PDA

View Full Version : Strat stemvast maken door...



GunMetalBlue
5 juni 2007, 00:39
Ik weet niet of hij hier moet of in 'werkbank'. Mods, ga u gang...


Het feit: ik zou graag mijn strat (een mex uit 2006) stemvaster maken. Ik heb de laatste dagen lekker aan die tremelo zitten trekken en ik merk dat je dan vaak zo'n "ping" hoort van een snaar die 'losspringt', na ergens achter te zijn blijven haken.

Nu weet ik dat iemand (ik denk GG) eens een strat een paar mods had gegeven die hem PERFECT stemvast maakten. Nu kan ik dat niet meer vinden... Weet iemand waar dat staat?

Ik zeg: grafiet v/e potloodje in de topkam doen, de snaargeleider van de B en hoge e vervangen door zo'n rollertje ipv een geplooid stukkie metaal. Maar...

Nog een vraag: in hoe verre hebben nieuwe tuners effect?
Nog een vraag: wat vergeet ik te vermelden om'm stemvaster te maken?

thx!!

DarknessAwaits
5 juni 2007, 01:43
Ik zou beginnen met een graphtech nut, vooral omdat je zegt dat je een 'ping' hoort. Dat is waarschijnlijk een snaar die dan doorschiet bij de nut.

hassent
5 juni 2007, 06:25
Of zo'n mooie rollernut als op een strat+. Heb ik ook op de mijne, werkt perfect. Overigens heb ik ook de trem helemaal tegen de body gezet. Geeft ook meer sustain. Je kan dan wel alleen nog maar duikvuchten maken.

Wat ook wel eens wil werken is je zadels polijsten met 1200 of 1500 grod schuurpapier. Maar je kan ook graphtech zadels plaatsen. ben je helemaal overal vanaf.

EDIT: Oh ja, misschien sperzels erop. Kortom, eigenlijk ombouwen naar een strat+ met graphtech spullen. Dan ben je een heel eind!
Succes!

B_2_the_a
5 juni 2007, 08:24
om gitaren stemvaster te maken:
- graphtech topkam
- graphtech string guides (heb een tijdje met 1 graphtech en 1 normale stringguide gespeeld, je merkt dat verschil heeeeeel erg)

Graphtech zadels zijn alleen voor de snarenbrekers onder ons...


En als het bovenstaande niet genoeg effect heeft (wat ik betwijfel) heb je mega kut tuners en kan je die vervangen voor echte...



@hassent,
die rolernuts zijn een ramp, bovenstaande werkt een stuk beter

GunMetalBlue
5 juni 2007, 08:51
Ik mag u danken! Had ik meer geld opzij gehad had ik ze er vandaag laten opzetten ook, hij gaat vandaag misschien binnen voor een afstelbeurt.

Achja, ik zal's vragen naar de prijzen, die graphtec nut en string guide komen er dus wel ja...

G.G.
5 juni 2007, 08:53
Nu weet ik dat iemand (ik denk GG) eens een strat een paar mods had gegeven die hem PERFECT stemvast maakten.

Het topic: Wat kost een squier upgrade? . Graphtech topkam, diego roller stringtrees en een diego trem.

B_2_the_a
5 juni 2007, 10:05
Het topic: Wat kost een squier upgrade? . Graphtech topkam, diego roller stringtrees en een diego trem.

ik zou inplaats van die diego roller stringtrees graphtech stringguides pakken, toch een stukje beter ;)

@gg, bedankt voor het hakwerk, hij klinkt nu echt bizarrrr lekker

G.G.
5 juni 2007, 10:12
ik zou inplaats van die diego roller stringtrees graphtech stringguides pakken, toch een stukje beter ;)


Klopt, maar dat is geen gezicht op een strat.



@gg, bedankt voor het hakwerk, hij klinkt nu echt bizarrrr lekker

ja, klinkt die P90 lekker op die tele? Het malletje dat ik gemaakt heb ga ik goed bewaren. Wil ook nog eens een andere gitaar met P90 naast mijn zelfbouw PRS

B_2_the_a
5 juni 2007, 10:14
Klopt, maar dat is geen gezicht op een strat.



ja, klinkt die P90 lekker op die tele? Het malletje dat ik gemaakt heb ga ik goed bewaren. Wil ook nog eens een andere gitaar met P90 naast mijn zelfbouw PRS

tjah geen gezicht, maar wat is belangrijker? de sound en speelbaarheid of het uiterlijk?

Heb je je prs toch gehouden?

GunMetalBlue
5 juni 2007, 10:41
Hebben we foto's van die stringtrees ter vergelijking? :p

Orpheo
5 juni 2007, 10:54
ik heb op mijn "strat paul' (les paul met trem) een tusq nut en hipshot brug gezet. hij is nu redelijk stemvast. t probleem is nieuwe snaren denk ik. het heeft me 2 weken gekost om uit te vinden dat die brug gelijk moet liggen met 't body en niet op t body moet rusten om stemvast te zijn :D

hassent
5 juni 2007, 18:11
@hassent,
die rolernuts zijn een ramp, bovenstaande werkt een stuk beter

Mwhoa, ik heb beide (gehad), een strat+ met rollernut heb ik nu nog. Ding ontstemt nagenoeg niet. En ik heb een japanner gehad die ik ge-upgrade had met graphtech nut en graphtec zadels en dat ding ontstemde ook nauwelijks.

Ik heb geen slechte ervaringen hoor met die rollernuts.