PDA

View Full Version : Alder body, met TB4 JB elementen maar nu??



Frankiefrank2
5 juni 2007, 20:19
Hallo,

ik heb een jackson sl3 met een alder body, en seymour duncan TB4 JB elementen, Ik speel over een powerball, en voornamelijk metal en andere duistere scheurende stijlen. Nou ben ik niet helemaal tevreden over de seymourduncan. Ik vind hem te warm en te modderig als ik akkoorden speel, (voor solos gebruik ik toch het neck element) dus ik ben op zoek naar een ander element wat in combinatie met mijn alder body een goed scheur geluid opleverd.
Ik kan via een gitaarnetter een dimarzio tone zone overkopen voor een redelijk prijsje. Is dit een aanrander ondanks dat er ook alnico 5 elementen inzitten??
Of moet ik voor een ceramisch element gaan, zoals de X2n of de super 3.
Emg's of andere active dingen wil ik niet hebben.


Alvast bedankt,
Frank

Orpheo
5 juni 2007, 20:24
de JB te warm?! het is een van de helderste elementen op t moment! de x2n is nog warmer, en de super3 ook. ik denk dat 't echt aan je amp ligt.... de JB en een powerball ervaar ik vaak OF als schel of juist als heel strak en knallend...

ben vanhoof
5 juni 2007, 20:26
ik heb juist hetzelfde voor als jij. Alleen heb ik een andere gitaar met emg's waar ik de zware dingen met speel, de tb4's gebruik ik voor de minder zware dingen.

Frankiefrank2
5 juni 2007, 20:29
de JB te warm?! het is een van de helderste elementen op t moment! de x2n is nog warmer, en de super3 ook. ik denk dat 't echt aan je amp ligt.... de JB en een powerball ervaar ik vaak OF als schel of juist als heel strak en knallend...

Waar zou het bijvoorbeeld aan kunnen liggen in me amp?
Nieuwe buizen oid?

Orpheo
5 juni 2007, 20:31
Waar zou het bijvoorbeeld aan kunnen liggen in me amp?
Nieuwe buizen oid?


nee, ik denk dat 't aan je afstelling ligt. de powerball is ook een redelijk heldere amp imo, dus daar moet 't aan liggen denk ik. kijk eens hoe hoog je pickups staan? heb je je tone wel open gedraaid? soldeer eens tone los, kijken wat dat oplevert. stel je pickup eens goed af; qua hoogte, polepieces. de tonezone zou ik zeker niet doen. die units zijn alleen goed, imo, in een basswood gitaar, omdat die gitaren TOTAAAL geen sound en karakter hebben. in alder verzuip je je sound compleet in een moddergooiwedstrijd.

Frankiefrank2
5 juni 2007, 20:37
pickuphoogte weet ik niet veel over..
ik weet wat er gebeurt als ze te hoog staan en als ze te laag staan, maar dat kan ik niet goed beoordelen,
tone staat open :)

De pb staat goed, met me andere gitaar klinkt ie lekker.

G.G.
5 juni 2007, 20:50
Heb ook een (elzen) strat gehad met een JB in de brug. Aan dat element ligt het beslist niet. De JB kan ik echt niet te warm noemen.

Orpheo
5 juni 2007, 21:09
wat is je andere gitaar dan? Ik weet 100% zeker dat t niet aan de JB ligt.

Frankiefrank2
5 juni 2007, 22:48
ibanez s 470 dx

Orpheo
5 juni 2007, 22:51
ibanez s 470 dx

die is vanwege t hout en elementen ook een pak warmer qua tone dan die alder/jb combi! probeer t eens zo: stel je amp in zo, dat je JB/alder WEL goed klinkt, en kijk dan hoe t is met je ander ibbi.


Ik weet niet de schakelmogelijkheden van die amp van je, wellicht zit er n midboost/cut in ofzo, en dat 't daardoor niet goed klinkt. Ik denk dat je 't echt in je amp moet zoeken, en niet zozeer in andere elementen. succes!




en dan lachen mensen mij uit vanwege mijn les pauls: IK hoef tenminste nooit tekloten met de instellingen van mn amps: die zijn voor alle gitaren gelijk, omdat het dezeflde gitaren zijn....

Squier4ever
5 juni 2007, 22:51
het is over het algemeen zo dat je aan je knoppen moet draaien als je van gitaar wisselt.... het zijn toch volledig andere gitaren met andere karakters....

Frankiefrank2
5 juni 2007, 23:00
bedankt voor de snelle reactie,

ik gebruik ook alleen mn ibanez om te oefenen op mijn kamer over een klein oefen versterkertje, als ik dan gereed opgewarmd en al ben draai ik die poweball in de woonkamer open, als me ouders tv zitten te kijken oid... voor mijn bandje gebruik ik ook alleen de jackson. dus die powerball is alleen voor de jackson.

Ik ga nog wel is wat meer experimenteren, er zit ook nog een bos eq-20 tussen, om een wat rauwer geluid te krijgen, iets fijnere afstelling van de mids,
frank

Frankiefrank2
5 juni 2007, 23:02
het is over het algemeen zo dat je aan je knoppen moet draaien als je van gitaar wisselt.... het zijn toch volledig andere gitaren met andere karakters....

wat ik bedoel is, als ik de amp afstel op de jackson krijg ik hem niet naar mijn smaak, en met de ibanez komt het dichter in de buurt van mijn smaak als ik hem afstel. Ik loop altijd aan de eq te draaien enz,
sterkernog ik MOET altijd aan alle soorten knopjes zitten... toeters, alarmpjes, lichtschakelaars knopjes nodigen mij uit

Squier4ever
5 juni 2007, 23:09
de pickups maken op je sounds eigenlijk maar een marginaal verschil, de versterker inclusief afstelling heeft veel meer effect op je sound.

je hebt op zich een kwalitatief goede gitaar (geen mooie maar daar gaat t niet om) met kwalitatief goeie elementen, dus daar zit IMO het probleem niet.... misschien is de powerball wel niks voor jou.

Frankiefrank2
5 juni 2007, 23:11
die powerball is geniaal, alleen ik heb hem nog niet helemaal onder de knie denk ik dan. Ik heb er goed geluid uit gekregen. Maja ik ga wel is flink kutten en nog is goed luisteren en proberen te omschrijven wat ik nou mis en wil. Daar zit misschien ook wel een fout in.
vind je die jackson niet mooi? :P

Squier4ever
5 juni 2007, 23:19
die powerball is geniaal, alleen ik heb hem nog niet helemaal onder de knie denk ik dan. Ik heb er goed geluid uit gekregen. Maja ik ga wel is flink kutten en nog is goed luisteren en proberen te omschrijven wat ik nou mis en wil. Daar zit misschien ook wel een fout in.
vind je die jackson niet mooi? :P

nee ik vind jacksons totaal niet mooi, net als al die andere superstrats....

de enige vette superstrats vind ik de EVH frankensteins.... en das meer uit sentiment dan wegens de looks...

Frankiefrank2
5 juni 2007, 23:22
gelukkig verschillen smaken :)

Squier4ever
5 juni 2007, 23:30
inderdaad, dat is erg fijn