PDA

View Full Version : Marshall Artist 4203



Wimvdb
4 juni 2007, 15:27
Iemand ervaring met deze amps ? Principe is het omgekeerde als een valvestate. SS preamp en buizen eindtrap. Hoe resulteerd dit in de klank ?

http://images.kapaza.be/photolarge/5483635_2.jpg
http://images.kapaza.be/photolarge/5483635.jpg


350 goeie prijs ?

Chris Winsemius
4 juni 2007, 15:35
Qua prijs: ik denk zelf 300 max, voor ietsje meer kun je immers nog weleens 'n 50 Watt JCM800 mastervolume 1x12" model vinden die (imho) beduidend beter klinkt.

MarkV
4 juni 2007, 15:44
Ik zie daar toch een kleine (pre-amp?) buis zitten?

H.Manback
4 juni 2007, 15:49
Dat is de fase draaier (neem aan dat het een push-pull eindtrap is)

Chris Winsemius
4 juni 2007, 15:58
Yep, bij deze amp is die ECC83/12AX7 de fasedraaier (phase-inverter) die de (EL34) eindbuizen aanstuurt.

Squier4ever
4 juni 2007, 16:10
heb wel eens op zo'n bakkie gespeeld en dat klinkt toch verassend lekker!

Wimvdb
4 juni 2007, 17:06
Deze speaker is een V30 zeker ? Hoe zit dat met de warmte en bas van deze amp ?

MarkV
4 juni 2007, 19:01
Yep, bij deze amp is die ECC83/12AX7 de fasedraaier (phase-inverter) die de (EL34) eindbuizen aanstuurt.

Dank. Even opgezocht wat het is of zou moeten doen. Wordt toch niet vaak meer gebruikt, of wel?

Kan je met die extra buis wel een clean geluid krijgen?

H.Manback
4 juni 2007, 19:04
Zo ongeveer elke buizen amp van 30 watt en meer heeft er eentje ;)

Vox AC 30 is een bekende uitzondering, die heeft 4 EL84 buizen parallel staan in plaats van twee aan twee.

Agent_Smith
4 juni 2007, 19:52
Ik heb er 1 gehad. Supertof ding. Maar hard! HARD! Ongeloofelijk! Ze gaan wel voor 400 euro tegenwoordig.
Het draait allemaal trouwens maar om 1 ding bij deze artist: het overdrive kanaal. Vergeet het cleane, dat klinkt nergens naar. Maar het overdrive kanaal: des te harder je m zet...dan gaat-ie echt goed klinken!
Ik wou dat ik m nog had, maar met zulke prijzen tegenwoordig is niet echt leuk meer.

heavy-metal-thunder
4 juni 2007, 20:05
hehe, een jcm800 voor ietsje meer dan 350??? Vergeet dat maar in België. 350 is een correcte prijs, voor minder dan 300 ga je er toch geen vinden, vrees ik.

Een maat van me heeft er zo één, klinkt leuk. Ze gaan méér dan hard genoeg voor in een band. En ze klinken ook nog tof voor thuis. Nadeel: het moet je smaak zijn. Denk aan een JCM800 op steroïden, deed me een beetje denken aan de Marshall Silver Jubilée.

heavy-metal-thunder
4 juni 2007, 20:07
Ik zie trouwens net dat het de amp van mijn maat is. Geen SPAM, maar die versterker is écht wel oké hoor, maar mijn makker heeft te veel versterkers.

Pepe
4 juni 2007, 20:14
ja, ik zie dat er doorgaans door buizen puristen nogal op wordt afgegeven

Ik herinner me evenwel dat bij de introductie van deze amp zowel Musicmaker als Gitarre & Bass er behoorlijk wild van waren, in die tijd stond men nog wat opener voor amps die geen full tube waren. Maar inderdaad, de nadruk lag voornamelijk op het brute sologeluid, dat was redelijk ongehoord voor een Marshall (we spreken hier JCM800 periode)

Squier4ever
4 juni 2007, 20:24
er zit idd een erg lekker scheursoundje in deze ampjes... heb er dan ook met veel plezier over geraust toen ik de kans kreeg.

heavy-metal-thunder
4 juni 2007, 20:33
Ik speel thuis, tot mijn grote tevredenheid, op een vox valvetronix vt30. Leuk ding, je kan er zo wat alle genres mee aan. Tot ik mijn valvetronix naast de Artist zat... You can't beat tubes... zeer volwassen en overtuigende sound.

Wimvdb
4 juni 2007, 21:22
Ik zie trouwens net dat het de amp van mijn maat is. Geen SPAM, maar die versterker is écht wel oké hoor, maar mijn makker heeft te veel versterkers.


Ben jij dan niet de persoon die een hollowbody zocht ? Overtuig hem is voor een ruil man :D

Hi Wim,
ik meen dat een vriend van mij eventueel een semi-akoestische zocht !....
Wil je fotoke doorsturen alsook de prijs van de uw ?
Tnx,
Rf

heavy-metal-thunder
5 juni 2007, 12:29
Net gisteren een akoestische Yamaha (met ingebouwd element) gekocht... bijgevolg... no cash to trash. Ik was wel effe aan het denken om een ruil tegen een goede telecaster copy voor te stellen... maar dan moet ik nog met cash boven komen.

Ik weet dat de Artist-verkoper een tijdje aan het uitzien was naar een ES-335- achtige.

btw: ik weet niet of je me kent, maar ik heb 2 jaar geleden jouw Collins-wah gekocht. Klinkt trouwens best oké.

Wimvdb
5 juni 2007, 14:03
Collins wah verkoop zegt me iets , maar kan er geen gezicht meer op plakken ( ben je die zelf komen halen ? ). De enige nederlander die ik naar mijn weten over de vloer kreeg was voor een orgel :D

Nuja , persoon in kwestie wil niet ruilen :'(

heavy-metal-thunder
5 juni 2007, 20:03
helaba, 'k zijn genen Hollander, zenne!! 'k Woon in Haaltert (B), en heb hem zelf komen halen.