PDA

View Full Version : Steve Vai Imitatie



Superaction.nl
6 juni 2007, 18:07
Weet iemand of er ook 'betaalbare' imitaties bestaan van de door Ibanez geproduceerde Steve Vai gitaren ?

Kaïn
6 juni 2007, 18:14
Als je op marktplaats rondkijkt zie je wel eens zo'n neppert staan, maar in de regel zijn dit hoogstwaarschijnlijk rot gitaren. Wil je per sé een echte JEM, ga dan voor de JEM 555. Die is ongeveer 1000 euro nieuw. Tweedehandsjes zijn ook wel te vinden voor minder. Wil je echt een goede gitaar, kijk dan eens rond bij de RG sectie van Ibanez. Lijken sprekent op de JEM alleen hebben ze geen monkey grip (handvat). Voor 1000 heb je een veel betere RG dan een JEM. En ze zijn er in verschillende prijsklasses.

Succes ermee!

Raffel
6 juni 2007, 19:31
ik zou de JEM 555 dus juist afraden. Die brug is echt niet in-tune te houden. Die zou wat mij betreft niet eens de naam JEM mogen dragen.

Als je echt een JEM wil, fork out some cash. Maar idd, je kunt ook voor veel minder geld en waarschijnlijk beter klinkende RG met dezelfde elementen kopen. Die monkey-grip komt de klank ook niet echt ten goede imo.

Bram+
6 juni 2007, 19:50
ik zou de JEM 555 dus juist afraden. Die brug is echt niet in-tune te houden. Die zou wat mij betreft niet eens de naam JEM mogen dragen.

Als je echt een JEM wil, fork out some cash. Maar idd, je kunt ook voor veel minder geld en waarschijnlijk beter klinkende RG met dezelfde elementen kopen. Die monkey-grip komt de klank ook niet echt ten goede imo.
Ik snap dat de tone-politie zo weinig mogelijk gaten in een gitaarbody wil hebben, maar is het niet zo dat vooral gaten tussen brug en hals invloed hebben en de rest eigenlijk veel minder uitmaakt? Ik bedoel: een jem heeft ook al een (zwevende) tremolo en dat zou al een veel grotere 'tone-killer' zijn. Daarbij zijn veel jems ook nog eens van het niet echt 'tone-rijke' basswood.

Raffel
6 juni 2007, 20:44
Dat is dan ook de reden dat ik een mahonie body zou nemen bij een ibbi. (kwestie van smaak ofc)

mijn 7-snaar ibbi is van dezelfde houtsoort als mijn 6-snaar en heeft verder precies dezelfde specs. Toch klinkt de 7-snaar al een stuk voller dan de 6-snaar ondanks dat het qua omvang qua body alleen bij de nek wat uit maakt. Dan heb je het weliswaar wel over mahonie bodies en geen basswood, maar bij zo'n monkey grip valt er nog meer hout weg dan bij de vergelijking zojuist.

De ultieme test is uiteraard een basswood RG naast een JEM leggen, maar dan moet je ze wel maar net met dezelfde pups tegenkomen. Sowieso zijn die onderzoeken moeilijk te doen. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten of je ergens in de body hout kunt weghalen en toch een geweldige toon kunt houden. Maar dat is allemaal subjectief.

De JEM555 is iig sowieso geen goede keuze aangezien die LO-TRS brug van een inferieur soort metaal wordt gemaakt. Koop dan een gitaar met ene Lo-Pro of Double Edge brug.

Jems zijn natuurlijk wel een stuk mooier dan de gemiddelde (niet J-custom) RG!

bentium
6 juni 2007, 20:47
de rg reeks zijn the cheapere knock-offs van de vai gitaren

Kaïn
6 juni 2007, 20:54
de rg reeks zijn the cheapere knock-offs van de vai gitaren
Ga ergens anders intelligent doen, niet hier.
Hier ga ik niet niet inhoudelijk op in.

btw, ik noemde alleen de JEM 555 als optie als de TS echt per sé een JEM wilt.
Even off -topic, weet iemand eigenlijk de diepere filosofie achter de monkey grip ? Zelf vind ik het wel orgineel staan, maar vai kennende móet er een gedachtengang achter zitten.

