PDA

View Full Version : De Tyler-tweeling



LordRiffenstein
5 juni 2007, 12:33
Een twee-eiige tweeling weliswaar :)

Wat is er beter dan een Tyler hebben???? 2 Tylers hebben natuurlijk. Ik heb dus sinds een dag of 10 een 2de Tyler in huis. Met dank aan mijn madam, mijn baas voor een leuke bonus en vaderke staat voor een terugbetaling van mijn belastingen!!

De Burning Water heeft mij dus absoluut van mijn sokken geblazen en zo ver zelfs dat ik mijn andere gitaren niet meer of quasi niet meer vastnam. Na enkele optredens en een tros repetities wist ik dat de Tylers DA SHIT zijn. Niet enkel de sound is super maar ook de bespeelbaarheid. Mijn plezier was het alziend oog van mijn madam niet ontgaan en onverwachts kreeg ik een ok om nr een 2de uit te zien.

Ik had verschillende Tylers op het oog maar heb uiteindelijk gekozen voor de gitaar waar ik al een jaar zat over te kwijlen. Ik heb ongeveer een jaar een foto als desktop background gehad van deze op mijn werk-pc :p Mijn Burning Water is een Studio Elite model, heb er nu dus een Classic bij. 2 andere opties waren een hollow Studio Elite met maple neck of een Mongoose (LP-achtige). Laatste viel af omdat ik dat model toch eerst wil testen. En het is dus een Tyler Antarctic Mint Schmear Classic geworden. Er gaan dus ook heel wat gitaren sneuvelen in mijn 'collectie'.

In feite zijn de specs van de gitaren zo goed als identiek. Ze hebben alder body, quartersawn maple neck met rosewood board, Suhr single coils en JB Trembucker, Sperzel locking tuners en Wilkinson VS50V trem. Ze hebben ook dezelfde neck shape en deze is veruit de beste neck die ik al ooit getest heb. Wie goed oplet, ziet op de foto's dat de bodies niet identiek zijn en dat de Classic een kleinere headstock heeft.

Op papier dus bijna dezelfde gitaren maar met de gitaren in de hand is het toch even anders. De gitaren zijn bijna gelijk van gewicht en erg licht. Acoustisch resoneren bieden meer dan eender welke van mijn andere gitaren. De neck is niet identiek. De BW is een 2004 en de Classic 2005 (NOS uit winkel), op de BW zijn de randen nog wat meer afgerond en lijken ze bijna scalloped te zijn. Speelgemak is super op beiden. Hoewel ze dus ook dezelfde pickups hebben, is de versterkte klank ook weer wat anders. De Classic klinkt meer open, heeft misschien iets meer hoogmid maar dat merk je enkel zelf als je ze naast mekaar test. De humbucker klinkt wel behoorlijk anders, op de BW heeft deze een cover en de JB klinkt daar wat smoother. Op de Classic heeft die de typische midrange van een JB.

Heb vorige zondag met mijn nieuwe band opgetreden en tussen de 2 gitaren gewisseld en het voelde alsof ik al jaren op deze gitaren speelde. Ik hield in eerste instantie nog een pickupswitch voor de Classic in het achterhoofd, heb nog een Suhr SSH set liggen, maar ik denk dat ik ze beiden hou zoals ze nu zijn.

:rockon: :rockon:

LordRiffenstein
5 juni 2007, 12:33
http://www.lordriffenstein.com/tyler/Fire-Ice1.jpg

http://www.lordriffenstein.com/tyler/Fire-Ice2.jpg

http://www.lordriffenstein.com/tyler/Antarctic.jpg

wikwakka
5 juni 2007, 12:34
Cool natuurlijk, maar waar zijn de fotos?

EDIT: oh daar zijn ze. Mooi ding man! Zoiets zou ik ook wel willen hebben.

jimihattricks
5 juni 2007, 12:45
het lijken me erg fijne gitaartjes, en die blauw/witte finish vind ik echt te gek!






(maar uiteindelijk zijn de credits hier uiteindelijk weer voor ome Leo ;))

btw; hoe is de halsbevestiging uitgevoerd..? nog iets bijzonders of gewoon fender hielblok..?

Orpheo
5 juni 2007, 12:53
het lijken me erg fijne gitaartjes, en die blauw/witte finish vind ik echt te gek!






