PDA

View Full Version : BOSS ME 50 multi effect



dennis_rhcp
5 juni 2007, 14:45
Beste mensen,

ik speel nu een tijdje met Xv-amp van Behringer en daar zitten wel een paar goede/matige sound op maar het switchen gaat erg langzaam tussen de menu's, nu kan ik aan een BOSS ME 50 komen 2e hands voor 150 euro
raaden julie mij dit aan?

Alvast bedankt!

http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/BOSS+ME+50.JPG

Swan
5 juni 2007, 15:13
je ging toch n line 6 amp kopen?

dennis_rhcp
5 juni 2007, 15:31
nou ik heb van alles geprobeert

behringer:
http://www.actionmusic.com/images/products/small/VAMPIRE-PACK-2.jpg

Fender:
http://www.musicianshop.com/Fender_Guitars/fender_frontman_amp_25r.jpg

Peavey:
http://www.amptone.com/images/peaveytransformer112.jpg

line 6:
http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/5f34909da498e3d5c7b164bf8be5e581.jpg

maar de behringer was kut en de frontman ging ik niet egt op voor uit en de peavey 50 watt combo die beviel me heel goed hij was wel tweede hands voor 350.- maar wel vette sound

maar een vriend van me heeft de BOSS ME 50 maar die was wel duur, ik zag nu 2 de hands nog geen jaar oude, in doos, met bon voor 150,00 euro dus ik was wel geintreseerd

Swan
5 juni 2007, 15:46
als je nu niet tevreden bent over je sound kan je volgens mij beter eerst n goeie versterker kopen dan dat je wat je nu hebt nog gaat aanvullen met 50 effecten...

EuroCinema
5 juni 2007, 15:49
Ik weet niet of het de oplossing is voor je problemen, maar ik ken het apparaat goed en het is een ontzettend leuk ding met prima sounds.

Lennert
5 juni 2007, 16:36
Koop een goede amp gast.. en haal een paar keer goed adem! Wat voor muziek wil je maken?? Wanneer dat duidelijk is kunnen we zinniger dingen zeggen..

dennis_rhcp
5 juni 2007, 16:45
ik speel funkey en metal muziek
denk aan rhcp, system of a down, nirvana

Mitch
5 juni 2007, 17:10
Als je zoekt naar diversiteit kan het wel een oplossing zijn. Welke amp heb je nu trouwens ?
Anyway, de scheurgeluiden uit de ME50 zijn niet echt zijn sterkste kant. 't Is wel oké, maar niet meer dan dat. Er zijn meer nutteloze mogelijkheden, er zijn maar een paar modellen die goed klinken. Nadeel is soms ook de extra herrie (zowel ruis als brom). Het kan ook wel eens lastig zijn om de volumes tussen verschillende patches goed te krijgen, die moet je dan middels de compressor rechttrekken. Niet ideaal, want die compressor zorgt ook alleen maar weer voor extra ruis...
De wah is mèh.... niet mooi. De modulatie is redelijk en de delays goed.
Voor 150E is het geen slechte koop en kun je het sowieso proberen.

FruscianteFan
5 juni 2007, 17:46
Als je zoekt naar diversiteit kan het wel een oplossing zijn. Welke amp heb je nu trouwens ?
Anyway, de scheurgeluiden uit de ME50 zijn niet echt zijn sterkste kant. 't Is wel oké, maar niet meer dan dat. Er zijn meer nutteloze mogelijkheden, er zijn maar een paar modellen die goed klinken. Nadeel is soms ook de extra herrie (zowel ruis als brom). Het kan ook wel eens lastig zijn om de volumes tussen verschillende patches goed te krijgen, die moet je dan middels de compressor rechttrekken. Niet ideaal, want die compressor zorgt ook alleen maar weer voor extra ruis...
De wah is mèh.... niet mooi. De modulatie is redelijk en de delays goed.
Voor 150E is het geen slechte koop en kun je het sowieso proberen.De wahwah is best bruikbaar. Volumeverschillen tussen de patches moet je met de mastervolume of de volume van distortion rechttrekken, of gewoon geen patches gebruiken ;)
Ik gebruik momenteel vooral de Face (fuzzface) en OD-2 in de distortion-sectie, en switchen gaat heel makkelijk na enige oefening.
Zelfde geldt voor de modulatie: ik weet welke instellingen ik gebruik voor welk effect (chorus, phaser, harmonist-als-octave-down, af en toe tremolo, vibrato). Delay klinkt gewoon goed.

De reverb vind ik zelf ook erg fijn, hoewel ik binnenkort een Holy Grail aanschaf omdat ik hem makkelijker wil kunnen in- en uitschakelen.

Overigens heb ik sinds kort problemen met de knop bij het expressiepedaal: de wahwah zit op zijn plek, de resonance zit tussen wah en voice. Octave down zit op Octave down, Octave up en een stukje erboven, dus om een octave up te krijgen moet ik hem (zowat?) in ring mod zetten. De reverb heeft ook af en toe de neiging om spontaan aan te gaan als de knop bijvoorbeeld precies op 12 uur zit.

EuroCinema
5 juni 2007, 18:02
WAT DAN ????

Die Boss waar je een topic over gestart hebt :cheerup:

dennis_rhcp
6 juni 2007, 10:19
ik heb nu een kleine 15 watt marshall een mg15
dus er is wel een enige reden om een andere amp te kopen

pimmedoris
6 juni 2007, 11:45
Ik weet niet hoe lang het duurt als je bij de Xvamp switcht, maar de boss is zeker ook niet de snelste bij switchen tussen patches. Je hebt dan ook even geen geluid.
Ik gebruikte daarom ook geen patches, was niet echt nodig in mijn geval...

FruscianteFan
6 juni 2007, 11:52
Maar sowieso is het imo niet praktisch om met die patches te werken. Ik heb zelf nogal de neiging om het ene moment van de dag, of voor dat ene nummer nét iets meer tone (de parameter), minder gain, andere delaytijd of wat meer reverb te gebruiken. Is niet te doen in die patches, je kunt hem beter in manual gebruiken. Daar heb je ook géén vertraging als je een effect aan- of uitzet. Alleen als je van effectmodel switcht heb je een halve seconde geen geluid (dus als je van flanger naar phaser gaat, of van muff naar face).

Aimé
6 juni 2007, 13:20
Ik vind dat je zoiets sowieso moet kopen, komaan, 150 euro! Das toch een koopje? Kan je diverse effecten uitproberen, en dan later de pedaaltjes kopen die je echt nodig hebt (of erop uitkomen dat zonder effecten spelen ook leuk is). Ik zeg, doen, en het eerstvolgende waar je voor spaart, is een deftige versterker.

jimihattricks
6 juni 2007, 15:43
maar de behringer was kut en de frontman ging ik niet egt op voor uit en de peavey 50 watt combo die beviel me heel goed hij was wel tweede hands voor 350.- maar wel vette sound

maar een vriend van me heeft de BOSS ME 50 maar die was wel duur, ik zag nu 2 de hands nog geen jaar oude, in doos, met bon voor 150,00 euro dus ik was wel geintreseerd

voor datzelfde geld heb je een peavey valveking (nieuw mss ietsje meer)