Lennert
6 juni 2007, 21:00
de rg reeks zijn the cheapere knock-offs van de vai gitaren

Uhm nee... dat is dus echt vette onzin dude.. RG is gewoon een standaard reeks van ibanez met een gigantisch spectrum aan kwaliteit en kostbaarheid. JEM is daarvan juist een zijtak.. vandaar ook dat het een signature serie is en geen standaard serie.. Je draait de wereld om.

Pegasus
6 juni 2007, 23:22
Uhm nee... dat is dus echt vette onzin dude.. RG is gewoon een standaard reeks van ibanez met een gigantisch spectrum aan kwaliteit en kostbaarheid. JEM is daarvan juist een zijtak.. vandaar ook dat het een signature serie is en geen standaard serie.. Je draait de wereld om.

Zo'n vette onzin is dat dus echt niet..........dude............
De RG modellen zijn namelijk gebasseerd op de JEM modellen (in tegenstelling tot wat veel mensen denken). Deze informatie is te vinden in het boek dat er over Ibanez is gemaakt: 'Ibanez - The Untold Story'.

Lennert
6 juni 2007, 23:36
Zo'n vette onzin is dat dus echt niet..........dude............
De RG modellen zijn namelijk gebasseerd op de JEM modellen (in tegenstelling tot wat veel mensen denken). Deze informatie is te vinden in het boek dat er over Ibanez is gemaakt: 'Ibanez - The Untold Story'.

Dus je geeft hem gelijk? RG's zijn goedkope kopiën van de JEM?? De RG lijn is een lijn op zichzelf en ook al zijn er duidelijk overeenkomsten de opmerking "cheape knockoffs" slaat echt als een tang op een varken.. JEM's zijn per definitie helemaal niet kwalitatief beter dan RG's..

Orpheo
6 juni 2007, 23:45
Dus je geeft hem gelijk? RG's zijn goedkope kopiën van de JEM?? De RG lijn is een lijn op zichzelf en ook al zijn er duidelijk overeenkomsten de opmerking "cheape knockoffs" slaat echt als een tang op een varken.. JEM's zijn per definitie helemaal niet kwalitatief beter dan RG's..

daar gaat 't niet om. de RG is een slap aftreksel van de JEM. de ouwe jems vind ik waanzinnig gaaf. tegenwoordig iets minder, maar pak maar eens een JEM en daarnaast een RG met dezelfde specs. Ik denk dat de JEM wint....

de rg is trouwens een afgeleide van de jem.

Kaïn
6 juni 2007, 23:45
Dus je geeft hem gelijk? RG's zijn goedkope kopiën van de JEM?? De RG lijn is een lijn op zichzelf en ook al zijn er duidelijk overeenkomsten de opmerking "cheape knockoffs" slaat echt als een tang op een varken.. JEM's zijn per definitie helemaal niet kwalitatief beter dan RG's..

Dikke plus 1. Het gaat er niet om wat je zegt, maar HOE je het zegt.

Kaïn
6 juni 2007, 23:47
daar gaat 't niet om. de RG is een slap aftreksel van de JEM. de ouwe jems vind ik waanzinnig gaaf. tegenwoordig iets minder, maar pak maar eens een JEM en daarnaast een RG met dezelfde specs. Ik denk dat de JEM wint....

de rg is trouwens een afgeleide van de jem.

Wat maakt de JEM dan beter ? Dit is geen aanval, gewoon nieuwsgierigheid.

