proberen je sound te vinden....

jorrit
8 juni 2007, 11:06
Heb je ooit de clean van de Koch en de Engl zelf gehoord? K vind de clean de Engl echt goed eerlijk gezegd.

hoeveel clean bakken heb jij gehoord? het clean van engl (we hebben het over de fireball toch..) is niet echt goed te noemen. begrijp me niet verkeerd, het clean is niet slecht... alleen die van koch is bijvoorbeeld al beter..

LCH
8 juni 2007, 11:34
hoeveel clean bakken heb jij gehoord? het clean van engl (we hebben het over de fireball toch..) is niet echt goed te noemen. begrijp me niet verkeerd, het clean is niet slecht... alleen die van koch is bijvoorbeeld al beter..
Compleet subjectief. Geen enkel clean 'is' beter. Het is slechts wat jij verwacht van een clean, en dat vind je in de Koch. Dat is ook mijn persoonlijke voorkeur, maar ik kan me prima voorstellen dat anderen meer het clean van Engl zoeken en dat als 'het beste clean' typeren. ;)

Yamhammer_71
8 juni 2007, 12:40
Het is inderdaad een mening welke amp een beter clean heeft, maar ik gaf ze ff als voorbeeld om de kwestie wat te verduidelijken.

Wat ik nu merk met transistors is dat ze op hoog volume met distortion opeens compressed gaan klinken en veel te vloeiend (totaal niet strak en geen ballen), waardoor er geen 'rauwe' kantjes meer aanzitten...manier van aanslaan heeft dan ook nauwelijks meer invloed op de sound. De instellingen van het pedaal kunnen dus gewoon in orde zijn (hardrock-gericht), maar op hoog volume klinkt het ON-STRAK door de transistors.
Ik neem aan dat buizenversterkers (bijv. Koch Twin) met distortionpedaal op hoog volume nog steeds gedefinieerd zijn en strak/met ballen klinken t.o.v transistors?

BlackSun
8 juni 2007, 13:13
Verschilt per versterker.

Het is neit zo dat per definite een buizenamp strakker is dan een transistor. Soms zelfs het tegenovergestelde. Een transistor Randall is bijvoorbeeld 'strakker dan strak'- strak. Moet je ook maar van houden.

Buizen houden zich wel beter staande op hoog volume ja. Maar met een pedaaltje ervoor kán dit anders zijn. het ligt gewoon net aan de combinatie.
Alle versterkers reageren verschillend op pedalen en klinken verschillend. ook met hetzelfde pedaal ervoor.

Gewoon testen en luisteren. En staar je niet blind op dat pedaaltje wat je hebt.

Yamhammer_71
8 juni 2007, 13:48
Oke, bedankt voor je uitleg :)

Binnenkort moet ik maar eens beter gaan testen dan, iig met pedaal en het volume een flink stuk hoger. Ik hoop dat er dan een versterker tussenzit die precies aan mn wensen voldoet...moet toch wel kunnen zou je zeggen. Het enige wat ik zoek is een goed clean (met optie reverb), maar zeker ook belangrijk de functie dat het geluid op hoog volume ook overeind blijft staan zowel clean als distorted-> strak, heavy. Geen metal-sound, maar hardrock.
Ik zou graag eens een paar Engls willen testen en Kochs, combo's waarschijnlijk...prijs mag rond de 1400/1500 euro liggen.

LCH
8 juni 2007, 14:39
Ik zou graag eens een paar Engls willen testen en Kochs, combo's waarschijnlijk...prijs mag rond de 1400/1500 euro liggen.
Als je van plan bent 1500 euro te besteden zou ik véél verder kijken dan alleen Koch en Engl. Met zo'n budget kun je praktisch alles kopen dat in de winkel staat. Mijn advies is dan ook, ga gewoon een paar middagen naar Feedback om álles uit te testen wat ze daar hebben. Misschien vind je zo'n nieuwe Marshall Vintage Modern wel helemaal geweldig. Wie zal het zeggen. :D

Yamhammer_71
8 juni 2007, 15:26
Als je van plan bent 1500 euro te besteden zou ik véél verder kijken dan alleen Koch en Engl. Met zo'n budget kun je praktisch alles kopen dat in de winkel staat. Mijn advies is dan ook, ga gewoon een paar middagen naar Feedback om álles uit te testen wat ze daar hebben. Misschien vind je zo'n nieuwe Marshall Vintage Modern wel helemaal geweldig. Wie zal het zeggen. :D

Ja, ik kijk gewoon wat rond en ga zoveel mogelijk testen. Ik zou ook wel een kwalitatieve top willen kopen, maar dan zit ik misschien al direct bij de 1300/1500 euro en moet er dus nog een cab bij komen...dat gaat wel veel geld kosten.
Die Marshall Vintage Modern is misschien ook wel iets, maar het is de vraag of ze die op voorraad hebben daar. Ik ben een paar keer in Rotterdam bij Feedback geweest, maar vraag me af of je bij Feedback Apeldoorn ook ruime keuze hebt.

almarvk
8 juni 2007, 15:28
Apeldoorn meestal niet, Utrecht wel.

