PDA

View Full Version : George L's



EuroCinema
4 juni 2007, 12:04
Mijn grote pedalenbord is zo'n beetje af, nu nog acht behoorlijke patchkabeltjes scoren. Zijn george L's echt zo goed? En wat kosten die eigenlijk?
Planet waves spreekt me minder aan: ik hoef geen 8 aan-uitschakelaars erbij op mn board.

skabouter
4 juni 2007, 12:14
ik had mn board ook bekabeld met GL`s. wel wat prijzig, maar goed in gebruik (soldeerloos maken) en zeer goeie kwaliteit! geloof dat ik zo`n 3.80 per plug moest betalen, en 3 euro per meter snoer? maar het werd wel heeeel mooi uiteindelijk, het was het wel waard!

uiteindelijk zal ik wel aanraden om veel geld aan kabels uit te geven. je eindsound is zo goed als de slechtste schakel in de ketting, en waarom zou je honderden euro uitgeven aan goeie pedaaltjes, en dan bezuinigen op goeie bekabeling?

Chroxy
4 juni 2007, 12:21
helemaal mee eens. Kabels zijn heel belangrijk voor je eindgeluid! Als je het 'eng' vind om niet te solderen kun je altijd nog neutriks/switchcrafts eraan solderen.

Trouwens ska, waarom doe je je board weg dan?

skabouter
4 juni 2007, 12:24
sja, beetje luxe kwestie. had nogal veel geldin dat board gepompt, terwijl ik ook al een goedwerkende 19" midi-setup had. en dat bevalt toch beter en is compacter, veelzijdiger, lichter en handiger. ik heb het board weer gestript en verkocht en, en ga mn 19" setup gewoon wat beter maken. uiteindelijk toch het fijnst voor mij. paar leuke pedaaltjes heb k wel gehouden, wnat ze zijn soms wel leuk en praktisch voor thuis of kleine optredens.

Fuhgawz
4 juni 2007, 13:11
Ze zijn vooral heel erg handig, omdat je niet hoeft te solderen. Je kunt de kabeltjes gewoon op maat snijden en in de pluggen steken, even aandraaien en het werkt! Daarbij ziet het er superstrak uit. Qua geluid kan ik alleen zeggen dat het een stuk meer doorlaat dan die gekleurde kabeltjes die ik eerst had.
Bij de Jukebox waren ze toen ik ze kocht 4,90 per plug en en 2,90 per meter kabel. Dat lijkt misschien veel, maar je hebt levenslange garantie op de pluggen en omdat het soldeerloos is kun je wanneer je je pedalenplank herziet (wat een bekende kwaal onder gitaristen is) gewoon de kabeltjes losdraaien en opnieuw op maat maken. Dus voor de rest van je leven hoef je alleen maar nieuwe stukken kabel te kopen als je eens iets verandert. Zie het dus als een investering. :P

EuroCinema
4 juni 2007, 14:47
Zijn dit ze trouwens (ff uit pedalboard topic gehaald)? Deze zien er erg strak uit!

http://members.chello.nl/s.veen4/pedalb4.jpg

rhcp_schipper
4 juni 2007, 15:06
Zijn dit ze trouwens (ff uit pedalboard topic gehaald)? Deze zien er erg strak uit!

http://members.chello.nl/s.veen4/pedalb4.jpg


Ja dat zijn ze, ik zit er zelf ook over te denken mijn board te bekabelen met george L's

EuroCinema
4 juni 2007, 15:11
Nou haal ik er wel heeeel vaak pedaaltjes af en doe ze er weer op. Is zo'n niet-gesoldeerde plug dan wel betrouwbaar?

skabouter
4 juni 2007, 16:30
nou ben ik ook wel benieuwd naar gebruikers verhalen....want ik heb een enkele keer gehad dat een kabeltje ff niet werkte, moest ik ff de plug loshalen en er opnieuw insteken, was het weer goed......niet al te erg, maar zoiets je wil NIET live moeten doen........foute bevestiging van mijn kant, of komt het probleem vaker voor?

Yannicks
4 juni 2007, 17:16
Zulke dingen zullen wel vaker gebeuren, schroefjes die los kunnen gáán los.