Orpheo
6 juni 2007, 23:51
Wat maakt de JEM dan beter ? Dit is geen aanval, gewoon nieuwsgierigheid.

de hals. vind ik dan. ik vind een JEMhals fijner dan een RG hals. En ik heb t gevoel dat bij een jem (niet die 555, maar die klassieke, witte RG met de hele gouwe mikmak erop) de afwerking iets hoger is dan bij de reguliere RG (prestige). De j customs dus effe niet meegeteld (en nog een paar van die uber-dure RG's die bijna alleen maar in japan te koop zijn en niet in de USA of europa).

pgm10th
7 juni 2007, 08:07
Zo'n vette onzin is dat dus echt niet..........dude............
De RG modellen zijn namelijk gebasseerd op de JEM modellen (in tegenstelling tot wat veel mensen denken). Deze informatie is te vinden in het boek dat er over Ibanez is gemaakt: 'Ibanez - The Untold Story'.

het is een beetje een rare discussie aan het worden.
Dit is beter dat is beter, dit een een fake dat is een fake.

Rg en Jem zijn totaal 2 verschillende gitaren.
Hell, zelfs onder je jem modellen zit verschil.
Pak een jem '80 en een '90 en die spelen en klinken totaal verschillend van elkaar.
Neem de eerste Jem7vhw uit 1993 en neem er 1 uit 2007.
Ook deze spelen en klinken totaal anders.

Dit komt al omdat Ibanez prestige necks is gaan beruiken, en deze op de Jem gitaar gewoon de jem presige noemt.

Het verschil tussen een jem7 en een jem555 is het zelfde verschil tussen een Fender en een squaer, Gibson en een Epiphone.
Ze lijken op elkaar, maar zijn totaal verschillend.
Verschillen zit hem vaak in de hardware.
Neem de jem555 1e serie, daar zit een Ibanez Lo-TRS II brug op, maar op de nieuw jem555 modellen daar zit tegenwoordig ook al een EdgeProII op.

Het verhaal dat een Jem een RG is of ander om is totaal niet waar, en er zal een vergissing gemaakt zijn met de PGM modellen.
De PGM is totaal RG, maar naar de hand gezet van Paul Gilbert, omdat hij meer tespreken was over de Ibanez RG gitaren dan de gitaar Ibanez in de eerst instantie voor hem had gemaakt.

Zelf heb ik nu 6 jem gitaren in mijn collectie zitten, naast mijn 5 PGm modellen.
Als de Jem al een "kopie" zou zijn, had deze het zelfde moeten klinken en spelen als mijn PGM. ( wat dus een RG is)
En dat zijn ze totaal niet.

In de Rg serie zitten hele goede modellen die heel dicht komen bij de Jem.
Maar je moet je wel af vragen of je dat juist wil, was ik ben nog steeds van mening dat als je een Jem sound/feel wil hebben moet je een Jem hebben.
En niet iets wat er op lijkt.
En je moet je af vragen, waar je je met al het geweld een Jem zou willen hebben.

Ga bij je zelf na wat je wil, waar je qua klank naar toe wil.
Het beste is gewoon;
Neem een dag vrij en ga muziek winkels af, pak een gitaar en ga zitten vergelijken.
Er zijn meer gitaren dan je denkt de goed klinken, en die totaal niet op de Jem, Rg of PGM lijken.
Zo ben ik ook wel te spreken over de Ibanez Artist ARX500, maar dat is weer smaak.

Anyway,
Zo als ik al zei, had ik het idee dat deze discussie nergens naartoe ging.
Dat zal na mijn reply ook niet gebeuren, want....hey wie ben ik.
Al wat ik zeggen kan is, ik ken denk ik, de Jem het beste van de hele Ibanez reeks.
Daar om ben ik ze ook zelf gaan bouwen.

Maar wil je een gitaar, ga niet zo snel op een mening van een ander af, maar ga vooral zelf zitten spelen en testen.
En zoek wat bij je past.
En misschien is het dan ook wel geen Ibanez. (kan het me niet voor stellen)

Quadrifoglio
7 juni 2007, 13:56
'k Heb liever een Prestige RG dan een JEM ;)

Nickname
7 juni 2007, 16:33
Ben ik nou toevallig de enige die die monkeygrip echt SPUUGLELIJK vind? :nervous:

Saf
7 juni 2007, 17:22
nee hoor ik ook. vind ik een van de meest vage gimmicks ever. Maar vraag me inderdaad ook af waarom vai dat gedaan heeft.

je kunt er anders veel over zeggen maar het zijn wel uber goede gitaren.

