PDA

View Full Version : Nieuwe versterker, Randall!



Jimwoud
6 juni 2007, 10:08
Eyo,

Weer een nieuwe versterker een Randall RH100 G2 + Randall 4x12 celestion Seventy 80's, hoop dat deze het langer uithoudt, na mijn Valvestate combo, Peavey XXL, Sovtek Mig60, Bedrock series 1000, JCM900 combo en engl e530 en peavey rockmaster preamps. Hoewel ik sommige versterkers niet optimaal uitgeprobeerd heb op betere gear, zoals een Koch 2x12 Jensens als boosdoener, die ik totaal ruk vond klinken. Leuk om na 3 buizenamps toch maar weer terug te vallen op solid state.

Ik heb het setje voor een mooi bedrag kunnen kopen, en had deze al 1 of 2 jaar geleden op het oog. Klinkt gewoon goed voor mijn stijl, rock/ punkrock/ metal. Ik ga hem wel met een EQ in de loop gebruiken. En kan er tijdelijk wel weer mee vooruit.

En in het najaar maar weer eens kijken voor een éénkanaals tube amp. Want buizen is toch wel gewoon de shizzle.

En gelukkig hebben we de foto's nog: (niet van mij maar voor het idee, heb geen dig cam)
http://www.vossrockeklubb.com/bilder/Randall_topp_kab_100w.jpg

Elixir
6 juni 2007, 11:28
Gefeliciteerd!

Deze stonden ook in ons vorige repetitiehok.
Zijn leuke versterkers met een lekkere scheur (voor een transistor bak :P)

Thom TK
7 juni 2007, 01:09
Ja bij ons staan ze ook in het repetitiehok :p
Mooie amps inderdaad, klinken zeker niet verkeerd, maar mijn ervaring is dat je wel even moet experimenteren met kanalen en controls.

jorrit
7 juni 2007, 14:06
ha de man van mn sig!

hey heb je enig idee hoe die celestions verschillen/overeenkomen met de v30's? wil wel eens wat anders proberen en die van jou leken me op zich wel vet..

Jimwoud
7 juni 2007, 15:15
ha de man van mn sig!

hey heb je enig idee hoe die celestions verschillen/overeenkomen met de v30's? wil wel eens wat anders proberen en die van jou leken me op zich wel vet..
Nice sig. inderdaad, hehe

Ze schijnen wel redelijk overeen te komen, maar dat heb ik van horen zeggen. Maar ik vind die seventy 80's en custom 80's prima speakers hoor. Die Randall kasten zie je soms voor weinig gaan. Ik zit eraan te denken, om hem ook te verkopen en een 2x12 terug te kopen van Harley Benton met V30. Maar dan wil ik ze eigenlijk eerst wel eens naast elkaar horen. ik ga nu eerst eens proberen om alles eens langer dan een half jaar te houden.