PDA

View Full Version : Electro-akoestisch



Alberto
6 juni 2007, 10:45
Ik zou in de toekomst graag een electro-akoestische gitaar kopen en was eens aan het kijken op de site van Martin. Zo één met een equalizer in de zijkant.
Maar zoals ik kan zien zijn dat allemaal modellen met stalen snaren.
Ik wil zo een gitaar met nylon snaren. Zit dat standaard niet in hun aanbod?

Merc Wiersma
8 juni 2007, 17:16
Taylor heeft wel heeeele mooie elektro-akoestische modellen met nylon snaren.

Flipkoos
8 juni 2007, 17:44
Takamine ook! 8-)

Blend
8 juni 2007, 18:27
Takamine ook! 8-)

'n beetje offtopic verder:

Je heb 'n PM :)

Pais
8 juni 2007, 18:45
Geen idee waar je woont, maar Guitarra Buena te Amsterdam verkoopt elektroakoesten in alle prijsklasses en beter nog - nylonsnarig is het enige wat ze hebben :hippie:


(weet iemand of Martin ook nylonsnarigen verkoopt? Klinkt zo onnatuurlijk, een plastic-is-fantastic Martin)

arjan meerhof
14 juni 2007, 21:50
ik heb nu een half jaar een prudencio saez stage, zoals de naam al zegt speciaal voor live gebruik. Het is echt een geweldige gitaar, klinkt echt klassiek, dit in tegenstelling tot de taylor en kost volgens mij een stuk minder

Nobilta
14 juni 2007, 22:38
Klinken Taylors dan niet echt klassiek?
En heeft Martin geen nylonsnaargitaren?

Liefhebber
15 juni 2007, 22:55
Ik zou in de toekomst graag een electro-akoestische gitaar kopen en was eens aan het kijken op de site van Martin. Zo één met een equalizer in de zijkant.
Maar zoals ik kan zien zijn dat allemaal modellen met stalen snaren.
Ik wil zo een gitaar met nylon snaren. Zit dat standaard niet in hun aanbod?
Mooi dat je dan denkt aan een nylonsnaar!
Je wilt elekto-akoestisch.
Een probleem is dat als je een nylon akoest hard uitversterkt er vaak weinig overblijft van het specifieke nylongeluid. Ook over heel goede akoestische versterkers.
Er zijn echter wel goede elektro akoestische nylonsnarigen waar je ver mee kunt gaan!
Moet je echt denken aan Takamine en Prudencio Saez. Van het eerste merk is de Hirade serie heel goed, vooral als je ze met de cool-tube voorversterker neemt. Ze zijn wel tamelijk duur(richting 2000 euro). Pudencio Saez heeft ook veel goede elektro akoestische nylonsnarigen tegen heel schappelijke prijzen. Bijvoorbeeld de modellen 51 en 051 zijn al heel goed en kosten rond de 500-600 euro(met B-band versterking). Hier is ook al de Stage(zonder klankgat) van P. Saez genoemd! Heel apart en een heel goed nylon geluid ook op hoge volumes en weinig feedbackproblemen!
Taylor heeft ook wat nylon akoesten. Deze zijn ontworpen om staalsnarige gitaristen gemakkelijk te laten wennen aan een nylonsnaar. Daarom is de hals smaller dan gebruikelijk bij een klassieke nylonsnaar.
Bij Martin vond je in een ver verleden ook wel goede nylonsnarigen. Dat is niet meer zo .En zij zijn zowiezo zuinig met inbouw van elektronica.
Waar je op moet letten bij elektro akoestische nylonsnaren is dat de klankkast niet te diep is en dat het bovenblad strakker is afgesteld dan bij puur akoestische klassieke gitaren. Als dit niet zo is heb je heel snel feedbackproblemen bij uitversterken en wordt de klank ook heel snel blikkerig.