Braindead
9 juni 2007, 12:42
Wat hebben sommige mensen toch tegen basswood?
Niet echt tone rijke basswood? Dus John Petrucci, Steve Vai, Eddie van Halen, spelen allemaal op niet tone rijk hout? Wat een bull shit.
Ik speel op een Musicman Axis en dat ding heeft een megageluid. EVH is een fucking Master als het gaat om tone. Luister ook eens naar Steve Vai, en het intro van Erotic Nightmares bijv. Vet geluidje hoor. Sowieso bij Vai.

Ik weet wel dat er een zootje oude rockers blijven zweren bij zware mahonie shit maar die spelen allemaal op oude Marshall plexi's en JCM 800's ......




Ik snap dat de tone-politie zo weinig mogelijk gaten in een gitaarbody wil hebben, maar is het niet zo dat vooral gaten tussen brug en hals invloed hebben en de rest eigenlijk veel minder uitmaakt? Ik bedoel: een jem heeft ook al een (zwevende) tremolo en dat zou al een veel grotere 'tone-killer' zijn. Daarbij zijn veel jems ook nog eens van het niet echt 'tone-rijke' basswood.

Pepe
9 juni 2007, 13:03
Wat hebben sommige mensen toch tegen basswood?

ik denk omdat basswood in eerste instantie gebruikt werd voor de lowbudget line japanse fenders en alder voor de duurdere JV modellen en dat is eigenlijk nog steeds zo.
Niettemin vertelde Vai bij de introductie van de Jem (if I remember correctly) dat ze uitgebreid met verschillende houtsoorten hebben getest en uiteindelijk gekozen is voor basswood.

Populier lijkt kwa klank een beetje op elzen, samen met essen het hout voor Fenders, mahonie is traditioneel het hout van Gibson dat dan gelinkt wordt met rock. It's all in a man's mind.

Braindead
9 juni 2007, 13:09
Ja inderdaad. Lijkt mij ook dat iemand als Vai niet zomaar een toneloos stuk hout neemt voor zijn signature. Hetzelfde geldt voor alle anderen met basswood in hun signature. De axis is dan wel weer iets anders omdat ie een maple top heeft. Dat is dus wel een verschil met de JEM en de MM Petrucci. VOlgens mij moet je voor basswood wel altijd een dikke body maken om goed body te krijgen. De MM Petrucci vond ik namelijk ook een beetje steriel qua geluid, maar dat kan ook aan andere dingen gelegen hebben zoals de pickups. De JEM 7 klinkt echt als een dijk imo




Niettemin vertelde Vai bij de introductie van de Jem (if I remember correctly) dat ze uitgebreid met verschillende houtsoorten hebben getest en uiteindelijk gekozen is voor basswood.


Populier lijkt kwa klank een beetje op elzen, samen met essen het hout voor Fenders, mahonie is traditioneel het hout van Gibson dat dan gelinkt wordt met rock. It's all in a man's mind.

Raffel
9 juni 2007, 13:29
wauw wat wordt hier krom gezeverd zeg!

Sommige J-Customs zijn sowieso ook RG modellen en zijn qua kwaliteit vergelijkbaar met JEMs. Sommigen hebben zelfs dezelfde tree-of-life inlay. Waarom worden de J-customs dan toch voor het gemak even uit de vergelijking gehaald? De RG mag dan gebaseerd zijn op de JEM, dat wil nog altijd niet zeggen dat de RG onderdoet voor een JEM. Tussen de Universe en de 7-snaar RGs zit nog minder verschil.