Eko
8 juni 2007, 18:15
Apeldoorn heeft een leuke voorraad. Misschien even bellen voor bezoek? In prov Groningen zit ook nog een en ander. Tonika heeft net een nieuw pand gezet met een voorraad van hier tot aan Tokyo.

Mitch
8 juni 2007, 18:57
Eén belangrijke tip (aangezien je graag een pedaal gebruikt): de Koch Twintone is misschien wel één van de moeilijkst op pedalen reagerende combo's die ik ken. Maar probeer gweoon asjeblieft iets uit, je manier van doorredeneren is echt nutteloos. Ervaren is beter dan filosoferen :cheerup:

Yamhammer_71
8 juni 2007, 23:37
Ik bel de betreffende muziekzaak gewoon van te voren op om te vragen of ze het een en ander op voorraad hebben (Koch's, Engls, Marshalls etc). Lijkt me makkelijker!
Ik heb vandaag nog wat bij de search gezocht over Koch-versterkers en kwam bij een topic terecht met 5 soundsamples van 5 verschillende versterkers. Hieruit kon ik duidelijk de verschillende karakters van de amps halen. Ook bij mij kwamen nr 1 en 3 het beste uit de bus...nummer 3 was een Koch Powertone en klonk warm en sprankelend tegelijk, precies wat ik zoek :)
Ik heb al meerdere clips gevonden elders op internet en telkens sprak de Koch-sound me aan, maar ook de Engl Screamer. Ik weet dat ik niet teveel via clips moet beoordelen, maar hierdoor weet ik wel watvoor karakter de verscheidene amps over het algemeen hebben. De volgende stap is TESTEN en luisteren of het daadwerkelijk precies is wat ik zoek. Ik vind een mooi clean gewoon de basis, over de distortion maak ik me niet al te druk.
Ik hou erg van een bluesy, vet, punchy en warm clean, maar distortion liefst hardrock. Mijn gitaar klinkt vrij helder, dus heb een niet al te helder gevoicde amp nodig. Koch lijkt me dan de kandidaat, hoewel dit clipje van de Engl Screamer weer fantastisch klinkt (meerdere van dezelfde gitarist) ->

http://www.youtube.com/watch?v=wJhE-rMaVfg

Jim Haagmans
8 juni 2007, 23:53
alsj e in die prijsklasse gaat kijken zou ik ook de Vox ac50 top zeker proberen (999). Ze zeggen dat die naast het mooie warme vox clean tot ook high gain geluiden kan gaan, misschien is dat wel precies wat voor jou. Daarnaast is een vox 4x12 (Tenzij je de retedure blue bulldogs erin wilt) 499 euro ofzo, dus dan zou je voor die 1500 euro al een hele stack hebben.

Ik gooi het balletje alleen maar op hoor, dus niemand hoeft mijn postje af te kraken.

Yamhammer_71
9 juni 2007, 00:02
alsj e in die prijsklasse gaat kijken zou ik ook de Vox ac50 top zeker proberen (999). Ze zeggen dat die naast het mooie warme vox clean tot ook high gain geluiden kan gaan, misschien is dat wel precies wat voor jou. Daarnaast is een vox 4x12 (Tenzij je de retedure blue bulldogs erin wilt) 499 euro ofzo, dus dan zou je voor die 1500 euro al een hele stack hebben

Mm...heel toevallig! Ik heb ongeveer een maand geleden nog door een Vox AC50 stack gespeeld, helaas niet met mn eigen gitaar...ik kreeg dus een LP-kopie voorgeschoteld en heb dat ding dus in een Vox AC50 geprikt. Ik was HEEL erg impressed! Clean fantastisch warm/sprankelend en de oversturing is inderdaad vrij bruut, ik kon er met gemak pinch harmonics uithalen (de verkoper ook moet ik zeggen :D)
Het was een fantastische amp, maar kostte volgens mij in totaal rond de 2000 euro of iets meer nog zelfs. Pff moeilijk, ze hebben er ook een combo versie van en die zit volgens mij rond de 1300 euro. Ach ja, ik ga binnenkort op serieuze amp-jacht.

