PDA

View Full Version : strumming bij punk



sneakie
12 januari 2003, 23:53
Ik vroeg me eigenlijk af of bij de meeste punkrock liedjes gewoon gestrummed word alleen maar naar onder? of slaan ze ook wel eens naar boven aan?

hoofd
13 januari 2003, 00:22
Bij echte punk is alles downstroke, en zo hard mogelijk (lekker smerig). Tegenwoordige punkbandjes als PennyWise en NOFX en weet ik wie allemaal nog meer maken wel gebruik van down en upstrokes, het is maar net wat je lekkerder vind klinken. Ikzelf ben meer voor de alleen downstroke manier, heeft gewoon meer punk in zich, up en down word al snel te netjes (vind ik).

MeetTheDecline
13 januari 2003, 21:19
hoe wil je in godsnaam snelle punk spelen met alleen maar downstrokes???

hoofd
13 januari 2003, 21:22
snel is ook maar relatief...

MeetTheDecline
13 januari 2003, 21:27
om op een standaardpunktempo te komen moet je toch al gauw met down en upstrokes gaan spelen...

Bins
14 januari 2003, 11:09
Nee, misschien ben jij gewoon niet snel genoeg...


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bins op 2003-01-14 11:10 ]</font>

Noctiis
14 januari 2003, 11:31
speel jij maar eens Strungout met alleen downstrokes :smile:

Bins
14 januari 2003, 11:56
Speel maar eens Satanic Surfers met up en down :smile:
Het komt dus weer allemaal neer op iemands definitie van een bepaald genre.

Dus:
Speel hoe jij wil, hoesnel jij wil, op welke gitaar jij wil, op welke versterker... You get the point.

Kitaarhiero
16 januari 2003, 10:27
Liedjes á la The Hives: Downstrokes
mid-tempo palmmute riffs: Downstrokes
snelle palmmuteriffs: beide
snelle ramriffs: beide

het is trouwens wel het mooiste om alleen downstrokes te spelen in punk.

Ronald
16 januari 2003, 12:08
16e noten kun je ook best spelen met alleen downstrokes hoor :smile:

en bovendien het verschil tussen een up en downstroke is nie te horen , alleen als je het langzaam doet want dan komen de hoge/lage tonen eerst en dan pas de lage/hoge tonen

savecracker85
16 januari 2003, 13:51
Op 2003-01-16 12:08, schreef Ronald:
en bovendien het verschil tussen een up en downstroke is nie te horen , alleen als je het langzaam doet want dan komen de hoge/lage tonen eerst en dan pas de lage/hoge tonen


dat is echt wel te horen hoor....zelfs bij een enkele snaar al, terwijl je dan toch maar 1 toon aanslaat

Ronald
16 januari 2003, 19:55
eh.. vind je ? kvin da wel meevallen eik

schaap
16 januari 2003, 20:22
je legt er zoiezo meer kracht in bij downstrokes dan bij upstrokes, en de basis van punk is gewoon lekker rammen, dus omlaag
en bij meerdere snaren hoor je het gelijk al.
Ik palmmute alleen omlaag, want met ups and downs klinkt het gelijk veel zachter

Sjaak
16 januari 2003, 20:29
Ja ik wil eigenlijk leren om up en down tegelijk te muten want dat klinkt wel vet op tempo maar ik kan tot nu alleen maar echt downstrokes.

treblemaster
21 januari 2003, 19:54
Ramones???!!!!! Die kunnen behoorlijk snelle nummers maken en het zijn allemaal downstroaks :smile: Je ziet z'n hand dan ook nauwlijks bewegen, zo snel speel Johnny Ramone.