PDA

View Full Version : Ervaring gezocht met: Korg SDD 3300



gvink
4 juni 2007, 13:00
Ik kan er een krijgen voor een goede deal, is dit ding echt zo tof als men op Harmony Central zegt (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Korg/SDD-3300/10/1)??

Ik ben het liefst op zoek naar samples/filmpjes van deze of mensen die er een gehad hebben en mij er meer over kunnen vertellen.. :)

Alvast bedankt!

Mitch
4 juni 2007, 13:29
Volgens mij had ruezz die, maar dat weet ik niet zeker. Anders even vragen in Racks ?

gvink
4 juni 2007, 15:31
Is een idee.. :)

Maar ik mag niet crossposten.. :sssh:

(kan jij 'm verplaatsen ofzo?)

ruezzz
4 juni 2007, 17:14
Hey, ik heb de SDD-3000.
Gebruik em als boost - niet eens als delay... ;-)
Klinkt als delay ook geweldig uiteraard, maar omdat hij geen MIDI heeft (10 presets met footswitch up/down).
Ik heb em dus als boost in de loop van een TC-2290.
Instant U2 sound op een VOX.

De SDD-3300 is de wat uitgebreidere versie met MIDI geloof ik.
Zal qua sound wellicht aardig in de buurt komen.
De SDD-3000 is in ieder geval een collectors-item (vooral gehyped door U2-tributegitaristen...) en gaat voor aardige bedragen over Ebay.
Je moet denken aan een digitale delay met een analoge feel en modulatie-mogelijkheden. Vanwege de (18 bit?) lagere bitrate dan de huidige 'cleanere' delays een beetje smerige, korrelige delay.
Beetje richting Memory Man. 80-ies sound.

Als je em voor een leuk bedrag kan scoren zou ik het niet laten.

gvink
4 juni 2007, 19:21
Thanks!

Ik kan dus de 3300 krijgen, maar ik ben erg aan het twijfelen.. Vooral omdat ik 'm nog nooit gehoord heb. De 3000 zou ik inderdaad blind kopen, al is het alleen al om de huidige waarde van die dingen (inderdaad.. :) )

Enig idee wat zo'n 3300 een beetje waard zou zijn? Ik kom ze verder nergens tegen!?!

ruezzz
4 juni 2007, 19:42
Weet het zo niet, wat vragen ze ervoor? Kan wel es ff voor je checken.
(Mocht ie trouwens nog gereviseerd moeten worden, weet ik nog wel een goed adres (als het nodig is en je het zelf niet kunt))

Ik zit net ff Harmony Central te checken: de bovenste 2 posts geven waarschijnlijk een aardige vergelijking van de SDD-3300 tegenover de SD-3000 die toch schijnbaar de 'X-factor' (exusez le mot) heeft.

gvink
5 juni 2007, 08:29
Ik had inderdaad die reviews al gezien, maar er zitten er dus ook een paar tussen die wat minder enthousiast zijn. Waaronder een 'technicus' die zegt dat er daadwerkelijk andere hardware in zit.. Andere chips enzo...

Ik denk dat ik er vanaf zie, maar iig bedankt voor je adviezen.. :)

Prijs is $ 600 (€ 450,-)

-Heineken-
6 juni 2007, 02:39
Heb zelf de SDD-3000 gehad en heb nog steeds een SDD-1000. Echt de beste digitale delays die ik ooit heb gehoord zelfs tot nu. Heel warm analoog karakter en de beste modulatie delays die je je maar kunt voorstellen. Duidelijk de U2 "the edge" signature sound, vooral die 3000 die hij zelf ook nog steeds gebruikt door behalve de geweldige delays ook het pre-amp gedeelte. Gaan dan in de USA ook regelmatig over de toonbank voor zo'n 900 dollar. Maar nu komt het... Die dingen zijn allemaal zo versleten als de hel. Staan ze dan ook weer om bekend. Ook die 3000 die ik had. Gaat vanalles lekken binnen in het chassis wat wegvreet in het "circuit-board" wat resulteert in dure reparaties die je niet bij de eerste beste muziekzaak kan laten uitvoeren laat staan zelf kan. Kijk hier maar eens; http://www.slemmons.com/Repairs%20%26%20Tips%20Blog/180BB331-D955-46AE-8BD7-76A7A418930E.html Ze laten het nog simpel klinken maar er is vaak veel meer aan de hand. Gaat steeds meer ruisen, steeds meer functies werken niet meer etc. Heb mijn 3000 met al die kwaaltjes vorig jaar ook voor zo'n mooie prijs kunnen verkopen aan zo'n U2 cover-dude. Mijn 1000 daarentegen werkt nog perfect. Deze heb ik zo'n 3 jaar terug gescoord op marktplaats voor 40 Eurie en ziet er nog als nieuw uit en klinkt ie ook. Maar ik hou m'n hart vast. Heb voor de rest geen ervaring met de 3300

Speeddemon
6 juni 2007, 09:41
D'r is een boutique effect bouwer, weet zo effe gauw niet meer welke, die puur de pre-amp (die zo geweldig schijnt te zijn) uit de SDD-3000 gecloned heeft in een los boost pedaal. Misschien interessant om te weten, voor mensen die een dure delay overwegen te kopen vanwege z'n preamp. :hippie: