PDA

View Full Version : Repliflex doet soms raar



ben vanhoof
4 juni 2007, 22:51
Ik heb sinds een maand een rocktron repliflex. Werkt over het algemeen goed, alleen gebeurt het soms dat de reverb en vooral de delay plots minder zijn als ik ze inschakel (van patch zonder naar patch met effect).
Valt dit ergens te verklaren?

erwin_ve
5 juni 2007, 11:45
Ik heb sinds een maand een rocktron repliflex. Werkt over het algemeen goed, alleen gebeurt het soms dat de reverb en vooral de delay plots minder zijn als ik ze inschakel (van patch zonder naar patch met effect).
Valt dit ergens te verklaren?

Check even of de spillover aanstaat of uitstaat; dit zorgt ervoor dat je effects van je ene naar de andere preset geleidelijker overgaan. Maar kan soms ook irritant doen door juist te weinig effect te geven.
Ik heb de spillover functie uitgezet op mijn replifex juist door jouw genoemde probleem.

ben vanhoof
5 juni 2007, 15:58
Dat kan weleens goed zijn, kga het eens snel checken. Bij sommige patches heb ik 'm aan staan en bij andere niet....

The Chief
5 juni 2007, 16:00
als dit zo is, kan je nog een tweede keer op de knop van je pedaal duwen, en dan zou hij terug normaal moeten staan.

ben vanhoof
5 juni 2007, 16:59
probleem is opgelost. Nu nog eens iets: ik heb 2 versterkers (ik en mn sologitarist) met de loop aangesloten aan de repliflex. 1 links (input en output) en 1 rechts. Bij stereo effecten (delay, reverb) gaat het geluid ook door de andere versterker als ik alleen speel en de zijne opstaat. Zonder effecten dan weer niet.

Valt dit ergens mee te verhelpen? Ik heb al geprobeerd de stereo effecten naar mijn kant (links) te zetten maar dit blijkt niet te helpen.

BeeJee
5 juni 2007, 19:43
Replifex d'r bij kopen voor de andere gitarist ;)

ben vanhoof
5 juni 2007, 22:20
Dan koop ik wel iets nieuwer en beter en smeer ik't hem wel aan :p

BeeJee
5 juni 2007, 23:18
Zo slecht is die replifex niet volgens mij. Ik heb sinds kort een intellifex erbij, en da's ondanks dat ie erg oud is, toch echt een prima bakkie. Wel erg spartaans, maar da's niet erg.

Magic Bean
6 juni 2007, 01:11
De intellifex is niet hetzelfde als de replifex hè...
De replifex heeft geen 8-stemmige chorus, maar wel wat andere effecten + channel switching.
Volgens mij zit er ook nog een verschil in de AD/DA converters

BeeJee
6 juni 2007, 08:56
I know, maar de Replifex is wel goed. Maakte de opmerking even vanwege het feit dat de intellifex nog ouder is, en ook nog steeds een prima bak is. Op papier is de replifex zelfs beter dan de intellifex.

skabouter
9 juni 2007, 17:05
hier de opvolger: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=79205

ben vanhoof
6 augustus 2008, 19:19
Sorry voor het topic te bumpen, maar ik zit nu met een ander probleem;

Het gebeurt soms dat de replifex zonder rede plots er een chorus en een volumeboost bij gooit. Verander ik van preset of geef ik een midi signaal voor de preset die aan staat, dan is die boost en chorus terug weg. Soms komt het 3 keer op een uur voor, soms duurt het weken eer het nog eens voorvalt.

Dit is niet zo klote als je alleen speelt, maar tijdens een repetitie of vooral tijdens een optreden sta je dan wel voor janpietlul. Heeft iemand dit ook al meegemaakt, of valt hier iets aan te doen?

erwin_ve
8 augustus 2008, 14:45
Gebruik je bij je midi controller een foot controller?(volumepedaal aangeloten op de midi controller) Als er een gare potmeter inzit kan deze intern wat dingen schakelen op je replifex, je presets hebben vooringestelde parameters voor deze controller.

123GHK
8 augustus 2008, 21:00
Ik post mijn probleempje ook maar hier.

Ik gebruik nu sinds een aantal maanden een replifex. Bij het schakelen tussen presets duurt het even voordat deze geladen is, het lijkt wel alsof steeds heel snel een volumepedaal op moet komen. Hinderlijk

Is dit normaal of valt hierin iets in te stellen?

M vr gr

Gerben

erwin_ve
9 augustus 2008, 09:53
Ik post mijn probleempje ook maar hier.

Ik gebruik nu sinds een aantal maanden een replifex. Bij het schakelen tussen presets duurt het even voordat deze geladen is, het lijkt wel alsof steeds heel snel een volumepedaal op moet komen. Hinderlijk

Is dit normaal of valt hierin iets in te stellen?

M vr gr

Gerben
Bij alle presets waar je signaalpad digitaal wordt(compressor, hush, eq)treedt er een soort vertraging op. Maak je al je presets met je signaalpad droog dan heb je hier geen last van. mn Hush is de grooste boosdoener.

ben vanhoof
9 augustus 2008, 09:59
Gebruik je bij je midi controller een foot controller?(volumepedaal aangeloten op de midi controller) Als er een gare potmeter inzit kan deze intern wat dingen schakelen op je replifex, je presets hebben vooringestelde parameters voor deze controller.

Ik gebruik alleen maar de midicontroller, geen expressiepedalen of dergerlijken. Nu heb ik er al een paar dagen geen last meer van, echt raar.... Kan goed zijn dat het een paar maanden duurt eer het nog eens terug voorvalt.

Wat betreft die vertraging; hush is idd de grootste boosdoener. Maar als je er wat met leert omgaan weet je tijdens een liedje wanneer je juist van preset kunt veranderen zodat niemand het gemerkt heeft.

123GHK
16 augustus 2008, 13:49
Bij alle presets waar je signaalpad digitaal wordt(compressor, hush, eq)treedt er een soort vertraging op. Maak je al je presets met je signaalpad droog dan heb je hier geen last van. mn Hush is de grooste boosdoener.


Dank voor je reactie. (Mijn reactie is wat later want geen notificatie aangezet...)

Ik heb er ook last van bij een 'droog' signaal. Dus in het menu MIXER/DIRECT/pre-Hush en dan ook zonder enkel effect. Het volume staat bij elke preset op 127.

Nog een suggestie of moet ik er maar mee leren leven

ben vanhoof
17 augustus 2008, 12:00
Met direct in en op pre hush en met de hush functie uit, hoor ik geen enkel verschil bij het schakelen van de ene preset naar de andere. Ook niet als er een chorus/delay/reverb ofzo bij is. Ik hoor enkel iets als de hush functie ingeschakelt is.
Schakel je je amp mss ook met de replifex? Zo ja, dan ligt het wrsch daaraan, schakelen met relais zorgt meestal wel voor een vertraging. Anders zou ik 't niet weten.

123GHK
29 augustus 2008, 11:09
De schakelvertraging is opgelost!!!!! Dank voor de suggesties. De oplossing zat echter in een instelling die niet in de manual te vinden is...

In elke preset heb ik Controler assignments om bv delay en reverb in of uit te schakelen.
Bij het Menu "Controller assig" is helemaal achterin een mogelijkheid om in te stellen "Tap Delay CN". Dit betreft een overall instelling. Blijkbaar is dit een mogelijkheid om een vertraging in te stellen na een Channelwissel (???) . Deze stond op waarde 100. Nu op OFF en de schakelvertraging is nu minimaal.

Mooi!