PDA

View Full Version : met dank aan mendel



caelin
6 juni 2007, 13:01
dankzij mendel zn tutorial over nuendo ,pod en dfhs ...
heb ik dit in elkaar kunnen draaien ..

ben er wel tevree mee maar toch heb ik nog zoiets van tja ..
mochten jullie nog suggesties hebben graag !

linkje

http://home.kpnplanet.nl/~caelin@kpnplanet.nl/blekker%20than%20hell_nejste.mp3

bass blom
6 juni 2007, 13:46
vette shit man
wel beetje vol nietwaar? :D

caelin
6 juni 2007, 15:45
thankzzz !

haha vol ... in de zin van ?
veel fills en erg druk allemaal ?

dat bedoelde ik dus haha

caelin
10 juni 2007, 12:45
niemand ???

zelfs geen kritiek ? :(

bass blom
10 juni 2007, 12:58
http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/Real%20mad.gif
zo fijn is dat om niemand te worden op een zondag :cheerup:

caelin
10 juni 2007, 13:57
hahahaa sorry dude :D
niet persoonlijk maar had hier wel iets meer dingetjes verwacht ...
ik hoop op dingen waar ik iets van kan opsteken maarja

rjong999
10 juni 2007, 13:59
dan wil ik wel even solidair met je zijn, bas ;-)

Ik het er naar geluisterd. Een paar dingetjes:

1) het type muziek staat me wel aan, lekker bombastische en symfonisch, en het gitaargeluid past daar wel goed bij

2) de compositie is een beetje onevenwichtig, ik kreeg wel snel het gevoel dat het nergens meer naar toe ging

3) het klinkt verder best wel goed, daar hoef je je bepaald niet voor te schamen. Ik hou er niet van om het te gaan vergelijken maar ik ken wel 'echte' CD's die net zo klinken.

4) alleen die tikketikketikketikke basdrum, man dat is toch gewoon niet mooi ? Als je dat er in het begin even in hebt zitten gaat het nog wel, maar na een paar maten mag 'ie van mij wel weg, minder of wat rustiger. Ik vind het geluid ook wat te klikkerig, te veel midhoog ofzo ? Het stukje rond 1:33 wordt ineens veel verteerbaarder, gewoon omdat je daar die basdrum wat normaler in hebt zitten.

Als je wat meer aandacht besteed aan de opbouw wordt het wat boeiender en krijg je minder het gevoel dat je wel erg snel een behoorlijk vettige rookworst gegeten hebt

Vind ik dan.

caelin
10 juni 2007, 14:11
onevenwichtig ?
ik was juist zo blij met de achter elkaar passende stukjes haha
mischien als de zang + de solo,s erbij op komen ?

over die bass tja dat zal smaak ,zijn maar ik ben nogal gek op zon klikkende rammende bass ...

haha die vettige rookworst vind ik wel leuk ...

Ic3gl0vE
10 juni 2007, 16:43
Ik heb 'm ook geluisterd, beukt er lekker op los :)
Alleen vind ik het geluid wat dof. Van mij mag je meer mids en treble in de gitaar gooien zodat je geluid feller en agressiever wordt.
Je basgeluid vind ik ook niet mooi, is dat met samples gedaan? Zoja, maak de attack van de bas dan iets langer zodat je wel het spectrum vult maar niet die lelijke neppe attack hoort.

@rjong: zo'n basdrum is ook niet mijn smaak, maar het hoort wel een beetje bij de muziek. Luister eens naar Decapitated als je een basdrum wilt horen die als een stragespannen vaatdoek klinkt :D

Solidkick
10 juni 2007, 17:09
mochten jullie nog suggesties hebben graag !


Dave Lombardo?
Voor de rest beukt ie as een tiet!

Rock On

rjong999
10 juni 2007, 18:08
@iceglove: wil ik dat, met die vaatdoek ? Ik zal eens luisteren...

Ic3gl0vE
10 juni 2007, 19:05
't geeft je wel een nieuwe ervaring in ieder geval hahahahahah

caelin
10 juni 2007, 19:30
strakke vaatdoek ahhaha :D

meer hoog en mid in de gitaren ?
dan ben ik weer bang dat ik de hiss krijg van de pod xt :S

zal het eens proberen haha

Han S
11 juni 2007, 00:35
Nee, niet doen, de gitaren zijn al blikkerig genoeg, niet meer hoog en hoog/mid er in. Ik vind het interessante muziek, goed gespeeld, niks mis met de drums, kan prima met deze muziek.

In het begin met dat keyboard zit een zee van ruimte die in de rest van het nummer voor het grootste deel verdwijnt. Welke compressor/limiter heb je gebruikt?

Het pieknivo ligt op ongeveer 0.5dB en de dynamiek is op mijn meter ongeveer binnen 1dB. Deze muziek heeft van zichzelf weinig dynamiek, maar als je het wat minder platwalst met compressie komt er wat meer breedte en diepte in terwijl het voor je gevoel niet echt zachter wordt. Tenzij je natuurlijk kiest voor een heel plat geluid want dan moet je het zo laten, maar er zijn compressor/limiters (brick wall limiting) die veel instelmogelijkheden hebben en ook waarschijnlijk beter klinken.

Je bent goed bezig, maar hoort dit eigenlijk niet op sounds?

Ic3gl0vE
11 juni 2007, 17:22
strakke vaatdoek ahhaha :D

meer hoog en mid in de gitaren ?
dan ben ik weer bang dat ik de hiss krijg van de pod xt :S

zal het eens proberen haha

Gebruik evt een andere EQ uit je computer die het geluid wat kleurt. De tip die ik ooit heb gekregen is om bij de pod wat treble terug te draaien en dan met een externe eq een klein beetje hoog toevoegen.

