PDA

View Full Version : McLambo



McLambo
4 juni 2007, 12:37
Even voorstellen ; McLambo, in het dagelijks leven bekend als Lammert.

Ik ben woonachting in Ermelo, heb vroeger in Garderen gewoond. Redelijk zwart conservatief dorp, dus toen ik naar de LTS in Harderwijk ging, kwam ik in aanraking met dingen waar ik het bestaan niet vanaf wist.

Zooök dus gitaar muziek, en dan met name Metal. And Justice for All.. van Metallica heeft mijn muziekale knobbel echt wakker geschud. Zoiets had ik nog nooit gehoord.

Het duurde echter nog een aantal jaar voordat ik op mijn 16e verjaardag geen bromfiets, maar een echte gitaar kreeg! Een acoustische spaanse van nog geen 100 gulden. Dolgelukkig was ik er mee, maar ik kon er geen hout op spelen.

We hadden toen nog geen internet thuis, dus iets opzoeken; dat ging niet. Met een paar lesboeken en wat bladmuziek kon ik er toch een aardig deuntje uitkrijgen.

2 jaar later besloot ik op Gitaarles te gaan. Inmiddels was ik al in bezit van een Stratje van een of ander merk en een versterkertje van zo'n 15 watt.

Dit ging wel redelijk. Ik had les van een wat oudere man die vroeger nog wat prijzen had gewonnen met zelfgeschreven jazz-nummertjes. Het was heel gezellig, en hij had een leuk buurmeisje. (met wie ik al weer bijna 3 jaar getrouwd ben :) ) Op een gegeven moment heb ik bij iemand van zolder voor 150 gulden een Sakai zwarte LP custom imitatie gekocht, met een lomp-grote bas versterker. De basversterker, de 15watt gitaarversterker, en de strat heb ik toen verkocht bij Feedback, en er een mooie H&K Attax 100 voor terug gekocht. Inmiddels zat er in mijn Sakai ook een dikke Dimarzio bij de Brug.

Maar je weet hoe dat gaat soms, je wordt wat ouder, je interesses veranderen. In middels had ik een vaste baan in Hilversum, en na elke dag 3 uur in de file gestaan te hebben heen en terug, heb je zin aan ontspanning, en niet aan inspanning (met de gitaar). Ik ging van les af, speelde nog wel elke dag gitaar.

Weer een tijdje later 2003 waren er plannen om uit huis te gaan, en een huis te kopen samen. Ook maar gelijk trouwen (volgens het boekje :) ) Dit heeft mij voor 2,5 jaar lang volledig geconsumeerd (huizen kijken, hypotheek, opknappen, nog meer opknappen, trouwen etc) Net toen ik weer een beetje op adem kwam, kreeg iemand in mijn naaste familie een ernstig ongeluk, en dat heeft ook zo'n 1,5 jaar geduurd. (het gaat weer wat beter, gelukkig )

Afijn, die gitaar stond dus al 4 jaar in de hoek te kijken, totdat ik vorige week de knoop doorhakte, en besloot dat deze 'hobby' een 2e kans verdiende.

Ik heb wel gemerkt dat alles wat ik als kennis en kunde had flink roestig en/of vervaagd is, dus ik ben bang dat ik weer met les en veel oefenen zal moeten beginnen om het gelijk goed te doen.(dit was in 1e instantie een teleurstelling)

Mijn attax 100 ben ik aan het opknappen. Het ding ruist en kraakt aan alle kanten. De Sakai gitaar verdwijnt denk ik over en poosje. Ik heb wat gitaren vast gehad in diversie shops, en ik denk dat ik mezelf te lang gepijnigd heb met zo'n brak ding.

Dus; dat is mijn gitaar historie in een notendop. Ik zal waarschijnlijk dagelijks het forum checken, en zoveel mogelijk te weten proberen te komen over dit fantastische instrument, en alles wat erbij hoort. Ook de aanschaf van een nieuwe gitaar kan wel wat hulp gebruiken!

Groetjes,
McLambo

McLambo
4 juni 2007, 12:44
Misschien moet ik er nog even bijvermelden dat mijn smaak qua muziek tegenwoordig enorm breed is. Ik heb een periode gehad, dat alles wat meer dan een gitaar, bas en een drumstel in de band had niet deugde, maar nu luister ik vooral naar muziek waar pakkende melodieën of algehele 'pakkend'-heid aanwezig is :)

Blend
4 juni 2007, 14:10
Welkom op dit forum!

Tja, ik heb ook 'n tijd gehad dat alles wat geen gitaar of piano was ronduit zuigte.
Nu daarentegen heb ik zelfs m'n niveau van muziek luisteren verlaagd: klassiek 8)