Volgens mij heeft er ook niemand gezegd hier dat basswood slecht is. Men schiet weer meteen in de verdediging als iemand er wat tegenin te brengen heeft. Ik heb zelf zowel RGs met basswood als met mahonie en het tonaal gebied is toch echt wat breder bij mahonie. Of je daar naar op zoek bent is een tweede. Om dat dan vervolgens weer over een kam te scheren met mensen die over Marshalls spelen slaat echt als een tang op een varken en toont weer meteen de korte bedenktijd die er in sommige posts op dit forum zit. De enige reden dat ik de JPM signature nog heb is vanwege de geweldige clean sound en de nek. Voor ieder wat wils.

Anders Destium
9 juni 2007, 13:47
Er wordt hier zoveel poep gepraat dat ik er niet eens op ga reageren. Hearsay for president!

bentium
9 juni 2007, 14:13
ik heb me waarschijnlijk verkeerd uitgedrukt met "cheapoff"

Braindead
9 juni 2007, 14:59
Er werd gezegd : "Daarbij zijn veel jems ook nog eens van het niet echt 'tone-rijke' basswood"
Oftewel basswood is niet echt toonrijk. Daarbij kwam ik dit soort opmerkingen al vaker in posts hier tegen. Lijkt me dat ik hier dan toch op mag reageren? Daar is het tenslotte een discussieforum voor. Dat mag jij krom gezever vinden, maar ik vind dat inhoudelijk reageren. De beide houtsoorten hebben vast andere klankeigenschappen maar daarom vind ik het niet terecht om basswood niet echt toonrijk te noemen.
En dat er vroeger veel oude rockers op Marshalls speelden met Les Pauls en SG''s is ook een feit. Excuses voor het over een kam scheren , maar volgens mij zijn die oude rockers wel degelijk van invloed op waarom een aantal mensen zo lopen te zeuren over mahonie, (als zijnde de holy grail). Zoals je al zegt is het gewoon een kwestie van smaak. Volgens jou is het tonaal gebied toch echt wat breder bij mahonie. Andere vionden dat deze mahonie gitaren minder lekker klinken dan basswood al dan niet vanwege dit bredere tonale gebied.

En over korte bedenktijd gesproken. Dit vind ik dus een mooi voorbeeld van korte bedenktijd: JIj trekt de conclusie dat de reacties, die in jou opinie krom gezever zijn,( als een tang op een varken slaan))en dat er een korte bedenktijd op sommige posts op dit forum zit. Waarom zou dit te wijten zijn aan korte bedenktijd?

Bovendien post Pepe hier ook een heel interessante visie (verklaring?) voor het feit dat sommige mensen iets tegen basswood hebben.

Dit van "Lijkt mij ook dat iemand als Vai niet zomaar een toneloos stuk hout neemt voor zijn signature." neem ik terug. toneloos is niet gesuggereerd dus dat moet minder tonerijk moeten zijn.

ps: Dat van die Monkey grip en de invloed ervan op het geluid lijkt me wel lichtelijk overdreven. Ik wil wel eens zien wie zo iets hoort. Dus de geblinddoekte test tussen 1 riff gespeeld met JEM met Monkey gr en een met JEM zonder Monkey Gr.


wauw wat wordt hier krom gezeverd zeg!


Volgens mij heeft er ook niemand gezegd hier dat basswood slecht is. Men schiet weer meteen in de verdediging als iemand er wat tegenin te brengen heeft. Ik heb zelf zowel RGs met basswood als met mahonie en het tonaal gebied is toch echt wat breder bij mahonie. Of je daar naar op zoek bent is een tweede. Om dat dan vervolgens weer over een kam te scheren met mensen die over Marshalls spelen slaat echt als een tang op een varken en toont weer meteen de korte bedenktijd die er in sommige posts op dit forum zit. De enige reden dat ik de JPM signature nog heb is vanwege de geweldige clean sound en de nek. Voor ieder wat wils.

Pepe
9 juni 2007, 15:18
achja, mahonie heeft veel mids over het algemeen en daarom combineert Gibson dat vaak met een maple top om weer wat hoog in te brengen, basswood is wat breder kwa klankbeeld en dus geschikter voor de full range toepassing. Rock is vooral een verhaal over mids, die middentonen zijn wat effectiever bij oversturing.

