PDA

View Full Version : goeie buizen bak?



Danielovich
4 juni 2007, 21:07
hallo
ik wou graag binnenkort een (buizen) versterker kopen.
en nou wou ik vragen wat een goeie buizenversterker is voor niet al te veel geld. maar hij moet tegelijk ook gig waardig zijn. dus ik moet er een tijdje mee kunnen doen

alvast bedankt

Daniel

guitarguru
4 juni 2007, 21:15
Zal ik het deze keer doen?
Wat is je stijl/budget/meerkanaals of gebruik je pedalen/top+kast of combo, etc. etc., meer info dus s.v.p.

Danielovich
4 juni 2007, 21:18
stijl arctic monkeys wolfmother etc.
pedalen heb ik niet(nog niet) nodig
mn budget is 400 tot 500 euro

rscalex
4 juni 2007, 21:21
voor dat budget... peavey valveking?

Danielovich
4 juni 2007, 21:21
ik zal het even opzoeken
alvast bedankt

daniel

guitarguru
4 juni 2007, 21:31
voor dat budget... peavey valveking?

Ja, is een goeie ja.
Ligt die London City Hornet 50 watt 2x12 combo ook binnen het budget of net iets duurder? Vond ik een lekkere veelzijdige versterker.

Danielovich
4 juni 2007, 21:34
en de fender pro of bleus junior dan?
past ook binnen het budget kunnen julie deze af of aanraden
ik weet dat een merk niet alles zegt maar ze lijken me wel fijn klinken

Mufftin
4 juni 2007, 21:44
idd london city heb ehm zelf, kan er aardig arctic monekys geluid uithalen, wolfmother gaat je niet lukken zonder pedaal

Danielovich
4 juni 2007, 21:47
oke bedankt hier heb ik wat aan ;)

blijf maar komen met de tips want ik ben er nog niet uit

Realeigo
4 juni 2007, 21:55
Arctic monkeys speelden laatst op bogners. Die van Wolfmother op orange bakken. Beide zijn niet binnen het budget, maar dan weet je het ff waar je voor kunt doorsparen :)

JorikDekkers
4 juni 2007, 22:03
arctic monkeys op bogner? heb je daar plaatjes van toevallig??

volgens mij speelt alex op badcat en die andere geezer met zn hollowbody op een Hiwatt
dat was iig op pinkpop zo...

Chroxy
4 juni 2007, 22:08
Inderdaad.. Arctic Monkeys spelen op Hiwatt.. daarnaast zie ije in 1 clip van ze ook orange versterkers staan.

Wolfmother zijn Orange en Vox versterkers..

Je zult dus in de richting van britse versterkers moeten kijken; hiwatt, vox, orange, marshall..

kunk
4 juni 2007, 22:26
Een Laney VC 50 zou ook prima kunnen. Is een versterker die zeker gig-waardig is zoals jij dat noemt en gaat van clean tot vervormd.
Is ook vast wel voor dat budget te vinden.

ReinoutV
5 juni 2007, 00:32
+1 voor de ValveKing. Een heel veelzijdige versterker en klinkt bijzonder goed voor het geld.

ColourofFire
5 juni 2007, 00:40
Een Laney VC 50 zou ook prima kunnen. Is een versterker die zeker gig-waardig is zoals jij dat noemt en gaat van clean tot vervormd.
Is ook vast wel voor dat budget te vinden.

+1 voor de laney, die moet zeker wel binnen je budget te halen zijn.

Azrael
5 juni 2007, 00:57
Ik heb nog een Randall RG50TC voor je tekoop voor een zacht prijsje (budget red je ruimschoots). Echt een super versterker. Kun je op het forum vast wat over vinden. Kan alles van ruig tot cleanen blinkt vooral in het clean echt onwijs uit.

(bij interesse stuur maar een pm)

Squier4ever
5 juni 2007, 13:04
Inderdaad.. Arctic Monkeys spelen op Hiwatt.. daarnaast zie ije in 1 clip van ze ook orange versterkers staan.

Wolfmother zijn Orange en Vox versterkers..

