PDA

View Full Version : ephiphone valve junior combo



hugo123
5 juni 2007, 15:36
Ik zou grag een Ephiphone Valve Junior kopen voor erbij en voor sávonds als het laat is. Maar ik had een vraag over de Epiphone, ik zag op een plaatje dat je met een jackplug de speaker aan de epiphone koppelt, kun je dan ook die jackplug loshalen en er een cab opzetten of kan dat niet?


hugo

Jimwoud
5 juni 2007, 15:38
Ik zou grag een Ephiphone Valve Junior kopen voor erbij en voor sávonds als het laat is. Maar ik had een vraag over de Epiphone, ik zag op een plaatje dat je met een jackplug de speaker aan de epiphone koppelt, kun je dan ook die jackplug loshalen en er een cab opzetten of kan dat niet?


hugo
Dat kan, moet de impedantie/ het ohmage van de cab en de versterker wel hetzelfde zijn. De top heeft meer keuze uit impedantie.

BB-G
5 juni 2007, 15:58
Je kan ook een andere uitgangstransfo plaatsen die dan zowel 4/8/16 Ohm ondersteund. Ik heb mijn combo met zijn 4 ohm ook ooit een paar uur aangesloten gehad aan een 16 Ohm cab, dit gaf geen problemen, wel volumeverlies, maar dat wil je wel als je hem 's avonds wil gaan gebruiken, want dat ding is nog altijd verschrikkelijk luid voor thuisgebruik.

hugo123
5 juni 2007, 19:51
Maar alsje hem wat harder zet, blijft hij dan wel clean geluid gven of overstuurt hij dan?


hugo

MjS
5 juni 2007, 20:23
Hij gaat oversturen op hoge volumes. Maar verkijk je niet, die 5 watt gaat nog best hard, harder dan slaapkamervolume.

BB-G
5 juni 2007, 20:24
Hij gaat oversturen op hoge volumes. Maar verkijk je niet, die 5 watt gaat nog best hard, harder dan slaapkamervolume.


Uhu, da ding gaat echt nog loeiend hard: Ik heb laatst 100 decibel gemeten.

hugo123
5 juni 2007, 20:36
ooh, oke gelukkig bedankt!


hugo

d'oh
5 juni 2007, 20:38
op de trafo zit een uitgang voor 8 ohm maar die is niet aangesloten op de jack, dat is natuurlijk makkelijk zelf te doen