Er is natuurlijk niet echt iets te zeggen over goed en beter, tis maar wat je wil horen in een gitaar.

Mijn LP junior is 1 plank mahonie en dat gecombineerd met een P90.... ik kan niet zeggen dat dat een breed geluidsspectrum oplevert en ik zou het ook niet in mijn hoofd halen die als enige mee te brengen naar een studioklus maar als je een distinct rock'n roll geluid wil...

Raffel
9 juni 2007, 16:21
Er werd gezegd : "Daarbij zijn veel jems ook nog eens van het niet echt 'tone-rijke' basswood"
Oftewel basswood is niet echt toonrijk. Daarbij kwam ik dit soort opmerkingen al vaker in posts hier tegen. Lijkt me dat ik hier dan toch op mag reageren? Daar is het tenslotte een discussieforum voor. Dat mag jij krom gezever vinden, maar ik vind dat inhoudelijk reageren. De beide houtsoorten hebben vast andere klankeigenschappen maar daarom vind ik het niet terecht om basswood niet echt toonrijk te noemen.
En dat er vroeger veel oude rockers op Marshalls speelden met Les Pauls en SG''s is ook een feit. Excuses voor het over een kam scheren , maar volgens mij zijn die oude rockers wel degelijk van invloed op waarom een aantal mensen zo lopen te zeuren over mahonie, (als zijnde de holy grail). Zoals je al zegt is het gewoon een kwestie van smaak. Volgens jou is het tonaal gebied toch echt wat breder bij mahonie. Andere vionden dat deze mahonie gitaren minder lekker klinken dan basswood al dan niet vanwege dit bredere tonale gebied.

Helemaal waar. Daarom zeg ik ook vaak genoeg dat het een kwestie van smaak is. Basswood vond ik ontzettend fijn omdat het 'strakker' door mijn speaker kwam toen ik veel metal-gerichte muziek speelde, mahonie kwam daarna kijken toen ik het midden maar ook niet te vergeten het laag wat belangrijker vond.



En over korte bedenktijd gesproken. Dit vind ik dus een mooi voorbeeld van korte bedenktijd: JIj trekt de conclusie dat de reacties, die in jou opinie krom gezever zijn,( als een tang op een varken slaan))en dat er een korte bedenktijd op sommige posts op dit forum zit. Waarom zou dit te wijten zijn aan korte bedenktijd?

Omdat replies over het algemeen kort door de bocht zijn en minder van de poster hebben vereist dat de post waarop gereageerd wordt. Als je dan toch een discussie wilt aan gaan (hypothetisch gezien) kun je beter een uitgebreide post maken zodat er ook geen misverstanden zijn over de insteek ervan. Als je dan dus met stereotypen gaat gooien verandert dus ook de hele smaak van je post. Wellicht dat het bij jouw post minder van toepassing was omdat de reactie ook op een post was die vrij kort door de bocht was, maar toch.



Bovendien post Pepe hier ook een heel interessante visie (verklaring?) voor het feit dat sommige mensen iets tegen basswood hebben.

Dit van "Lijkt mij ook dat iemand als Vai niet zomaar een toneloos stuk hout neemt voor zijn signature." neem ik terug. toneloos is niet gesuggereerd dus dat moet minder tonerijk moeten zijn.

Hou het anders gewoon op een ander accent in het geluid. Is iedereen blij. :D



ps: Dat van die Monkey grip en de invloed ervan op het geluid lijkt me wel lichtelijk overdreven. Ik wil wel eens zien wie zo iets hoort. Dus de geblinddoekte test tussen 1 riff gespeeld met JEM met Monkey gr en een met JEM zonder Monkey Gr.

Als je zelf speelt hoor je het wel hoor. Tja lichtelijk overdreven, er zit gewoon een verschil in. Of je daarover nu naar huis moet schrijven moet iedereen voor zich weten. Zoals ik al zei, ik hoor tussen mijn 7-snaar en 6-snaar met precies dezelfde specs ook een verschil door het grotere oppervlak aan hout bij de eerste. Dat hoor je echter pas als je ze na elkaar aansluit en dan nog is het vrij minimaal. Maar het is wel aanwezig. Of een verschil in hout-oppervlak in de nek nu uitmaakt t.o.v. de body valt nog te bezien lijkt me.

