PDA

View Full Version : Fender Vintage Hot Rod '57 Stratocaster



basje25
5 juni 2007, 22:04
Hey gasten,

Ik gas momenteel behoorlijk op de "Fender Vintage Hot Rod '57 Stratocaster".
Nou is mijn vraag: wat voor een speciale functie heeft het onderste Di'marzio element? is dat een soort humbucker element ofzo? :???:

ik hoor het nog wel gr. bas

Orpheo
5 juni 2007, 22:09
zucht....


lastig he, de specs doorlezen....

Squier4ever
5 juni 2007, 23:53
zucht....


lastig he, de specs doorlezen....

wel als je er geen kont vanaf weet...

edit:


(http://www.fender.com%5D)
Model Name Vintage Hot Rod '57 Stratocaster® Model Number 010-0132-(Color#) Series Vintage Hot Rod Series Colors (803)* 2-Color Sunburst *add $50.00,
(806) Black,
(809) Candy Apple Red,
("Thin-Skin" Nitrocellulose Lacquer Finish) Body Comfort Contoured Alder Body Neck 1-Piece Maple, Modified Soft “V” Shape,
(Gloss Nitrocellulose Lacquer Finish with Satin Back) Fingerboard Maple, 9.5" radius (241 mm) No. of Frets 21 Medium Jumbo Frets Pickups Parallel SCN (Neck), SCN (Mid) DiMarzio® Tone Zone™ (Bridge) Controls Master Volume,
Tone 1. (Neck Pickup),
Tone 2. (Bridge Pickup) Pickup Switching 5-Position Blade:
Position 1. Bridge Pickup
Position 2. Bridge and Middle Pickup
Position 3. Middle Pickup
Position 4. Middle and Neck Pickup
Position 5. Neck Pickup Bridge American Vintage Synchronized Tremolo Machine Heads Fender/Gotoh® Vintage Style Tuning Machines Hardware Chrome Pickguard 1-Ply White, (8 Hole) Scale Length 25.5” (648 mm) Width at Nut 1.650” (42 mm) Unique Features Modified Flatter Soft “V” Shape Maple Neck with Satin Finish on Back of Neck,
"Thin-Skin" Nitrocellulose Lacquer Finish,
SCN Pickups Paired with DiMarzio® Tone Zone™ Bridge Pickup,
Medium Jumbo Frets,
9.5" Fingerboard Radius,
Black Dot Position Inlays Strings Fender Super 250R, Nickel Plated Steel,
Gauges: (.010, .013, .017, .026, .036, .046),
p/n 073-0250-006 Accessories Vintage Tweed Case, Strap, Cable, Meguiar’s Mist and Wipe Kit Case Vintage Tweed Case Introduced 1/2007 Notice Product Prices, Features, Specifications and Availability Are Subject To Change Without Notice



een humbucker dus

FruscianteFan
5 juni 2007, 23:55
"Als je de specs ervan even bekijkt, heb je kans dat je vraag beantwoord wordt :)"

Zo kan het ook. Het grappige is dat je een sarcastische opmerking maakt, terwijl je zelf heel makkelijk kunt zien dat er in die specs niet expliciet staat dat het brugelement een humbucker is.

Orpheo
6 juni 2007, 01:01
"Als je de specs ervan even bekijkt, heb je kans dat je vraag beantwoord wordt :)"

Zo kan het ook. Het grappige is dat je een sarcastische opmerking maakt, terwijl je zelf heel makkelijk kunt zien dat er in die specs niet expliciet staat dat het brugelement een humbucker is.

er staat 'dimarzio tone zone (bridge)'. dat noem ik zeker wel expliciet.

Squier4ever
6 juni 2007, 01:02
er staat 'dimarzio tone zone (bridge)'. dat noem ik zeker wel expliciet.

nogmaals als je er iets van af weet wel ja....

Orpheo
6 juni 2007, 01:05
nogmaals als je er iets van af weet wel ja....

als ik iets wil weten van een gitaar of onderdeel zoek ik uit wat ik niet weet, google dat, en als ik 't dan niet weet ga ik vragen stellen op 'n forum. wellicht dat ik 't daarom ook zo uhm.... weird vind dat zo'n vraag gesteld word. dat pure luie stoort mij wel eens namelijk.

bert k
6 juni 2007, 01:15
En sommige mensen beginnen met vragen op een forum. Ik heb het wel gehad met dit gezeik. Geef voortaan fatsoenlijk antwoord of post niet.


Bert K, mod

FruscianteFan
6 juni 2007, 01:16
Edit: overbodige post na die van de mod :)

steph
6 juni 2007, 11:48
Ik zal je vraag proberen te beantwoorden,
Zo'n pup heb ik ook in mijn strat gehad, is niet slecht voor rock, maar ook geen classic strat geluid, en daar koop je tenslotte toch een '57 voor.

jimihattricks
6 juni 2007, 12:09
Hey gasten,

Ik gas momenteel behoorlijk op de "Fender Vintage Hot Rod '57 Stratocaster".
Nou is mijn vraag: wat voor een speciale functie heeft het onderste Di'marzio element? is dat een soort humbucker element ofzo? :???:

ik hoor het nog wel gr. bas

hoi basje, mijn eerste vraag zou zijn, heb je ervaring met Fender Strats? beter; wat voor gitaar bespeel je momenteel?

tweede vraag: wat verwacht je van deze gitaar..? wat voor muziek wil je ermee spelen?

---

een aantal dingen aan deze gitaar moeten je bevallen:

- de v-shape neck (hate it or love it is mijn ervaring)
- de '20th-century' updates (geen vintage maar medium-jumbo frets > is een plus imo, pickups (tonezone is een vrij high output SC-size humbucker, dus geen klassieke strat sounds van het brugelement, maar een meer rock-voiced geluid))

---

als je gewoon een goeie strat wil, zou ik je adviseren eens tweedehands naar een USA standard strat te kijken, een stuk goedkoper..

wil je een gepimpte '57 strat, zou ik ook adviseren eerst tweedehands te kijken en hem daarna zelf naar smaak te modificeren.. goedkoper en leuker als je het mij vraagt!

hopelijk heb je hier wat aan

basje25
6 juni 2007, 22:41
Hey jimihattricks,

Ik heb momenteel een squier strat.. en zoek nu een betere. En ik vond die er wel ruig uitzien...

Maar ik zoek een breder geluid in een gitaar dan wat een standaard stratocaster, en ik vond dit er in ieder geval beter uitzien dan een fat strat....

maar bedankt voor de tips, en ik zal is een btje rond gaan kijken op marktplaats. Het enige probleem daarvan is dat je op een gitaar speelt waar vaak al krassen e.d. op zitten, en daar zit ik niet echt op te wachten :P

naja.... ieder zijn eigen mening...

gr. bas