PDA

View Full Version : Overdrive gezocht voor bij Mesa



AART
4 juni 2007, 13:58
Hallo mensen,

Ik heb redleijk veel verstand van amps, maar van pedalen heb ik helaas weinig kaas gegeten, dus ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Ik heb een Mesa Mark IV. Ontzettend vette amp. Clean is super en de lead gruwelijk goed.

Het enige nadeel is dat de Mark geen echte crunch sounds in zich heeft. Hij heeft wel een crunch kanaal, maar dat is erg bluesy, niet erg geschikt voor ritmewerk.

Ik ben dus op zoek naar een overdrive die van mijn clean kanaal een lekker crunch kanaal maakt. De sound die ik een beetje zoek is dik maar toch open, niet heel veel oversturing dus. De articulatie moet goed blijven. Een band die imo een lekker crunch geluid heeft zijn de Manic Street Preachers, en in het speciaal het nummer Your love is not enough.

Ik heb al de zoekfunctie gebruikt maar daar vind ik niet veel mee.

Opties die ik nu heb gevonden:

Boss BD 2
Boss SD 1
Ibanez TS9
MXR + kloon(Newtone).

Zijn deze geschikt of zijn er betere pedalen?

Het moet niet te gek worden, dus het moet 2ehands onder de 100 euro te krijgen zijn(misschien dat de ts 9 nu al afvalt).

Iemand suggesties of tips?

interessander
4 juni 2007, 14:20
Ik heb goede ervaringen met een TS10, od-808 en STL van ibanez over zowel het clean en het crunch kanaal van mijn mark III. Het hoeft dus niet per se een ts-9 te zijn, ook al kun je die ook wel onder de 100 vinden, nog goedkoper kan het met een digitech bad monkey. De od-808 en STL heb ik nog, als je er eentje wilt lenen dan kan dat.

Speeddemon
4 juni 2007, 14:39
Opties die ik nu heb gevonden:

Boss BD 2
Boss SD 1
Ibanez TS9
MXR + kloon(Newtone).

Zijn deze geschikt of zijn er betere pedalen?

Het moet niet te gek worden, dus het moet 2ehands onder de 100 euro te krijgen zijn(misschien dat de ts 9 nu al afvalt).

Iemand suggesties of tips?
SD-1 valt af, als je 'm als stand-alone drive wilt gebruiken. Klinkt te dun en nasaal.

BD-2 is best een goeie. OD-3 is misschien nog wel beter.
MXR Distortion + raad ik ten zeerste af. Heel buzzy distortion, met nauwelijks volume.

TS9 is een beetje 't zelfde verhaal als een SD-1.

Welke nog wel de moeite zijn;
-Zoom PD-01 Power Drive
-Rocktron Austin Gold
-(van horen zeggen: MXR Distortion III. Schijnt meer een goeie overdrive te zijn)
-Marshall Bluesbreaker MK I (ben ik toevallig aan 't clonen nu. :sssh: :dance: ) (effe hier (http://www.tonefrenzy.com/sound_files/marshall-bluesbreaker.mp3) luisteren rond 1m33s. ) 8-)

AART
4 juni 2007, 15:12
Thanx Interessander, ik woon alleen ongeveer aan de andere kant van het land, dus wordt lastig helaas.

Speedy:

Die Marshall klonk erg ok.
Ik heb ook wat clipjes van de boss bd2 gevonden nu. Erg lastig.

Dat van de TS9 vermoedde ik al wel een beetje, maar die is toch duurder dan zo'n boss of Marshall.

De rest ken ik niet maar zal ik eens naar gaan kijken.

Kim Wilson
4 juni 2007, 15:16
Als je een TS-achtige wilt, kun je ook de Maxon OD808 eens proberen. Kost nieuw ook maar iets meer dan €100.

De BD-2 is idd een lekker pedaal voor wat jij aangeeft, denk ik. Ik heb ook de OD-3 ernaast geprobeerd, maar die vond ik te dik, te vet, teveel laag. Persoonlijk vind ik dus de BD-2 beter. Wel dik (als je de tone een beetje laag houdt) en weinig kleurend. En de gain is lekker laag te houden.

Speeddemon
4 juni 2007, 15:24
OD-3 klinkt iets ronder/smoother dan de BD-2, maar is nog zeker wel venijnig te krijgen. De BD-2 gaat wat verder qua venijn en gain, en met gain maximaal is 't echt een Angus Young-niveau van distortion (geen zware metal ofzo).
de OD-3 zou misschien wat beter geschikt zijn voor Malcolm Young-sounds.

