PDA

View Full Version : Wyres snaren - ervaring mee?



Laser
6 juni 2007, 11:22
Ik kende het merk niet, kwam het toevallig tegen:
heeft iemand al ervaring met de Wyres snaren, meer bepaald gecoate versie voor acoustisch?

En nog meer specifiek: al iemand die vergeleken met Elixir nano's?

Ik gebruik - tot grote tevredenheid overigens - allang Elixir nano's .12, maar ben altijd bereid een interessant nieuw merk te proberen.

Laser
4 juli 2007, 11:46
Heb enkele sets besteld bij Wyres Canada (gecoate versie), zijn gisteren aangekomen, heb Elixir set van dread (spruce/rosewood) vervangen door .12 Wyres en nog even op gespeeld.

Eerste vaststellingen:
- zeer korte rekperiode nodig; een half uur na plaatsing al heel stabiel.
- zeer goede sustain, beter dan Elixir
- minder schelle tonen dan Elixir (op de dread), meer 'crème'-klank, voller.
- goede sustain
- ruwer aanvoelen dan de Elixirs (ander type coating), iets meer squeek bij sliden op de snaren, maar binnen aanvaardbaar peil.

Stemming nu in DADGAD, dus wat losser; bending gaat héél vlot (ze zeggen dat de spanning van deze snaren lager ligt dan andere wegens ander productieproces), soms zelfs wat té op lager-dan-standaard gestemde snaren.

info: www.wyresstrings.com

Ik houd jullie op de hoogte van merkbare evoluties; ben ook benieuwd naar de klank op een cedertopje (Furch).

En spelen maar!!!!!

GetnFunky
4 juli 2007, 12:26
wel interessant.. misschien dat ik ook maar eens een setje(s) bestel. Vraag me wel af of een custom gauge setje wat duurder kost.. :)

Laser
4 juli 2007, 16:41
Klopt,
de custom Pierre Bensusan setjes zijn ietsje duurder.
Je kan ze ook bij Bensusan kopen, snelle levering, sneller dan uit canada (zie
http://pierrebensusan.nuxit.net/catalog/product_info.php?products_id=145 )

In de shop afdeling van de site (www.wyresstrings.com) can je prijs vragen voor custom sets als je dat wil.

Ik heb 4 sets .12 gekocht voor 70 canadese dollars, ongeveer 50 euro, all-in (ook het geduld om ze per post te laten overkomen, ik was al vergeten dat ik ze besteld had hahahaha... dan een prettige verrassing toen ze in de bus vielen).

Ik zou zo zeggen - doen! en ervaren wat het je zegt.

Boom-chick-Franky
4 juli 2007, 20:25
Ik heb 4 sets .12 gekocht voor 70 canadese dollars, ongeveer 50 euro, all-in

Da`s een stuk goedkoper dan elixer`s (scheelt bijna de helft!!!)

laat even weten als ze ook zo lang meegaan als elixer`s, dan ben ik ook wel geneigd om een paar setjes te kopen.

Elixers zijn best goed, het rare vindt ik alleen dat na een week de coating bij mij al los begint te laten op de plaats waar mijn duimplectrum raakt?
Is dit normaal?? :???:


Frank

Laser
4 juli 2007, 21:09
Da`s een stuk goedkoper dan elixer`s (scheelt bijna de helft!!!)

laat even weten als ze ook zo lang meegaan als elixer`s, dan ben ik ook wel geneigd om een paar setjes te kopen.

Elixers zijn best goed, het rare vindt ik alleen dat na een week de coating bij mij al los begint te laten op de plaats waar mijn duimplectrum raakt?
Is dit normaal?? :???:


Frank

Ik houd je op de hoogte van de levensduur, scheelt hem inderdaad een stuk.
Of de coating begeeft hangt ook van je slag af met het plectrum; zelf speel ik voornamelijk fingerstyle, zelfs slagwerk met "blote" nagels :-)
en dat is niet slijtig.
Toen ik in een band met plectrum speelde ging de coating ook sneller naar de haaien. Nu niet meer.

Voeeral veel plezier maken, ook al zijn ze versleten ;-)

Laser
16 augustus 2007, 17:41
Na wat spelen op de Wyres al een eerste indruk:
heb de brass versie (type nummer TB1254) van de .12 gecoate snaren op de dread en de Fuch gezet (dit laatste heel recent).
- doffer dan de nano's van Elixir
- stroever in het spelen, meer squeek
- iets dikker lijkt wel, de groeven in de brugpennen (voor de Elixirs gemaakt) zijn te nipt, maar gaat wel
- in DADGAD zijn de lager gestemde snaren losser dan bij de ELixirs. Wyres zegt dat de snare minder spanning hebben dan de doorsnee, ik kan dat bevestigen. Wat soms wel geratel (buzz) veroorzaakt op de alger gestemde snaren bij hevig doorspelen.

Moet ze nog wat langer bespelen om de duurzaamheid van de klank over de tijd te kunnen inschatten.

Let wel: dit zijn niet de phosphor bronze snaren, die komen later aan de beurt om de vergelijking met de Elixirs beter dudielijk te maken.