PDA

View Full Version : Volumeprobleem Tech 21 versterker



sofa
5 juni 2007, 18:03
Voor repetities gebruik ik een Tech 21 versterker van Sans Amp. Prima ding, veelzijdig, lekker licht om mee te zeulen, toch een buizen geluid.
Soms doet de versterker het wat raar: tijdens het spelen daalt het geluidsvolume tot bijna 0 maar keert na een poosje ( 1 minuut of zo?) terug tot normaal niveau. Gebeurt echter niet regelmatig genoeg om goed te kunnen beoordelen op welk kanaal, wanneer wel, wanneer niet etc. Heb het thuis nog nooit meegemaakt, eigenlijk alleen tijdens repeteren met de band. Verschil met thuis: geluidsvolume is natuurlijk hoger dan thuis en tijdens de repetitie speel ik langer achter mekaar (3 uur) dan thuis. Waarop zou dit kunnen duiden: probleempje met de voeding, warmte? Iemand enig idee?

Kaboemba
5 juni 2007, 20:56
He Sofa, ik heb precies het zelfde gehad en idd alleen op hoger volume (boven de 4/5). Heb toen alles nagekeken wat ik zelf kon nakijken, bedrading voornamelijk.

Heb de storing nooit kunnen achterhalen en heb tech 21 gemaild maar ook daar kwam geen oplossing uit.
Uiteindelijk de versterker verkocht, met het defect erbij vermeld.
Weet niet meer aan wie maar het ging om een tech trademark 60.
Wel jammer want het was een geweldige amp, transistor amp die kwa geluid en feel een buizenamp heel dicht benaderd.

Veel succes met het vinden van een oplossing.

sofa
5 juni 2007, 21:31
Heb de storing nooit kunnen achterhalen en heb tech 21 gemaild maar ook daar kwam geen oplossing uit.
Uiteindelijk de versterker verkocht, met het defect erbij vermeld.
Weet niet meer aan wie maar het ging om een tech trademark 60.
Wel jammer want het was een geweldige amp, transistor amp die kwa geluid en feel een buizenamp heel dicht benaderd.



Bedankt, ik heb ook een trademark 60. Sans Amp had dus geen kant en klare oplossing, hadden ze wel suggesties waar je het zou moeten zoeken? Bedrading, voeding? Wat heeft het meeste te lijden onder langdurig en hardhandig gebruik.

Kaboemba
5 juni 2007, 22:12
Nope ze wisten het niet, ik moest maar naar de importeur in NL gaan.

Dat ging dus geld kosten en ik kon ervoor vangen wat in betaald had. Dan is de keus simpel.

Kaboemba
6 juni 2007, 19:30
Is dat jouw versterker die nu op marktplaats staat, je zou het wel denken "groningen".

Lijkt het je dan niet eerlijk om het defect erbij te melden, sorry maar dat vind ik echt niet kunnen.
Als het niet de jouwe is heb ik niks gezegd.

Bananorama
7 juni 2007, 10:35
Hee Kaboema,

Je hebt mij net gemaild. De versterker is van mij. En bovenstaande problemen heb ik nog nooit gehad. Ik gebruik de versterker nu ongeveer een jaar en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik heb 'm intensief gebruikt, en heb 'm overal mee naar toe gesleept en nog nooit problemen gehad.

Groet,
Daniël

Kaboemba
7 juni 2007, 12:55
Okee dan heb ik niks gezegd, vond het wel toevallig "groningen".

Succes met de verkoop, tis echt een hele goede versterker.

vosarnout
7 juni 2007, 14:45
@sofa: Klein detail, het merk is Tech21, sans amp is de benaming voor hun versterkercicuits.

Overigens heb ik met tech21 goede ervaringen mbt klantvriendelijkheid. Ik zou ze toch eens mailen..wellicht dat ze de problemen inmiddels herkennen.

succes!