PDA

View Full Version : Tips graag... (voor verkoop bas)



Squier
6 juni 2007, 01:12
Hallo allemaal,

Ik weet dat het vloeken in de kerk is, mijn excuses alvast....

Ik heb besloten mijn basgitaar en versterker + alle accesoires te verkopen. De reden.. Tja... Ik voel niet meer met het spelen wat ik eerst voelde. Ik denk dat ik het gitaarspelen vergroeid ben. Ik speel er ook niet meer zo vaak op de laatste tijd, dus eigenlijk staat hij alleen maar in de weg, wat ik zonde vind. Dus heb ik de knoop doorgehakt, ik verkoop 'm. Wat ik wil verkopen:

-zwart-witte Squier Affinity series P-bass, nét 2 jaar oud, met een paar krasjes
-Hartke versterker, B200 als ik het goed heb. 20Watt dus hij kan aardig hard! Zit ook een koptelefoonaansluiting aan (splitter voor 3,5mm krijg je erbij!)
-Gitaartas zodat je hem kan vervoeren, op je rug of aan je hand.
-Diverse plectra
-Snoer van 3m
-Gitaarband (breed en lekker zacht)

Met pijn in mijn hart typ ik dit bericht, maar het kan niet anders. Ik ben in de 2 jaar dat ik hem heb enorm veranderd, en ik vind het gitaarspelen zelf niks meer hebben. Ik kan het nog wel (een beetje) maar ik voel het niet meer vanbinnen, het warme muziekale gevoel.

Tja, ik wil hem dus verkopen... Maar wat moet ik ervoor vragen?
Ik heb bovenstaande nét 2 jaar (4-5-'05), en kostte me ~€450. Aangezien het ook gebruikt is, en er wat krassen opzitten wil ik er minstens €200-250 voor vangen... Wat denken jullie hiervan?

De gitaar zelf kostte destijds €210, de versterker €120, de tas €50, de gitaarband €45...

Ik zal van de week foto's van de set posten. Het is een goede beginnersset.

Groeten,
Squier

The Mess
6 juni 2007, 15:07
Ik moest opeens heel erg denken aan dat topics laatst, over die verkapte ads...
Anyway, ik denk dat je de prijs ergens moet zoeken tussen de helft en driekwart van wat je er ooit voor hebt betaald.
(Correct me if I'm wrong.)

sjoerd5
6 juni 2007, 16:13
Deze gaat naar bas gitaren

jimihattricks
6 juni 2007, 17:16
lijkt idd veel op een verkapte ad dit ja...

200 gaat wsl wel lukken, 250 wordt moeilijk(er)...

Saf
6 juni 2007, 17:34
tas, band, kabels etc is meestal geen toegevoegde waarde. Is mijn persoonlijke ervaring met verkopen van spullen. Dus je gaat uit van 210 voor de bas en 120 voor je versterker is 330. zou inderdaad mikken op 200 dat is denk ik redelijk 250 kan wel maar meot je geluk hebben.

Het is zoals altijd maar net wat de gek er voor geeft.

hendrix2
6 juni 2007, 19:04
Voor zulke dingen is er marktplaats en gitaarmarkt ed.
Dit is zelf niet subtiel meer iets vragen, dit is echt gewoon een advertentie zoals ik het zie staan.

Squier
6 juni 2007, 20:33
Ik weet niet wat jullie bedoelen met verkapte ad?

Ik ben idd van plan om de set op marktplaats te zetten, ik vraag alleen advies over de richtprijs.

50 á 75 procent komt dus neer op tussen de €250 en €377. Dus €300 om het mooi af te ronden.

Bedankt voor jullie adviezen!

Squier.

The Mess
6 juni 2007, 20:55
tas, band, kabels etc is meestal geen toegevoegde waarde. Is mijn persoonlijke ervaring met verkopen van spullen. Dus je gaat uit van 210 voor de bas en 120 voor je versterker is 330. zou inderdaad mikken op 200 dat is denk ik redelijk 250 kan wel maar meot je geluk hebben.

Het is zoals altijd maar net wat de gek er voor geeft.

Zoiets denk ik ook.
KLeine accesoires zijn wel leuk voor de beginnende basgitarist(e) maar brengen niet zo bar veel meer op. Ik zou het voor 250 op een advertentie-site zetten en kijken wat mensen ervoor bieden.

En over die verkapte ads, bekijk dit topic maar eens:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90729&highlight=verkapte
Je hebt het blijkbaar onbewust gedaan, maar het lijkt op het eerste gezicht gewoon puur op een marktplaats-advertentie ;)

Squier
6 juni 2007, 21:26
Bedankt :hippie: !!!

Saf
6 juni 2007, 21:44
succes er in ieder geval mee. reken je niet bijzond rijk. een squier affinty kost nieuw niet erg veel en er zullen er vele zijn die liever een nieuw kopen voor een paar tientjes meer. Je zult gehied veel mailtjes krijgen met de vraag of je de bas los verkoopt. meeste mesnen ehbben al een versterker. Beginnelingen kijken meestal eerst in een winkel of krijgen van pa en ma een setje. Jammer dat je nietl inkshandig bent anders had ik die bas wel intresse gehad.

Henkie spenkie
7 juni 2007, 00:08
Een gitaarband voor €45? :dontgeti: Is dat zo een die is ingelegt met diamanten ofzo? Of wordt ik nu oud en is er sinds de tijd dat ik een band kocht enorme inflatie geweest? :chicken:

Maar in alle serieusiteit: Ik heb me het nut van zo'n koptelefoon aansluiting op een basversterker nooit zo begrepen? Ben ook erg benieuwd wat voor koptelefoon jij hiervoor gebruikt(e). De meeste koptelefoons die ik gebruik kunnen het lage geluid van de basgitaar namelijk helemaal niet aan (okee waren dan ook geen hele dure) Ben wel eens naar een muziek winkel geweest om te vragen, maar ze konden me van geen 1 koptelefoon garanderen dat het ook goed bleef klinken (zeker na verloop vantijd aangezien die speakers uit een koptelefoon iedere keer toch weer een redelijke opdonder krijgen)

wat voor koptelefoon gebruik jij?

Squier
7 juni 2007, 18:26
Ik gebruik gewoon de koptelefoon van mijn mp3-speler (Sony of Philips, weet niet welk type ik nu heb), en een speciale aansluiting op de versterker.
Foto... (http://i13.tinypic.com/66elb3s.jpg)
Plugje van versterker naar 3,5mm, handig ding.

Het is zo'n dikke, brede gitaarband.
Fototje zien? :rockon: (http://i12.tinypic.com/54mvrch.jpg)