Je zult dus in de richting van britse versterkers moeten kijken; hiwatt, vox, orange, marshall..

wolfmother had op pinkpop een orange AD30 en een orange met meer vermogen maar kon daar het type niet van lezen/zien. heb geen vox zien staan daar.

was wel een te gek optreden btw

up-guitarman
5 juni 2007, 14:14
Als je het ziet zitten om door te sparen tot 600€ ongeveer kan ik je de MArshall JCM600 warm aanbevelen. Dit is het iets onbekendere broertje der JCM's maar imo zeer onderschat. Ik heb die zelf nu zo'n 2 jaar en zie hem de eerste tijd zeker en vast nog niet de deur uitgaan !!!

Firebird
5 juni 2007, 14:23
Heb laatst al hun (Arctic Monkeys) teringzooi mogen verslepen, ik heb er zelfs nog n fotootje van op mn telefoon geloof ik.

Ze gebruikte een Bad Cat en HiWatt tops met daaronder 2 4x12" HiWatt cabs, een oude Selmer, er stond als spare een Orange en nog een Bad Cat.

JorikDekkers
5 juni 2007, 14:29
heb k t toch goed gezien :hippie:

ik denk dat je met een vox niet verkeerd kan gaan voor je stijlen...

ac30 is super, maar duur
maar met een ad50vt zou je ook al een eind kunnen komen, dan zit je rond de 350 euro nieuw, is wel niet buizen maar scheelt niet echt veel en komt prima mee in een band.

Hallie
5 juni 2007, 15:15
ik heb een opgenomen dvd gezien van wolfmother, dat ie vox met marshall Cab, en die oude marshall + marshall cab.
die frusciante int midden heeft. ( even het type vergeten)

8-)

almarvk
5 juni 2007, 15:22
Heb laatst al hun (Arctic Monkeys) teringzooi mogen verslepen, ik heb er zelfs nog n fotootje van op mn telefoon geloof ik.

Ze gebruikte een Bad Cat en HiWatt tops met daaronder 2 4x12" HiWatt cabs, een oude Selmer, er stond als spare een Orange en nog een Bad Cat.

Die Bad Cat's zijn echt geweldig! Jammer alleen dat ze veel te duur zijn...

Danielovich
5 juni 2007, 15:38
oke bedankt jongens;)
ik ga het eens even haarfijn uitzoeken en jullie horen het nog wel als ik wat aangeschaft heb

JorikDekkers
5 juni 2007, 21:11
@ Hallie: je bedoelt een plexi?

Ik denk dat marshall (hoewel wel goed voor wolfmother) niet de indie/britpop geluiden heeft die je zoekt...

Hallie
5 juni 2007, 21:35
ja ik geloof van wel

die hendrix heeft

Hallie
5 juni 2007, 21:56
wolfmother is trouwes niet echt indie, maar meer rauwe black sabbath, ofzo.
dus marshall past best bij ze.

JorikDekkers
5 juni 2007, 22:35
ja dat staat er toch ook?

Mufftin
5 juni 2007, 23:09
of london city want die heeft aardig het marshall geluid lekker rauw

Squier4ever
5 juni 2007, 23:12
die gast van wolfmother is geloof sinds 2007 aan de Orange....
las laatst een interview met m in de gitarist geloof ik....

de marshall die jullie bedoelen is een 1959 SLP, IMO de marshall als je het over marshall hebt.

Neals
6 juni 2007, 10:31
of london city want die heeft aardig het marshall geluid lekker rauw

Jij kwam er net mee dat je de LC Hornet hebt. Hoe is die amp verder qua betrouwbaarheid. Ben zelf ook in de markt voor een leuke buizencombo.

Mufftin
6 juni 2007, 13:38
ik heb hem nu ongeveer een half jaar en hij doet het nog haha. Nee nog geen problemen mee gehad. Er zitten 3 kanalen op eigenlijk 4 en een reverb. De reverb doet niet zoveel, maar de clean is lekker en de crunsh helemaal. De od1 is zeer goed te doen en de od2 is lekker voor de dikke bassige stukken.

zelf heb ik mijn versterker zo ingesteld clean, od1 voor ritme stukken, od2 voor crunsh.