RolandT
9 juni 2007, 20:20
Even off -topic, weet iemand eigenlijk de diepere filosofie achter de monkey grip ? Zelf vind ik het wel orgineel staan, maar vai kennende móet er een gedachtengang achter zitten.Volgens het Vai forum "Grip was originally put there so Steve could hold his guitar above his head while he does wicked legato runs".

Slevin
9 juni 2007, 23:33
Volgens het Vai forum "Grip was originally put there so Steve could hold his guitar above his head while he does wicked legato runs".

Ik las felatio runs, which disturbs me greatly :nervous:

Superaction.nl
10 juni 2007, 13:50
Erg vermakelijke discussies hier, amar nog steeds geen antwoord op mijn vraag, hehehe.

Noot Muskaat
10 juni 2007, 13:59
Wat vind je betaalbaar?
Overigens is alles nep aan het "merk" Vai, zijn uitstraling, zijn kleding, zijn haar, zijn gitaarspel en dus ook zijn gitaren.

Outrage
10 juni 2007, 14:21
Eigenlijk heb je wel een antwoord gehad:

ofwel een Jem 555: goedkoper, maar vaak zegt men dat de trem niet zo goed is (hoewel volgens de laatste berichten er een betere op zit).
ofwel een ibanez RG: afhankelijk van welke categorie goedkoper. Op zich natuurlijk een goede gitaar. Je betaalt er niet voor de naam Vai (wat bij de JEM wel zo - daarom is die gitaar in se niet slecht, maar de naam Vai heeft een invloed op de prijs).

Di Stefano
10 juni 2007, 14:29
Is de dure versie van de JEM niet gemaakt van elzenhout?

Pepe
10 juni 2007, 15:28
als antwoord op je vraag, jawel
The sound quality of this guitar is absolutely marvelous.you will get a new and good playing guitar,of course it is very cheap.you will get what you see by the picture absolutely..

http://cgi.ebay.de/Electric-Guitar-I-B-Z-STEVE-VAI-JEM-555_W0QQitemZ260125873046QQihZ016QQcategoryZ46649Q QtcZphotoQQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem


http://i23.ebayimg.com/06/i/000/9f/aa/4ea0_1.JPGhttp://i5.ebayimg.com/01/i/000/9c/86/a757_1.JPGhttp://i20.ebayimg.com.cn/05/i/000/9c/ec/43ea_1.JPG

Braindead
10 juni 2007, 15:44
Wat vind je betaalbaar?
Overigens is alles nep aan het "merk" Vai, zijn uitstraling, zijn kleding, zijn haar, zijn gitaarspel en dus ook zijn gitaren.

Wat is er nep aan Vai? Ik kan dit even niet volgen? Zijn uitstraling? wat is daar nep aan? zijn haar? Hoezo, zijn dat hair extensions? En zijn gitaren? waarom nep?

En zijn spel is absoluut niet nep. Je kunt het niet mooi vinden, maar het is technisch gezien erg goed.
Volgens mij slaan die opmerkingen nergens op.

Niet dat ik zo'n enorme Vai fan ben. maar toch.

Die nep gitaar op Ebay ziet er wel leuk uit (vooral die gele), maar voor 99 euro zal dat niet zoveel zijn ben ik bang. Wel leuk voor aan de muur, dat wel. Trouwens wat een paintjob op die flowerpattern JEM. Die wil je niet naast de orignele zien.....

Braindead
10 juni 2007, 15:47
Okay Raffel,daar zou je wel gelijk in kunnen hebben. Je merkt het misschien wel als je speelt. Ik merk vaak verschil tussen 2 exact dezelfde gitaren. Zelfde merk, model, type, kortom exact zelfde specs. Toch verschillend geluid en feeling. Ik denk dat luisteraars dat verschil niet direct waar kunnen nemen, maar als speler wel.



