PDA

View Full Version : Epiphone Valve Junior vraagje



CardioClash
6 juni 2007, 10:49
Heey ik heb nu echt de slechtste versterker ooit, zat bij zo'n starterspakket. Inmiddels heb ik een betere gitaar en een boss gt-8. Ik wil dus nu een nieuw oefenversterkertje en ik woon in een zeer slecht geisoleerd rijtjeshuis dus het moet een kleintje zijn.

Maakt het qua sound uit of ik mn gt-8 voor een epiphone valve junior (of een andere kleine buizenversterker maar weet niet of die bestaan) zet of voor een transistorversterkertje?? gt8 is namelijk allemaal digitaal...

MarkS
6 juni 2007, 11:30
Mijn PodXT klonk over de Epi Valve Jr. zwaar ruk, ongeacht de settings/sims e.d. Daarom de Pod verkocht en trapdoosjes genomen. Wat de GRT8 doet weet ik niet maar ik ben er een beetje bang voor...

Jimwoud
6 juni 2007, 11:42
volgens mij is de gt-8 er meer voor gemaakt om echt voor je versterker te hangen. Dus met een Epi VJ moet dat wel geinig klinken. Wat je ook kunt proberen om je gt-8 over je audio versterker te zetten als je toch niet hard kunt spelen, ik heb zo mn guitarport en vamp2 ook gebruikt, klinkt wel ok, maar je mist wel de (lichte)druk van een versterker, hoewel een versterker die zacht staat ook niet echt druk geeft.

Wat beter klinkt is een modellerversterkertje van 15/30 watt, Roland Cube, Line6 spider, vox valvetronix

skabouter
7 juni 2007, 11:20
das een beetje dubbel op, met al die effecten die je dan dubbel heb.
ik zou eigenlijk geen VJ nemen ook! veel te beperkt bakkie, en denk niet dat je goeie sounds krijgt, vooral niet clean. de GT8 is ook ideaal voor in een loop (of 4 kabel methode), dus k zou een ampje nemen met een effectsloop. mss een peavey versterker? iets kleins.....

Kim Wilson
7 juni 2007, 11:22
De Epi Valve Jr klinkt clean juist geweldig! Het grote probleem is dat ie voor de meeste toepassingen te snel gaat oversturen, danwel niet hard genoeg wil. Maar de voicing is echt super van dat ding, echt waar.

Hallie
17 juli 2007, 23:13
is het waar dat de valve jr veel ruist?

en is de valve special( met tone, gain etc) ong hetzelfde qua sound?

welke buizen gebruikt de valve jr?

MarkS
17 juli 2007, 23:37
is het waar dat de valve jr veel ruist?


- Nee



en is de valve special( met tone, gain etc) ong hetzelfde qua sound?


- Dunno.



welke buizen gebruikt de valve jr?

Russische Sovtek 12ax7 en EL-84 in mijn geval, vervangen door JJ's.

gothax
18 juli 2007, 00:33
Probeer anders eens een Tech21 combo, denk dat dat best lekker werkt icm de modelling van de GT-8.

Goeiemorguh
18 juli 2007, 00:52
Over die geweldige voicing: technisch gezien is er niet eens voicing, je krijgt gewoon het hele geluid van je gitaar (of pedaaltjes) dus heel veel laag. Of je dit fijn vind is wat anders. Een EQ pedaaltje ervoor om wat laag weg te nemen is miss wel handig (zeker met HB's).

MarkS
18 juli 2007, 00:54
Een EQ pedaaltje ervoor om wat laag weg te nemen is miss wel handig (zeker met HB's).
het is niet zozeer een teveel aan laag (vrij simpel te modden) maar een gebrek aan hoog met HB's...

Goeiemorguh
18 juli 2007, 01:06
En dat gebrek aan hoog is er omdat er zoveel laag is ;) er word namelijk niets gefilterd in een VJ het is gewoon een kwestie van neem een stel buizen en een zo simpel mogelijk werkend circuit en stop het in een leuk kastje. Misschien dat dat tekort aan hoog ook wel te maken heeft met de gebruikte speaker, hoewel je van een 8" eerder zou verwachten dat hij schel is dan dat hij veel laag geeft..

Maar idd, als je de coupling caps (en evt de caps aan de cathode's) vervangt of switchable maakt is dat zo verholpen. En als je dan toch bezig bent kan je meteen een hele hoop mods doen die op het net te vinden zijn :rockon:

jimihattricks
18 juli 2007, 10:08
Als je buizen on a budget wil zou ik de Valve Jr. zeker overwegen.. dat je met een heel beperkt geluidspalet zit is onvermijdelijk voor dat geld..

mijn ervaring (heb er zelf thuis ook een staan, omdat ik niet steeds met mijn combo van thuis naar het oefenhok wil sleuren):
- je mist de toonregeling - de amp heeft van zichzelf idd wat veel laag en weinig hoog naar verhouding
oplossing > eq-pedaaltje (ik had er al twee, dus dat was geen probleem)
- de amp klinkt erg droog wanneer je hem op huiskamerlevels wil bespelen
oplossing > delaytje ervoor of beter nog; een reverb (wel subtiele settings kiezen, want je kunt delay/verb dus niet in een loop hangen of i.d., maar werkt prima hoor)
- mijn speaker begint bij hoge volumes wat te trillen, maar omdat je dan toch al hard speelt, moet je goed je best doen dat te horen

ik heb ook ooit een cube gekocht, maar de Valve Jr. heeft voor mij tonnen meer MoJo (ondanks zijn beperkingen)

overigens vind ik de clean-sound van dat dingetje echt niet verkeerd, maargoed, je moet het zoals al gezegd dus wel een beetje proberen te shapen met een eq-tje, wat delay/verb en een vleugje chorus naar smaak.. ik word er iig wel heel blij van :)

wat betreft modelling-pedalen, dacht ik dat de line6 met name het best in de loop hangt..? en die gt-8 zou je denkelijk wel ervoor kunnen hangen.. mss moet je dan wel ff je eq-settings tweaken..

guitarguru
18 juli 2007, 11:10
Geweldig klein ampje die Epi hoor! De TS heeft toch een GT-8 met alle mogelijke eq-settings die maar wenselijk zijn, waar lullen we nou over!! Ik heb zelf overigens wel de head versie met een zelfbouw 1x12 kastje eronder.