Jim Haagmans
9 juni 2007, 00:06
nee hoor,

dit is de top: http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg0000000000000dgb3ki0?Ca talogVideo=&ProductUUID=tuXVqHzlG4AAAAESJD5_Z_HA&CatalogCategoryID=cyDVqHzmyd8AAAERvpsvKPl9&JumpTo=OfferList

en dit is de 4x12: http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg0000000000000dgb3ki0?Ca talogVideo=&ProductUUID=ARbVqHzlzwIAAAESOkp_Z_G8&CatalogCategoryID=8DrVqHzmgkkAAAERuZsvKPl9&JumpTo=OfferList

Levering is gratis vanuit duitsland (als je voor boven de 100 euro besteld maar dat zou je in dat geval wel lukken ;)

Yamhammer_71
9 juni 2007, 00:18
Bedankt voor je info betreffende de Vox AC50!
In principe dus ook een kandidaat voor mij. Ik ken de versterker in ieder geval al en das wel een pluspunt. Heb alleen nooit geweten dat deze onder de 2000 euro zat :eek:
Dit krijgt nog een staartje :hippie:

Jim Haagmans
9 juni 2007, 00:25
ja ik zou hem in ieder geval nog eens opnieuw testen met die cab eronder waar ik je de foto van gaf. misschien dat in de cab waar jij hem mee hebt getest blue bulldog speakers zaten en dan kan je inderdaad wel op 2000 euro uitkomen. Maar zo'n vox speakers vind ik niets mis mee heb over een vox ac30 212 met die speakers gespeeld en vond het heel lekker klinken.

ik zou zoiezo vooral goedkopere alternatieven ook bekijken, die dan ook vergelijken met de duurdere tops die je vet vindt, misschien ben je wel hartstikke tevreden met een top van 700 euro. En ik zou oppassen dat je niet teveel vermogen koopt, dat gaat behoorlijk irriteren.

sinds je altijd een transistortop hebt gehad, buizentops klinken pas echt lekker als je ze flink hard kan zetten. En een 50 watt buizentop draai je eigenlijk al nergens open.

misschien weet je dit allemaal wel al misschien zelfs beter dan ik, maar ik dacht zeg het even ;)

laat in ieder geval weten als je iets getest hebt, veel succes en vooral veel plezier! ;)

Yamhammer_71
9 juni 2007, 00:44
ja ik zou hem in ieder geval nog eens opnieuw testen met die cab eronder waar ik je de foto van gaf. misschien dat in de cab waar jij hem mee hebt getest blue bulldog speakers zaten en dan kan je inderdaad wel op 2000 euro uitkomen. Maar zo'n vox speakers vind ik niets mis mee heb over een vox ac30 212 met die speakers gespeeld en vond het heel lekker klinken.

ik zou zoiezo vooral goedkopere alternatieven ook bekijken, die dan ook vergelijken met de duurdere tops die je vet vindt, misschien ben je wel hartstikke tevreden met een top van 700 euro. En ik zou oppassen dat je niet teveel vermogen koopt, dat gaat behoorlijk irriteren.

sinds je altijd een transistortop hebt gehad, buizentops klinken pas echt lekker als je ze flink hard kan zetten. En een 50 watt buizentop draai je eigenlijk al nergens open.

misschien weet je dit allemaal wel al misschien zelfs beter dan ik, maar ik dacht zeg het even ;)

laat in ieder geval weten als je iets getest hebt, veel succes en vooral veel plezier! ;)


Thanks!
Ik heb de originele, nieuwe Vox AC50 stack getest, dus ook met de standaard cab die daarbij hoort. De speakers klonken gewoon erg goed. De versterker was 50 watt...precies goed. Ik moet toegeven dat deze buizenamp op laag volume ook al erg goed klonk, maar op hoog volume komt het natuurlijk beter tot zn recht!
Het zal wel lukken; moet nog wel ff wat doorsparen, maar dat is de moeite zeker waard :) .

provisus
9 juni 2007, 01:27
Je wensen klinkt als een Bogner Shiva, ook wel te krijgen tweede hands in het budget. Voorde rest elke versterker heeft zijn eigen basis sound of het nou transistor of buizen is daardoor zal het overdrive pedaal een andere klank kleur krijgen. De overdrive karakter kan alleen veranderen als de versterker mee overstuurt.
In iedergeval met jou budget zou ik eens heel goed oriënteren, maar dat spreekt voor zich.

Jim Haagmans
10 juni 2007, 22:30
Thanks!
Ik heb de originele, nieuwe Vox AC50 stack getest, dus ook met de standaard cab die daarbij hoort. De speakers klonken gewoon erg goed. De versterker was 50 watt...precies goed. Ik moet toegeven dat deze buizenamp op laag volume ook al erg goed klonk, maar op hoog volume komt het natuurlijk beter tot zn recht!
Het zal wel lukken; moet nog wel ff wat doorsparen, maar dat is de moeite zeker waard :) .

maar dan heb je ook wat :D