Hij kan zeer hard en is zuiver, zelf vind ik hem kwa geluid iets weghebben van de marshall jcm serie. Lekker rauw. Er zitten 2 inputs op een high en een low, Speel er over met een sg voor punk en hardcore en op de low input, met met stratocaster speel ik over de high input en kan er aardig het arctic monkeys geluid mee benaderen.

Ik vind het een zeer fijne versterker, hijs wel lomp zwaar. er zitten g12 16 ohm speakers in, volgens mij niet van celestion.

hoop dat je er wat aan hebt

Neals
7 juni 2007, 00:00
Jazeker, klinkt als iets leuks om voor een paar centen van marktplaats te trekken, daarom lijkt het me wel wat, en met een verhuizing op komst en nog midden in een renovatie ga ik weinig geld overhouden voor een Rivera oid.

Verdere vraag is nog een beetje: Kan je er een beetje een bluesy sound uithalen?

levi
7 juni 2007, 15:16
die gast van wolfmother is geloof sinds 2007 aan de Orange....
las laatst een interview met m in de gitarist geloof ik....

de marshall die jullie bedoelen is een 1959 SLP, IMO de marshall als je het over marshall hebt.

zat die naast je dan??

Mufftin
7 juni 2007, 20:17
nou neals, ik zou het niet weten, ik speel eigenlijk geen bleus en zou niet weten hoe ik hem echt blues kan laten klinken. sorry, maar zal wel ff wat blues luisteren ff kijken of ik die toon eruit kan halen.

MarkV
7 juni 2007, 21:15
Kan je er een beetje een bluesy sound uithalen?

Je zoekt dus ook nog een bluesy sound?

Arctic monkeys vind ik niet bluesy klinken, dat lijkt mij meestal een clean met een randje, single coil geluid te zijn met een een Big muff geluid in de mix.

Wolfmother is meer 70-80s' hardrock sound (Marshall jcm 800 zegt maar)

Ik zou dan ook zeker eens naar de Peavey classic 30 kijken. Goed clean, prima blues en classic rock overdrive en kan prima overweg met pedalen (Big Muff erbij!)

petervr
8 juni 2007, 13:54
1.
advies ---spaar door tot dat je wat goeds kunt kopen
2. niet meer dan 30 watt of 2 van 30 watt

levi
13 juni 2007, 17:04
je kan uit elke versterker een bluesy geluid halen als je het maar een beetje probeert of een beetje blues kan spelen mooie warme cleane klanken heb je nodig. zo als (fender)blues deluxe of hotrod deluxe. dat zij wel leuke en niet al te prijzig.

Jim Haagmans
18 juni 2007, 13:02
ik heb hem nu ongeveer een half jaar en hij doet het nog haha. Nee nog geen problemen mee gehad. Er zitten 3 kanalen op eigenlijk 4 en een reverb. De reverb doet niet zoveel, maar de clean is lekker en de crunsh helemaal. De od1 is zeer goed te doen en de od2 is lekker voor de dikke bassige stukken.

zelf heb ik mijn versterker zo ingesteld clean, od1 voor ritme stukken, od2 voor crunsh.

Hij kan zeer hard en is zuiver, zelf vind ik hem kwa geluid iets weghebben van de marshall jcm serie. Lekker rauw. Er zitten 2 inputs op een high en een low, Speel er over met een sg voor punk en hardcore en op de low input, met met stratocaster speel ik over de high input en kan er aardig het arctic monkeys geluid mee benaderen.

Ik vind het een zeer fijne versterker, hijs wel lomp zwaar. er zitten g12 16 ohm speakers in, volgens mij niet van celestion.

hoop dat je er wat aan hebt


krijg je er ook een beetje een solo geluid uit?? dus met wat meer gain en sustain.. lieft zingende vioolachtige sustain zoals men dat altijd zo mooi zegt, misschien anders met pedaaltjes?

Mufftin
18 juni 2007, 22:27
met pedaal lukt wel, zo zonder niet echt. blues lukte ook nog wel aardig :d