(maar uiteindelijk zijn de credits hier uiteindelijk weer voor ome Leo ;))

btw; hoe is de halsbevestiging uitgevoerd..? nog iets bijzonders of gewoon fender hielblok..?

fender hielblok met een custom-dingetje van tyler. op zich wel lache. hij heeft een soort van uhm.... buisjes zitten tussen hals en body, waardoor de hals absoluut niet meer kan schuiven.

rickert
5 juni 2007, 13:00
wat een sexy gitaren...

LordRiffenstein
5 juni 2007, 13:01
De enige Tyler die ik nog mis maar niet mag in huis halen van mijn vriendin is deze :seriousf: :seriousf:

http://gfx.download-by.net/screen/24/24234-liv-tyler-sex-e-screensaver.jpg

Orpheo
5 juni 2007, 13:14
De enige Tyler die ik nog mis maar niet mag in huis halen van mijn vriendin is deze :seriousf: :seriousf:

http://gfx.download-by.net/screen/24/24234-liv-tyler-sex-e-screensaver.jpg

ghehe ik zie aan de url wie/wat t is, maar de foto doet t niet ;)

almarvk
5 juni 2007, 13:15
Wat is nu zo bijzonder aan Tyler behalve die rare headstock en aparte finishes?

future2future
5 juni 2007, 13:47
Ik heb het al vaker gezegt: Ongelooflijk vet! Ik vind de BW echt te gek, als ik een Tyler koop wordt het ook een BW 2k, maar die antartic schmear is ook echt cool!

ps. Ik vind de headstock vet, om vooruit te lopen op de komende headstock discussie ;)

marc_o
5 juni 2007, 21:46
Tof dat je je gitaar van je dromen hebt gevonden, moet zelf wel even knipperen als ik de finish zie hoor, hehehe, maarja, ze zijn dan ook voor jou, en niet voor mij. Als ze maar klinken, dat is het belangrijkste.


Maareh.....die versterker? Ook van jou?

LordRiffenstein
6 juni 2007, 09:01
Tof dat je je gitaar van je dromen hebt gevonden, moet zelf wel even knipperen als ik de finish zie hoor, hehehe, maarja, ze zijn dan ook voor jou, en niet voor mij. Als ze maar klinken, dat is het belangrijkste.


Maareh.....die versterker? Ook van jou?

Carr? Ja hoor, heb ik begin dit jaar gekocht. Ben nu volledig Engl-loos. :???:

ReinoutV
6 juni 2007, 09:39
Wauw, wat een mooie set gitaren. Is het verschil tussen de twee gitaren ook te horen voor de gemiddelde sterveling, of moet je toch redelijk wat met gitaren hebben om de nuances er uit te halen? Je hebt zelf ook een paar Haar gitaren, in hoeverre komen deze in de buurt van de Tylers?

Maar bovenal: Happy New Guitar Month, want zo lang ben je wel bezig met de schok te verwerken :).

Dude
6 juni 2007, 16:40
Het geluid zal vast beter zijn dan zn orginele broertje maar damn... wat zijn die dingen spuug lelijk zeg. Die kleur staat me al tegen en die kop maakt het af...

maar mijn mening boeit geen hol, ik vind het wel weer tof dat er zat mensen zijn die niet met de mainstream mee gaan en gibson / fenders pakken !

LordRiffenstein
6 juni 2007, 17:40
Wauw, wat een mooie set gitaren. Is het verschil tussen de twee gitaren ook te horen voor de gemiddelde sterveling, of moet je toch redelijk wat met gitaren hebben om de nuances er uit te halen? Je hebt zelf ook een paar Haar gitaren, in hoeverre komen deze in de buurt van de Tylers?

Maar bovenal: Happy New Guitar Month, want zo lang ben je wel bezig met de schok te verwerken :).

Ik quote even mezelf uit een ouder topic maar het geldt nog steeds.


Ik heb vorig jaar 2 Haar strats vergeleken met een Suhr en de Suhr is nog iets beter maar kost ook 1000euro meer en het verschil wordt alsmaar kleiner, Erik wordt steeds beter in het bouwen. Tyler is voor mij nog een stapje hoger en misschien wel de ultieme strat.

De gewone sterveling hoort het verschil echt niet, ze liggen dicht bij mekaar. Heb namiddag beide Tylers goed getest en er mijn Haar strat naast gezet en dan slik je toch ff dat er een behoorlijk verschil is.