PDA

View Full Version : Wie weet er meer over deze gitaar?



Casseman
4 juni 2007, 19:47
Hallo, ik heb gister een Action es-335 kopie gehaald.
Het ding speelt en klinkt als een tiet ziet er prachtig uit, alleen ik kan helemaal niks vinden over deze gitaar op internet.
Het is een oud ding, ik schat jaren 80 en het is een geschroefde hals, verder staat er ook niks van een serienummer op.

Kan iemand mij misschien meer vertellen over deze gitaar of over het merk?

M.V.G
Casper

Squier4ever
4 juni 2007, 19:58
Hallo, ik heb gister een Action es-335 kopie gehaald.
Het ding speelt en klinkt als een tiet ziet er prachtig uit, alleen ik kan helemaal niks vinden over deze gitaar op internet.
Het is een oud ding, ik schat jaren 80 en het is een geschroefde hals, verder staat er ook niks van een serienummer op.

Kan iemand mij misschien meer vertellen over deze gitaar of over het merk?

M.V.G
Casper

toch niet bij de action hoop ik? :D:D

anyway weet er verder niks vanaf maar congrats en veel plezier!

Lennert
4 juni 2007, 19:59
Ik kan je niet verder helpen, maar wietse hier op het forum heeft veel verstand van moderne oldtimers met onbekende merknamen, hij kan je er wellicht meer over vertellen.

Saf
4 juni 2007, 20:22
heb er hier thuis ook eentje staan werden in korea gebouwd dacht ik. klinkt best goed moet ik zeggen viel me niet tegen in heb alleen een rachthandige en ben zelf linkshandige. Welke heb je die wijnrode met de bogsby erop? die echt goed opgeknapt.

sef

Squier4ever
4 juni 2007, 20:30
heb er hier thuis ook eentje staan werden in korea gebouwd dacht ik. klinkt best goed moet ik zeggen viel me niet tegen in heb alleen een rachthandige en ben zelf linkshandige. Welke heb je die wijnrode met de bogsby erop? die echt goed opgeknapt.

sef

mooi gesproken, wat wou je zeggen? :D

Oude Drummer
4 juni 2007, 21:10
Action, daar kan ik over meelullen. Ik bezit een Action dobro kopie uit 1990/91. Komt uit Korea en is niet verkeerd. Was toen ook niet echt goedkoop, ca f 800.

wietse
4 juni 2007, 21:47
heb er hier thuis ook eentje staan werden in korea gebouwd dacht ik. klinkt best goed moet ik zeggen viel me niet tegen in heb alleen een rachthandige en ben zelf linkshandige. Welke heb je die wijnrode met de bogsby erop? die echt goed opgeknapt.

sef

allo allo gekeken soms? :D

Casseman foto's zouden helpen.

Saf
4 juni 2007, 23:10
Heb toe nik mijn eigen action te koop zat contact gehad met iemand die nu een action op marktplaats te koop had staan vandaar dat ik me afvroeg of het die was.

Het zijn erg fijne gitaren, klinken erg goed en zijn solide gebouwd. Komen uit die beroemde koreaanse fabriek (ik kan niet op die naam komen) waar veel van de merken uitkwamen nadat ze van japan naar koreaan over gegaan waren.

Midden jaren 80 verschenen ze hier in nederlands en volgens mij zijn ze maar een tijdje hier verkrijgbaar geweest. misschie ndat het een eigen merk is geweest van een importeur ofzo. Kom ze bijna nooit tegen.

wietse
4 juni 2007, 23:11
Komen uit die beroemde koreaanse fabriek (ik kan niet op die naam komen) waar veel van de merken uitkwamen nadat ze van japan naar koreaan over gegaan waren.



hondo aka samick?

Hellsbellsnl
4 juni 2007, 23:21
allo allo gekeken soms?WWWHHHHAAAAAAHHHHAAAA
Guudmeuning
(no offense SAF)

Casseman
5 juni 2007, 10:02
@ saf: Het is inderdaad die wijnrode met bigsby die op marktplaats stond.

@Wietse: Ik kan de foto`s niet op internet zetten.

M.V.G
Casper

Saf
5 juni 2007, 18:27
ik snap heb nu pas sorry had er overheen gelezen. erg goede wietse. Sjiek. Ja die fabriek bedoelde ik. Weet de naam er niet meer van. Die hebben ook allemaal van die on uitspreekbare namen, laat staan dat ik ze goed kan onthouden. Ik was eigenlijk aangenaam verrast door het geluid en constructie van deze gitaar.

Lennert
5 juni 2007, 19:26
@ saf: Het is inderdaad die wijnrode met bigsby die op marktplaats stond.

@Wietse: Ik kan de foto`s niet op internet zetten.

M.V.G
Casper

Iedereen kan foto's op internet zetten! (mits je ze op je computer hebt staan tenminste!)

http://www.imageshack.us

G.G.
5 juni 2007, 19:37
allo allo gekeken soms? :D


Whahahaha.........


(G.G. trekt ff een schone Pamper aan.)

Excusses voor de o.t. onderbreking.