PDA

View Full Version : Menatone King of Britons=gepimpte Guv'nor?



Speeddemon
4 juni 2007, 22:39
Ik zat me zo te bedenken;
de Marshall Guv'nor MK I is een 5 knops-distortion pedaal dat heel erg 'amp-like' Marshall JCM800-in-a-box-klinkt.

De 1e Menatone KOB was ook een 5 knops JCM800-in-a-box. Kan het zijn dat die de Guv'nor als basis heeft gebruikt?
De allernieuwste KOB heeft er een presence knop en een soort Power-amp volume bij, maar het zette me wel aan 't denken.
Want de Guv'nor is een tof pedaal, dus zou een ideaal template voor een boutique bouwer zijn, temidden van alle TS-clones.

Ik zag dit plaatje trouwens op een Japanse site;
da's i.i.g. al 1 clone! (toffe behuizing; soort middenmaat tussen 1590B en 1590BB)
http://blogimg.goo.ne.jp/user_image/49/45/7375ae71178d84735a9c20f8e16eee2a.jpg

Speeddemon
5 juni 2007, 13:29
Heeft niemand een KOB liggen die die effe open kan maken? :chicken:

gvink
5 juni 2007, 13:44
ik niet.. :(

(nuttig... :hippie:)

Jimwoud
5 juni 2007, 13:45
beetje offtopic, sorry daarvoor: Zijn er kits van een guv'nor of een andere JCM800 like pedaal?

Rutger
5 juni 2007, 13:49
Ik gok eigenlijk dat er vele Guvnor clones zijn, want er zijn heel wat boutiquebouwers die beweren een 'Marshall-in-a-box' te hebben gebouwd

Speeddemon
5 juni 2007, 14:48
Ik gok eigenlijk dat er vele Guvnor clones zijn, want er zijn heel wat boutiquebouwers die beweren een 'Marshall-in-a-box' te hebben gebouwd
Ik verdenk ze eigenlijk eerder de BSIAB II (Brown Sound In a Box II) van www.runoffgroove.com te hebben gebouwd. Die schijnt heel erg Marshally en amp-like te klinken.

Rutger
5 juni 2007, 15:09
k Heb er zelf verschillende gehad en bezit nu de G2D Classic OD. t Zou me niet verbazen als ze vergelijkbare shema's hebben idd. t Is toch vaak één basis waar ze allemaal vanuit gaan en daar dmv het wijzigen van wat waardes hun 'personal taste' aan geven.

Jimwoud
5 juni 2007, 15:27
Ik verdenk ze eigenlijk eerder de BSIAB II (Brown Sound In a Box II) van www.runoffgroove.com te hebben gebouwd. Die schijnt heel erg Marshally en amp-like te klinken.
ik heb even gezocht, maar bedoel je niet general guitar gadgets?

Welke prefereer jij, die guv'nor of die BSIAB II, daar staan ze allebei als kit. Er moet wel een beetje een hardrock sound inzitten qua gain. Ik heb nu een Jeckyll & Hyde, welke ik ook wel een beetje marshallachtig vind, maar niet altijd even smooth genoeg.

Mitch
5 juni 2007, 16:12
Ik kan me die KOB herinneren van Pedalendag 1 (oh, de melancholie...). Was een veel te donker gevoiced ding, hij was alleen bruikbaar op de brug pickup. Beetje te veel gecompressed ook, weinig dynamisch. Dat zijn nou niet echt omschrijvingen die ook zouden kunnen passen bij een Guv'nor, maar wie weet... andere sound wil niet zeggen dat 't niet grotendeels hetzelfde circuit is.

Speeddemon
5 juni 2007, 17:01
Ik kan me die KOB herinneren van Pedalendag 1 (oh, de melancholie...). Was een veel te donker gevoiced ding, hij was alleen bruikbaar op de brug pickup. Beetje te veel gecompressed ook, weinig dynamisch. Dat zijn nou niet echt omschrijvingen die ook zouden kunnen passen bij een Guv'nor, maar wie weet... andere sound wil niet zeggen dat 't niet grotendeels hetzelfde circuit is.
Toen stond ik naast je hem te testen op mijn Engl Savage 60.
:p
Ik geloof dat die KOB alleen lekker klonk icm de SG van Mith.

@Jimwoud: ik wil de BSIAB II nog wel eens bouwen; kijken wat de verschillen zijn. Als 't goed is, zouden er wel samples op ROG moeten staan. Die Thor schijnt ook zo'n soort pedaal te zijn.

marc_o
5 juni 2007, 22:13
Speedy,


Ik heb eens proberen te werken met een KOB in de studio. heb 'm over een berg versterkers geprobeerd met zowel humbucker als singlecoils gitaren, en geloof me a.u.b.......het is de moeite niet waard....wat een onding....struikelt over z'n eigen sound, niet subtiel te krijgen dat ding, alleen maar duwen en duwen.

Speeddemon
6 juni 2007, 10:19
Hey Marc, was dat de 5-, 6- of nieuwe 7-knops versie?

Die 7-knops versie heeft een presence control, die misschien wel eens zou kunnen uitmaken. Het lijkt me een zeer boeiend pedaal, maar gezien de prijs (235 euro voor de 6-knops versie bij vd Haar) niet echt iets om 'effe te proberen en als 't niks is, doorverkopen'. :chicken:

marc_o
8 juni 2007, 21:30
Hey Marc, was dat de 5-, 6- of nieuwe 7-knops versie?

Die 7-knops versie heeft een presence control, die misschien wel eens zou kunnen uitmaken. Het lijkt me een zeer boeiend pedaal, maar gezien de prijs (235 euro voor de 6-knops versie bij vd Haar) niet echt iets om 'effe te proberen en als 't niks is, doorverkopen'. :chicken:


Dat weet ik niet meer, maar de nieuwste zal het niet geweest zijn. Was tijdens mijn week in de ICP-studio's waarvan ik die pedalenfoto's ooit heb gepost, en het was één van de pedalen waar ik het meest van verwachtte en het meest in was teleurgesteld....