PDA

View Full Version : Snelheid!!??



zZoRgO
13 januari 2003, 13:05
hoe hebben jullie snelheid geoefend? 1234 beweging up en down duizend maal na elkaar?

en hoe lang oefenden jullie dan zoal op die oefeningen?
en na hoeveel weken, maanden, jaren was je snelheid iet of wat acceptabel?

moretel
13 januari 2003, 16:17
Er zijn vele oefeningen en je hebt nog een lange weg te gaan, neem de tijd, rust af en toe wat en hou een dagboekje bij met de metronoom stand.
Oefen met metronoom en verhoog met kleine stapjes (pas verhogen als een lick zonder fout gespeeld wordt).
Ontwikkeling is voor iedereen anders, het is beter elke dag wat tijd hieraan te besteden dan 1 x per week.
Die 1234 is goed om op te warmen maar er zijn meer oefeningen, Loopjes van bekende nummers e.d.
Fixeer je niet teveel op de snelheid maar eerder op netheid en ontspannen spelen. Als je gewoon blijft oefenen en spelen komt de snelheid echt vanzelf.

Ik studeer een nieuw loopje nu heel langzaam in en verhoog pas de snelheid als het in me kop en vingers zit, met sommige ingewikkelde licks duurt het weleens een paar dagen voordat ik op snelheid ga spelen met andere al binnen een uur.

Oefeningen moet je doen die gericht zijn op het sterk maken van alle vingers (inclusief pink).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-01-13 15:22 ]</font>

zZoRgO
13 januari 2003, 18:13
met m'n pink heb ik echt het meeste last...
ik speel nu een jaar of zes, en kan wel redelijk deftig spelen, maar als ik alternate picking toepas blijf ik bij trage licks...

weet je soms geen goeie site met oefeningen?
wholenote vond ik wel goed, maar ik zoek het iets gestructureerder... :smile:

moretel
14 januari 2003, 01:55
Ik koop de laatste tijd regelmatig Guitar Technique.
Daar zit veel leuke oefenstof bij, Cd met voorbeelden. Niet echt goedkoop maar een gitaarles heb je daar niet voor.