PDA

View Full Version : Element voor baritone



jw009
5 juni 2007, 20:10
Hallo,

Ik heb een Ibanez MMM-1 baritone ( zo een (http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/4/7/8/276478.jpg) ) heir zitten Super 58 Custom elementen in en daar ben ik nou niet bepaald van onder de indruk. Dus ben ik op zoek naar een nieuw element, voor in de brug positie. Wie heeft er ervaring met elementen in een baritone, en wat raad je aan?

Ik wil er een strakke sound uit kunnen halen, voor lekkere zware metal.

Brand maar los.....

interessander
5 juni 2007, 20:24
Eerste wat in me op komt is een dimarzio D-sonic, gemaakt voor dit soort gitaren.

Soulflyhigh
5 juni 2007, 20:33
Het eerste wat in mij opkomt is een EMG 81. Je wilt natuurlijk niet dat je sound te bassig en modderig wordt. Een EMG 81 zou dan een goede uitkomst kunnen bieden of je moet niet van actieve elementen houden dat kan natuurlijk ook.

ps heb je wat real life pics van die gitaar? Hij is verdomd mooi! 8)

interessander
5 juni 2007, 20:36
Haha, dat was het tweede wat in me opkam, maar het staat voor geen meter op de gitaar in dit geval.....

jw009
5 juni 2007, 21:05
Het eerste wat in mij opkomt is een EMG 81. Je wilt natuurlijk niet dat je sound te bassig en modderig wordt. Een EMG 81 zou dan een goede uitkomst kunnen bieden of je moet niet van actieve elementen houden dat kan natuurlijk ook.

ps heb je wat real life pics van die gitaar? Hij is verdomd mooi! 8)

Nee geen real life pics, maar hij is in het echt ook erg vet om te zien.

ff ontopic: Ik houd het het liefst bij passieve elementen.

jw009
5 juni 2007, 21:10
Zou zo'n Bill Lawrence (l-500 ofzo??) iets zijn? Ik hoorde dat die erg high output was en veel hoog, wat misschien wel lekker compenseerd op een baritone.