PDA

View Full Version : Van MultiFX naar losse pedalen



jughead
5 juni 2007, 12:39
Ik heb wat advies nodig.

Tot nu toe gebruik ik altijd mijn PodXT Live voor repetities. Hoewel de Pod voor mij de echte oplossing is wat betreft opnemen, zoek ik een andere oplossing voor repetities. Aangezien ik alleen met openbaar vervoer kan, vind ik het formaat/gewicht van de PodXT Live een beetje onhandig. Daarnaast ben ik met de Pod toch afhankelijk van de kwaliteit van de P.A, wat in mijn situatie vaak verre van optimaal is.

Ik ben dus van plan om gewoon losse effecten te gebruiken (alleen meenemen wat ik nodig heb), en om daarnaast ook gebruik te maken van de beschikbare versterkers. Voor mij is dit voldoende.

Wat ik nu al heb:
- Dunlop 535Q Crybaby
- Antelope Morning Dew EQ/buffer
- MI Audio Blue Boy Deluxe
- Line6 Echo Park
- OneSpot

Ik ben nog op zoek naar:
- Smooth distortion voor lead
Gewoon een lekkere high gain pedaal. De MI Audio Tubezone lijkt mij een goede kandidaat.

- Brute distortion voor rhythm
Iets in de richting van Rectifier/Uberschall-achtige geluid. In ieder geval modern, voor wat nieuwere hard rock nummers. Hoeft geen super geluid te zijn, het blijft tenslotte maar pedaaltjes. Maar de Metal Zone is niet wat ik zoek. Ik heb goede verhalen gehoord over DNA Gain Fuxxker, maar het is hier wel erg lastig te vinden. T-rex Bloody Mary is wat aan de dure kant. En de zoom Tri-Metal kan ik 2de hands ook niet meer vinden. Of zou ik toch maar genoegen moeten nemen met de MI Audio Tubezone?

- Phase
Dit wordt Retro-sonic Phaser

- Pedalboard
Pedaltrain Jr SC, of
T-rex Tonetrunk 42 Gigbag (weet iemand waar deze te vinden is? Banzai effects heeft alleen de 55 en 68 versie)

Hebben jullie misschien nog ideeen / alternatieven?

Jimwoud
5 juni 2007, 12:44
Een pod XTlive lijkt mij toch makkelijker meenemen dan al die losse bende.

Je kunt die pod toch ook in de FX-loop of gewoon in de input doen van de versterker? Je hebt verschillende modes waarin je hem kunt zetten.

Of wil je gewoon van moddeling af?

jughead
5 juni 2007, 13:10
Nou, het gaat eigenlijk meer om het formaat / gewicht. Ik heb het uitgeprobeerd, en dat scheelt toch behoorlijk wat. Met de pedaaltjes hoef ik alleen een kleine tas te sjouwen, dat het een losse bende is vind ik niet zo erg. Daarnaast hoef ik alleen mee te nemen wat ik nodig heb.

PodXT Live in de fx loop kan zeker ook, hoewel het wat minder klinkt dan op de PA is het enigzins nog acceptabel. Maar, op één of een andere manier kom ik niet boven uit de mix. Alle mogelijke instellingen (front, power amp, studio direct, andere eq, enz) uitgeprobeerd, maar toch helaas geen echte oplossing.

Maar het is niet zo dat ik van de modelling af wil. Voor af en toe opnemen vind ik de Pod nog steeds een geweldig tooltje.

Jeroenvanhulsteijn
6 juni 2007, 21:44
Die zoom pedaaltjes zie ik op de advertentie sites alleen maar voor 70-90 euro. Dan kun je hem net zo goed nieuw kopen (€100). Dus mss is dat een optie voor je.

jughead
6 juni 2007, 23:12
Die zoom pedaal wordt toch niet meer gemaakt? Of weet je toevallig waar die nog te koop staat?