PDA

View Full Version : kanaal en reverbschakeling marshall 2210



the sure thing
5 juni 2007, 22:40
Ik speel al lange tijd over mijn 2 kanaals JCM800 (versie 2210) maar gebruikte alleen het overdrive kanaal. Ik kan op dit kanaal tot op heden de reverb aan- en uit schakelen. Nu heb ik sinds kort het cleane kanaal "ontdekt" maar de reverbschakeling op het cleane kanaal werkt niet! Ik kan wel met de voetschakelaar van kanaal wisselen, maar bij het cleane kanaal gaat de reverb uit en kan die op het cleane kanaal niet aanschakelen. Op het scheurkanaal dus weer wel.

Hoort dit zo, ligt dit aan de voetschakelaar of is dit een defect van de amp? En indien dit het laatste geval is, kan ik dit zelf fixen of moet ik naar een ampdokter?

the sure thing
6 juni 2007, 23:18
... helemaal niemand? Er zitten hier toch wel 2210 gebruikers?

Chris Winsemius
6 juni 2007, 23:22
Gebruik je 'n enkele switch (1 voetschakelaar) met mono-plug of 'n dubbele met stereo plug (te herkennen aan het extra zwarte ringetje op de plug zelf)?

the sure thing
6 juni 2007, 23:31
ik gebruik de 2 kanaals met een dubbele ring.

the sure thing
6 juni 2007, 23:32
de dubbele footswitch met de stereoplug dus.... (ff in de juiste "taal"blijven praten :-))

Chris Winsemius
6 juni 2007, 23:35
Dan ff naar 'n tech.

Is Velp in Noord Holland? (Mij topografie-kennis is na de middelbare school ernstig gedaald)? Indien ja: Ernst Fliek in Schaagen.

the sure thing
7 juni 2007, 21:37
eeehhh. .. Velp ligt in NB en GLD. De mijne is GLD :-) Ik heb een vreemd probleem: nu doet de reverb-schakeling het wel op het cleane kanaal maar niet meer op het scheurkanaal!!!!!!!! Hoe kan dat? Ik ben het schakelpedaal maar eens onder de loep gaan nemen. Ik heb de schakelaars bediend en met een multimeter e.e.a. doorgemeten. Nu blijkt: de aarde wordt meegeschakeld! Klopt dit? Volgens mij hoort voetschakelaar 1 de ene tip van de plug en voetschakelaar 2 de ring (middentip) te bedienen. De aarde/massa blijft toch altijd aangeschakeld, of wordt die ook onderbroken?

Chris Winsemius
7 juni 2007, 21:41
Oeps, oh ja: Velp bij Arnhem. (Probeer anders FNS/Marble in Renkum)

De aarde is voor beide schakelfuncties en wordt vanuit de versterker NIET onderbroken als er met die switches geschakeld wordt.

Ik vermoed 'n fout dus in die switch(es)/bedrading/etc.

AART
7 juni 2007, 21:54
Ik raad je aan even langs Piët te gaan.
Marble is wel erg omslachtig voor zo'n simpel probleem. Piet kan dat prima repareren. Prima amptech, heeft mijn Mesa ook onder handen gehad en is prima gedaan.

the sure thing
7 juni 2007, 22:10
ik heb ze vanochtend al gebeld en morgen ga ik bij ze langs. Dat is tenminste in de buurt!

the sure thing
9 juni 2007, 16:16
... wat een service bij Piet Guitars in Arnhem (spam :-)) Vrijdag mijn amp gebracht, zaterdag (vandaag, één dag later) klaar. Het bleek idd de footswitsch te zijn, die was verkeerd gesoldeerd.