Uiteraard is dit smaak en zoals je ziet is Han het er niet mee eens. Ik vind echter dat blackmetal (zo klinkt het voor mij) fel snerpend en hard hoort te klinken met veel hoog.

Han S
11 juni 2007, 18:11
Ik heb heel wat black metal opgenomen hoor. :D Dat snerpende moet dan anders klinken, een eend wordt nooit een lijster en een frikandel wordt nooit een biefstuk, capice?

bert k
11 juni 2007, 18:24
Maar een biefstuk wordt moeiteloos een frikandel...:)

caelin
11 juni 2007, 19:44
aahhhh oke

han : de compressor die ik gebruik is psp vintage warmer en l2 van waves ...teminste op de master mischien is dat een overvloed ?
op de gitaren zit een c4

tja ik vond dit toch wel een lekker gitaar geluid en ben dan ook niet op zoek naar snerpend black geluidjes haha
maar horen jullie echt geen thrash invloeden ????

frikandellen zijn lekker biefstuk mag je houden ...of je moet er een frikandel van maken haha

rjong999
11 juni 2007, 20:04
ik vind de gitaren ook echt wel ok klinken, maar goed, het blijft een kwestie van smaak - zoals die kuttige basdrum bijv.;-) . Ik zou me in ieder geval niet door iemand anders laten vertellen hoe mijn gitaar moet klinken (of de kick, wdb), zolang het maar klinkt zoals jij wilt.

caelin
11 juni 2007, 20:17
het hart van een echte muzikant he :)

nee heb je gelijk in ....is gewoon erg persoonlijk je geluid toch ?

Han S
11 juni 2007, 20:30
aahhhh oke

han : de compressor die ik gebruik is psp vintage warmer en l2 van waves ...teminste op de master mischien is dat een overvloed ?
op de gitaren zit een c4

tja ik vond dit toch wel een lekker gitaar geluid en ben dan ook niet op zoek naar snerpend black geluidjes haha
maar horen jullie echt geen thrash invloeden ????

frikandellen zijn lekker biefstuk mag je houden ...of je moet er een frikandel van maken haha

Aha, mooi, laat die L2 maar weg en zet die VW als volgt: ceiling op 0.02, mix op 85%, knee op 0, ouptput op 0 en ga met je drive zo ver omhoog tot je helemaal tevreden bent over het geluid, ga niet te ver want dan wordt het nog nauwelijks harder maar wel veel platter. Als je eventueel dithering gebruikt dan na die VW.

Wat je nu hebt gedaan is twee plugs gebruiken die hetzelfde doel dienen en één is zat, ik persoonlijk vind de VW beter klinken dan de L2.

Succes met de strijd.

Ic3gl0vE
11 juni 2007, 20:35
Ik heb heel wat black metal opgenomen hoor. :D Dat snerpende moet dan anders klinken, een eend wordt nooit een lijster en een frikandel wordt nooit een biefstuk, capice?


En een eend in een lijstje dan? :)
Nee goed, ik zou het geluid anders opbouwen, laten we het daar op houden dan. Maar dat is kennelijk niet de smaak van de TS. Misschien leer ik me in dit soort dingen wel beter verwoorden als ik na de zomervakantie aan m'n minor music design aan het Enschedese conservatorium begin!

caelin
11 juni 2007, 20:36
hej han bedankt :D

zal het zeker eens proberen ...

wist je trouwens dat ik als puber ooit eens bij je ben geweest op te nemen ?
etherial winds zegt je nog iets ?>

Ic3gl0vE
11 juni 2007, 20:38
Wat je nu hebt gedaan is twee plugs gebruiken die hetzelfde doel dienen en één is zat, ik persoonlijk vind de VW beter klinken dan de L2.

Succes met de strijd.

Heb je L3 ook wel eens geprobeerd? dat is een hele uitgebreide multibandlimiter. Vind 'm zelf veel helderder klinken dan L2 en hij geeft lekker makkelijk grafisch weer wat er gebeurt.

Han S
11 juni 2007, 21:36
hej han bedankt :D

zal het zeker eens proberen ...

wist je trouwens dat ik als puber ooit eens bij je ben geweest op te nemen ?
etherial winds zegt je nog iets ?>

Dat is een tyfustijd geleden niet? Was wel een leuk bandje. Weet je dat ik van alles wat ik heb opgenomen een copy van de master bewaar?

caelin
12 juni 2007, 19:51
Dat is een tyfustijd geleden niet? Was wel een leuk bandje. Weet je dat ik van alles wat ik heb opgenomen een copy van de master bewaar?

haha nee echt waar joh ?
ik heb nog zon matig cd tje van die opnames :D

wel erg veel lol gehad daar toen bij jou ...

Han S
12 juni 2007, 20:11
haha nee echt waar joh ?
ik heb nog zon matig cd tje van die opnames :D

wel erg veel lol gehad daar toen bij jou ...

Volgens mij is het nog gedaan in het DAT tijdperk en heb ik een copy op DAT.

caelin
13 juni 2007, 08:49
enige kans han dat je dat online kunt zetten ?
moet haast wel beter zijn dan mijn aftandse cdtje :S

Han S
13 juni 2007, 10:23
Ik zal eens gaan spitten in het archief.

caelin
13 juni 2007, 22:22
mijn dank zou groot zijn han :)

Bloodline
13 juli 2007, 01:16
Dankjewel dat je ik je heb kunnen helpen !

caelin
14 juli 2007, 18:45
Dankjewel dat je ik je heb kunnen helpen !

dankjewel voor het bedanken van dat jij mij hebt kunnen helpen haha
snap jij het nog ?

nee man heb er veel aan gehad en ook aan de topics van bobby en de hulp via email natuurlijk !