De Zoom PD-01 zit hier een beetje tussen in. Met gain maximaal is 't een classic rock-distortion, maar met gain tot '10 uur' blijft ie goed clean en is ie ook als een geweldige cleanboost te gebruiken.

MI Audio heeft overigens ook 2 TS-achtigen; de Blue Boy en Blues Pro. Schijnen niet duur te zijn. (100-120 euro, handgebouwd enzo).

AART
4 juni 2007, 16:13
OD-3 klinkt iets ronder/smoother dan de BD-2, maar is nog zeker wel venijnig te krijgen. De BD-2 gaat wat verder qua venijn en gain, en met gain maximaal is 't echt een Angus Young-niveau van distortion (geen zware metal ofzo).
de OD-3 zou misschien wat beter geschikt zijn voor Malcolm Young-sounds.

De Zoom PD-01 zit hier een beetje tussen in. Met gain maximaal is 't een classic rock-distortion, maar met gain tot '10 uur' blijft ie goed clean en is ie ook als een geweldige cleanboost te gebruiken.

MI Audio heeft overigens ook 2 TS-achtigen; de Blue Boy en Blues Pro. Schijnen niet duur te zijn. (100-120 euro, handgebouwd enzo).

Dan denk ik toch dat de OD 3 afvalt. Ik moet wel een lekker bite in de sound hebben, dus het moet niet te donker zijn.

Ik moet eens zo'n ding vinden hier in de buurt.

AART
4 juni 2007, 16:13
OD-3 klinkt iets ronder/smoother dan de BD-2, maar is nog zeker wel venijnig te krijgen. De BD-2 gaat wat verder qua venijn en gain, en met gain maximaal is 't echt een Angus Young-niveau van distortion (geen zware metal ofzo).
de OD-3 zou misschien wat beter geschikt zijn voor Malcolm Young-sounds.

De Zoom PD-01 zit hier een beetje tussen in. Met gain maximaal is 't een classic rock-distortion, maar met gain tot '10 uur' blijft ie goed clean en is ie ook als een geweldige cleanboost te gebruiken.

MI Audio heeft overigens ook 2 TS-achtigen; de Blue Boy en Blues Pro. Schijnen niet duur te zijn. (100-120 euro, handgebouwd enzo).

Dan denk ik toch dat de OD 3 afvalt. Ik moet wel een lekker bite in de sound hebben, dus het moet niet te donker zijn.

Ik moet eens zo'n ding vinden hier in de buurt om te testen.

EuroCinema
4 juni 2007, 16:20
BD-2 lijkt me de aangewezen keuze. Ruim binnen budget, geen laagverlies of midhump en idd lekker lage gainsettings mogelijk. Met zo'n mooie versterker zou ik zelf echter niet bezuinigen op een overdrive en dus ook duurdere boutique pedalen zoals van xotic en fulltone testen.

AART
4 juni 2007, 16:22
BD-2 lijkt me de aangewezen keuze. Ruim binnen budget, geen laagverlies of midhump en idd lekker lage gainsettings mogelijk. Met zo'n mooie versterker zou ik zelf echter niet bezuinigen op een overdrive en dus ook duurdere boutique pedalen zoals van xotic en fulltone testen.


Daar is mijn budget niet naar helaas.


Ik ben en blijf een arme student hè! :chicken:

EuroCinema
4 juni 2007, 16:27
Och, ik ben ook niet rijk maar zou zo'n pedaal wel kunnen betalen. En ik ben toch ook voor een BD-2 en een TS-9 gegaan. Je mag het hier niet zeggen, maar die dingen zijn niet voor niks zo populair. ;-)

AART
4 juni 2007, 16:38
Tja, daar heb je een punt.

Ik ga het eerst testen en mocht er niks tussen zitten wat ik goed vind dan kijk ik wel eens naar wat boutique spul, maar over het algemeen vind ik dat echt te gortig.

imlikeajungle
4 juni 2007, 16:46
Mi-Audio Crunch Box - tweedehands voor rond de 75 euro te scoren: goed pedaaltje!

Idd een Bad Monkey 'ns proberen, kost nieuw 39 euro of zoiets en werkt op veel amps goed (ik vond 'm op mijn Recto maar niks, maar dat zegt niets).

JorikDekkers
4 juni 2007, 18:30
na het horen van dat nummer denk ik dat je met een BD-2 echt zeker een heel eind moet komen. Kheb er zelf ook 1, en van de genoemde pedalen verder alleen ervaring met een OD-3, maar de BD-2 kan je vrij makkelijk in de buurt krijgen van dat geluid!