Als je zelf speelt hoor je het wel hoor. Tja lichtelijk overdreven, er zit gewoon een verschil in. Of je daarover nu naar huis moet schrijven moet iedereen voor zich weten. Zoals ik al zei, ik hoor tussen mijn 7-snaar en 6-snaar met precies dezelfde specs ook een verschil door het grotere oppervlak aan hout bij de eerste. Dat hoor je echter pas als je ze na elkaar aansluit en dan nog is het vrij minimaal. Maar het is wel aanwezig. Of een verschil in hout-oppervlak in de nek nu uitmaakt t.o.v. de body valt nog te bezien lijkt me.

Raffel
10 juni 2007, 23:53
zeker weten. Nu hoor je op de plaat sowieso al moeilijk verschil tussen gitaren of versterkers e.d. :D

RolandT
11 juni 2007, 07:52
Wat is er nep aan Vai? zijn haar? Hoezo, zijn dat hair extensions?Ik lees dat hij zijn (grijs) haar (zwart) zou verven. :sssh:

Pepe
11 juni 2007, 19:35
Ik lees dat hij zijn (grijs) haar (zwart) zou verven. :sssh:

een kennis van mij was een jaar huisgenoot van Eddie v. H. -rond '87- en die zwoor dat Eddie kalend was en haar extensies gebruikte
op de een of andere manier vond ik dat bizar maar het stoorde me totaal niet als ik naar hem luisterde

Jay Cal
11 juni 2007, 20:05
http://i23.ebayimg.com/06/i/000/9f/aa/4ea0_1.JPG

Damn! Ik heb ook een Les Paul vormkoffer.... En ik heb ook div Iba's (RGstyle). Mij is het nooit gelukt om ze erin te vervoeren maar ik ga ff die seller vragen hoe hij dat doet!

Ps. die gitaren zijn wel leuk als je een coole wanddecoratie op de plee wil hebben (of een JEM pleerolhouder wilt maken).

Outrage
11 juni 2007, 20:52
Ik lees dat hij zijn (grijs) haar (zwart) zou verven. :sssh:



Heb ook jij die rubriek in libelle gelezen? Vreselijk toch! En als hij al zijn haar laat verven... Maar onder ons gezegd en gezwegen, de joepi verschaft op dit vlak betrouwbaarder informatie. Toevallig woon ik samen met de vriendin van de kapper, die van zijn zwart-geblakerde extensions. Die vriendin is part-time journaliste voor de Joepi en ...


(ja hallo??? We gaan ons dààr toch niet over opwinden????)

RolandT
11 juni 2007, 22:09
Heb ook jij die rubriek in libelle gelezen? Vreselijk toch! En als hij al zijn haar laat verven... Maar onder ons gezegd en gezwegen, de joepi verschaft op dit vlak betrouwbaarder informatie.Wel de vraag was "wat is nep aan zijn haar" dus vandaar het antwoord. Niet uit de Joepie maar van de official Vai site. Nogal wat fans hebben het daar moeilijk mee. :p

Raffel
11 juni 2007, 22:16
Heb ook jij die rubriek in libelle gelezen? Vreselijk toch! En als hij al zijn haar laat verven... Maar onder ons gezegd en gezwegen, de joepi verschaft op dit vlak betrouwbaarder informatie. Toevallig woon ik samen met de vriendin van de kapper, die van zijn zwart-geblakerde extensions. Die vriendin is part-time journaliste voor de Joepi en ...


(ja hallo??? We gaan ons dààr toch niet over opwinden????)

tja hij heeft ook wat van die dames-achtige trekjes, maar zolang ik zijn licks niet naspeel ga ik daar toch echt niet over miepen!

Braindead
13 juni 2007, 00:03
Ik lees dat hij zijn (grijs) haar (zwart) zou verven. :sssh:


Jeeh who gives a fuck. Ik zie het probleem niet. En geverfd haar is meteen nep haar? Zolang ie geen pruik draagt.

Waar gaat eigenlijk deze discussie heen? haha