PDA

View Full Version : Nieuwe gitaren, zucht.



zeppo
4 juni 2007, 16:51
Vandaag in een klap erg blij geworden, nadat de zending waar ik aan had 'gewerkt' alsnog met vertraging was binnengekomen.

Ik had al een Custom model, en daar zijn nu 3 zusjes bijgekomen.
Jammer genoeg heb ik er alweer twee van verkocht.....

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/odyssey_group.jpg

gnoeontheboard
4 juni 2007, 16:57
o
mijn
god

Waarom verkoop je zoiets moois?>

Kan je beter een 2e hypotheek nemen om rond te komen ;)

zeppo
4 juni 2007, 17:09
Nou, het is niet dat ik ze niet kan betalen hoor, maar ik had al een deal gemaakt met iemand anders. Daarnaast: ik heb al genoeg moois.
Maar ja, als ik had geweten hoe mooi ze waren, en in welke staat, dan had ik ze misschien niet verkocht.

Dekkz0r
4 juni 2007, 17:10
vind alleen die inlay van z'n 3 zusjes niet zo mooi, voor de rest ligt m'n buro vol kwijl hoor

rickert
4 juni 2007, 17:18
zeg dat je die gele gehouden hebt!!! :nervous:

jimihattricks
4 juni 2007, 17:18
die 2e van rechts heb je gehouden hoop ik!

vanhouten
4 juni 2007, 17:22
mooie gitaren. welke heb je zelf gehouden?

Kim Wilson
4 juni 2007, 17:25
mooie gitaren. welke heb je zelf gehouden?
Ik hoop de derde van links!

zeppo
4 juni 2007, 17:28
Die zwarte had ik dus al, en ik heb voor de rode gekozen ;-)
Sorry guys!

wikwakka
4 juni 2007, 17:29
Mooie dingen! Maar zijn dat nou Peaveys? Sorry kan het niet goed zien.

Dekkz0r
4 juni 2007, 17:30
Ik hoop de derde van links!

en ik de 2e van rechts

maar rood is ook mooi

Jay75
4 juni 2007, 17:41
Welk merk is dat nou?

gnoeontheboard
4 juni 2007, 17:42
lijkt op peavey

zeppo
4 juni 2007, 18:56
Het zijn idd Peavey's. Het model is Odyssey.

JeStO
4 juni 2007, 19:20
ik hoor iedereen gooien met superlatieven maar ik zie geen foto... ligt dat aan mij ?

Rormo
4 juni 2007, 22:13
Geil! Vooral die gele, dat je die hebt weg gedaan..... je bent gek. Maar ze zijn allemaal mooi hoor.

Damius
4 juni 2007, 22:32
Geil! Vooral die gele, dat je die hebt weg gedaan..... je bent gek. Maar ze zijn allemaal mooi hoor.

Juist, zelfs de blauwe is nog mooier dan de rode :p

Maar om ervoor te zorgen dat je nu niet door de grond zakt van spijt, de rode is ook nice hoor :)!

imlikeajungle
4 juni 2007, 22:54
Geil ding, had ik er ook wel eentje van gewild als ik zie wat ze gaan op eBay :rockon:

zeppo
4 juni 2007, 23:30
Ik heb al zo'n mooie flame met naturel binding in die kleur, dus ik dacht: doe eens wat anders:

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/limited2.jpg
(Peavey Limited ST USA)

Jim Haagmans
5 juni 2007, 00:21
waar krijg je die peaveys en wat kosten ze?? ben er erg benieuwd naar. hoe klinken ze? ze zien er bijna prs-achtig uit, erg mooi. als ze ook zo klinken en ze zijn voor een redelijke prijs dan doe er mij maar een :D

zou je misschien een kleine review voor me willen schrijven??
bijna geinteresseerd!

zeppo
5 juni 2007, 02:07
Dit was een lucky shot op Craigslist. Zat toevallig even te hunten, en kwam bij een advertentie uit van een gast die er 3 te koop had, allemaal in goede staat.
Je ziet ze bijna nooit, dus dit was wel een buitenkans. Alleen de combinatie 'Local pickup' & 'Los Angeles' & 'Nederland' was een wat ongelukkige, zullen we maar zeggen. Ander nadeel: Craigslist heeft geen rating-systeem, dus je weet nooit met wie je te maken hebt.
Kortom: je moet van een gokje houden. In dit geval: 3 keer raak, maar ik heb het wel warm gehad toen ik op een gegeven moment niets meer hoorde (en jullie mogen zelf bedenken wat voor een 'gegeven moment' dat was)

Over de gitaar:

De droge specs, even gehaald van http://www.vintagegitaar.nl

De body (single cutaway) van de Odyssey is vervaardigd uit mahonie met een carved flame maple top. De hals (24 frets, 243/4" scale) is van bilaminated mahogany met een ebony fretboard met white arrow inlays en crème binding. De stemmechanieken zijn three-per-side gepositioneerd. Gold hardware. De pickups zijn Alnico Humbuckers apart regelbaar met een eigen volume- en een toonknop. Met een 2-weg switch zijn de pickups als humbucker of als single-coil te activeren. Voorzien van straplocks en een fixed bridge met tailpiece. Uitgebracht in de kleuren '59 Vintage Sunburst, Tobacco Sunburst, Transparant Black, Transparant Blue en Transparant Red

Over Peavey: ok, ze maken low-budget gitaren (welk merk niet?) en het is wellicht hipper om met een PRS, Gibson, Koch, Soldano of dergelijks op het podium te staan, maar feit is wel dat ze ook een heleboel supergoede spullen hebben gemaakt (en nog steeds maken).

Deze Odyssey gitaren waren echt bedoeld voor de high-end markt (zie specs), en zijn maar een jaar of 5 gemaakt. Je ziet ze dan ook niet zo heel vaak op veilingsites.
Afwerking en materiaal is ontzettend goed, precies wat je mag verwachten van een dergelijke gitaar. Ok, in die tijd waren 'over-the-top' quilts en flames nog niet in de mode, dus dit is een bescheiden flame. Maar dat vind ik helemaal niet erg.
Qua sound: ik vind m erg 'hot', komt in de buurt van mijn Hagstrom SuperSwede waar in het verleden door Peer Dellen een keer DiMarzio SuperDistortions in zijn gezet. Mijn 'The Paul' is in ieder geval een stuk tammer.
Daarnaast zit er ook nog een optie bij om de humbuckers single coil te maken, en bij bridge + neck zijn ze ook nog eens uit fase.
Genoeg varianten om mee te spelen dus.
Vanavond zijn er nieuwe snaren op de rode gegaan, en zelfs met mijn afstelkunst (not) speelt ie als een trein.

Mijn T-60's gaan het zwaar krijgen :D

imlikeajungle
5 juni 2007, 15:46
Zeppo, als er eentje buitengaat...

zeppo
5 juni 2007, 15:50
Nog even twee HC linkjes:

De Custom (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Peavey/Odyssey+25th+Anniversary/10/1)
De gewone Odyssey (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Peavey/Odyssey/10/1)

Ik vind dat ze zich kunnen meten met elke gitaar in de hoogste klasse, maar ja, er staat wel 'Peavey' op, en dat is voor sommigen niet cool genoeg.
En dat vind ik dan wel weer ok, want ik geef daar niets om, en drukt de prijs ...

zeppo
5 juni 2007, 15:51
Zeppo, als er eentje buitengaat...
De blauwe en de oranje gaan binnenkort waarschijnlijk in de verkoop (nadat ze zijn nagekeken.....