PDA

View Full Version : domme vraag amp settings



Jayjay
5 juni 2007, 21:51
Wat is nu beter....

Je master op max en met de pre gain je volume regelen. of je pre gain op max en met je master spelen.

(peavey classic 50)

Bedaankt

marc_o
5 juni 2007, 21:54
Er is geen betere setting. Het is maar net wat JIJ wil horen qua geluid. Hoe moeten wij hier nou voor jou bepalen wat het best is? Je zet er niet eens bij wat voor sound je zoekt, wat voor gitaren je erop slingert.....dus....als jij het mooi vindt, is het goed genoeg.

Jayjay
5 juni 2007, 22:19
Er is geen betere setting. Het is maar net wat JIJ wil horen qua geluid. Hoe moeten wij hier nou voor jou bepalen wat het best is? Je zet er niet eens bij wat voor sound je zoekt, wat voor gitaren je erop slingert.....dus....als jij het mooi vindt, is het goed genoeg.

Zit wat in,

Ik speel op een Hamer (us) en vooral veel blues solo.
Ik hoor eigenlijk heel weinig verschill tussenbeide opties..vandaar mijn vraag..

Dan heb ik nog een tweede vraag..ik heb een 2x12 combo..met twee x 8 ohm speakers die doorgelust zijn. (een draadje van de amp naar de ene en een naar de andere..het andere draadje gaat van speaker 1 naar speaker 2
Moet mijn stekker in de 16 of 12 ohm jack?

Squier4ever
5 juni 2007, 22:31
je kabel in de 16 ohm want, (van je verhaal maak ik op dat je speakers in serie staan) 8+8 ohm = 16 ohm, dan moet je dus niet maar 12ohm eraan hangen, tenzij je je amp wilt slopen.

Jayjay
5 juni 2007, 22:34
je kabel in de 16 ohm want, (van je verhaal maak ik op dat je speakers in serie staan) 8+8 ohm = 16 ohm, dan moet je dus niet maar 12ohm eraan hangen, tenzij je je amp wilt slopen.

Ok dan zit ie goed :-)

Bedaankt!

faasie
5 juni 2007, 23:12
volume regelen met pregain of master maakt een onwijs verschil in geluid.

Pregain (channel) op max en master laag = overdrive/scheur/distortion
Pregain (channel) laag en master hoog = clean/geen scheur

Goeiemorguh
5 juni 2007, 23:29
Tenzij je je master zove ropengooit dat de eindtrap gaat oversturen natuurlijk. Maar het belangrijkste is idd wat jij mooi vind!

Squier4ever
5 juni 2007, 23:33
Tenzij je je master zove ropengooit dat de eindtrap gaat oversturen natuurlijk. Maar het belangrijkste is idd wat jij mooi vind!

dit zal niet gebeuren zolang jij je preamp gain laag houd... de poweramp krijgt dan zo weinig signaal binnen dat die moeilijk zal gaan oversturen....

Jayjay
5 juni 2007, 23:35
Tenzij je je master zove ropengooit dat de eindtrap gaat oversturen natuurlijk. Maar het belangrijkste is idd wat jij mooi vind!

Clean merk ik geen verschil.. Uiteraard wel op mijn OVERDIVE kanaal!

Squier4ever
5 juni 2007, 23:40
Clean merk ik geen verschil.. Uiteraard wel op mijn OVERDIVE kanaal!

logisch he.....