PDA

View Full Version : nieuw setje pick-ups



Nanni
5 juni 2007, 20:11
joo mensen,

Mijn squier strat en ik vinden dat het zover is: hij moet nieuwe elementen! Ik had al ff een b'tje voor hem rondgekeken en kwam wel wat leuke opties tegen. Ik had wat "setjes" samengesteld van DiMarzio (DM) en Seymour Duncan (SD):

SD (optie1):

br: SHR-1 (Hot Rails)
mid: SSL-7 (Quarter Pound Staggered)
ne: SCR-1 (Cool Rails)

SD (optie2):

br: SHR-1 (Hot Rails)
mid: SDBR-1 (Duckbucker)
ne: SJBJ-1 (Jeff Beck signature volgens mij)

DM (optie3):

br: DP-184 (Chopper)
mid: DP-117 (HS-3)
ne: DP-186 (Cruiser)

DM (optie4):

br: DP-218 (Super Distortion S)
mid: DP 184 (Chopper)
ne: DP 181 (Fast Track 1)

Die DiMarzio's van optie3 spreken mij t meest aan, maarjah k heb dr niet mee gespeeld.. Hij moet een b'tje veelzijdig worden, maar moet helder blijven en toch goed zijn voor blues, hardrock, metal etc..

Heeft iemand ervaringen met deze pick-ups? Of heb je aanbevelingen/afraders?

Tanx alvast

G.G.
5 juni 2007, 20:59
Ik zou voor optie 1 of 3 gaan, aangezien het wel lekker is een singlecoil in het midden te hebben. Volgens mij zijn de middenelementen in optie 2 en 4 humbuckers.

Nanni
23 juni 2007, 00:59
joo, k heb dus eindelijk mn keus kunnen maken (en het geld "over" gehad). dit is het geworden:

bridge: DiMarzio Tone Zone S
middle: DiMarzio HS-3
neck: DiMarzio Chopper

kost een paar centen, maar ze zijn natuurlijk wel bepalend voor het geluid van je plankie hè. k heb ze net besteld in duitsland, dus nog ff een week of miss twee wachten en dan installeren maar :satisfie:

volgende stap: fishman vmv powerbridge

zon brug bevat een piëzo-element, waardoor je akoestisch kunt spelen zonder van git te hoeven wisselen. maarjah, die brug is duurder dan het setje pick ups dat ik heb besteld, dus nog ff weer sparen dan maar hè.

groeten, dennis