Alleen wat ik me afvraag, waar kun je die krengen bestellen? Of andere plugs en kabels om te solderen (dat spreekt me wat meer aan).

dano
4 juni 2007, 17:39
Zijn dit ze trouwens (ff uit pedalboard topic gehaald)? Deze zien er erg strak uit!

http://members.chello.nl/s.veen4/pedalb4.jpg

he das mijn board en ja dat zijn ze:)

zijn ook herbruikbaar, erg handig!

sofa
4 juni 2007, 17:40
nou ben ik ook wel benieuwd naar gebruikers verhalen....want ik heb een enkele keer gehad dat een kabeltje ff niet werkte, moest ik ff de plug loshalen en er opnieuw insteken, was het weer goed......niet al te erg, maar zoiets je wil NIET live moeten doen........foute bevestiging van mijn kant, of komt het probleem vaker voor?

Je moet er niet te veel mee rommelen, dan willen ze nog wel eens los gaan zitten. Op een pedalboard werken ze daarom prima, om wat lossen pedaaltjes te connecten wat minder. Kabeltjes zijn ook erg stug en laten zich moeilijk buigen zodat ze de neiging hebben een pedaaltje omver te trekken.

Mike McCready
4 juni 2007, 18:03
Ik had in het begin ook wat problemen na het schuiven met pedalen, maar sinds ik de pluggen helemaal vastschroef (tot ze niet verder kunnen, dus niet alleen handvast) heb ik er geen problemen mee gehad.

Swan
4 juni 2007, 19:11
Of andere plugs en kabels om te solderen (dat spreekt me wat meer aan).

www.newtone-online.nl heeft soldeerbare plugs, twee varianten volgens mij...

Speeddemon
4 juni 2007, 19:30
Planet waves heeft ook zo'n solder-less type plug+draad. Zijn wel iets groter dan George L.

Mijn eigen board heeft een mix van George L en zelfgesoldeerde Tasker+Neutrik, maar als ik 't nu opnieuw zou doen, zou er waarschijnlijk Canare GS-6 met haakse Switchcraft pluggen opkomen. Goede kwaliteit en kleiner/fijner dan die dikke Neutrik pluggen.

Yannicks
4 juni 2007, 19:47
www.newtone-online.nl heeft soldeerbare plugs, twee varianten volgens mij...

zijn zulke jacks nou een beejte kwaliteit? je kunt natuurlijk wel een super goede kabel kopen maar met slechte plugs heb je er niks aan natuurlijk..

Yannicks
4 juni 2007, 19:48
Planet waves heeft ook zo'n solder-less type plug+draad. Zijn wel iets groter dan George L.

Mijn eigen board heeft een mix van George L en zelfgesoldeerde Tasker+Neutrik, maar als ik 't nu opnieuw zou doen, zou er waarschijnlijk Canare GS-6 met haakse Switchcraft pluggen opkomen. Goede kwaliteit en kleiner/fijner dan die dikke Neutrik pluggen.

Die switchcraft pluggen waar haal je die nou? Bij de gitaarboer ofzo? Electronica winkel? :???:

Speeddemon
4 juni 2007, 19:50
www.effectsconnection.com

de Canare kabel verkopen ze daar ook, en zelfs pre-fab kabeltjes.

Yannicks
4 juni 2007, 19:53
www.effectsconnection.com

de Canare kabel verkopen ze daar ook, en zelfs pre-fab kabeltjes.
Bedankt! :)

Yannicks
4 juni 2007, 19:55
Haha kijk:

Switchcraft:

http://www.effectsconnection.com/oscommerce/images/switchcraft2264.jpg

Newtone Online:
http://www.newtone-online.nl/catalog/images/stjckmmhx.jpg

Zijn toch het zelfde of lijkt dat maar zo?

Speeddemon
4 juni 2007, 20:35
Lijkt maar zo. Kijk maar naar waar de plug de 'behuizing' in gaat. Bij de Switchcraft is dat stukje egaal, bij de Newtone plug is dat geribbeld.

future2future
4 juni 2007, 20:53
Ik gebruik GL's met de bijbehorende pluggen op mijn pedalboard, maar de snoeren naar mijn efffect loop waren elke keer dat ik ze eruit haalde en vervoerde verrot, dus daar heb ik een paar neutriks aan gesoldeert

JeroenSchaaf
4 juni 2007, 23:11
ik gebruik sinds een week george l's HEEERLIJK!

whehe ik had van die stagg kabeltjes weg hoog en weg laag.. nu ik die george l's er tussen heb is het weer een heerlijk geluid!

aanrader! besteedt liever wat meer aan je kabels dan een of ander 2 euro kabeltje!

renier
5 juni 2007, 20:43
nou ben ik ook wel benieuwd naar gebruikers verhalen....want ik heb een enkele keer gehad dat een kabeltje ff niet werkte, moest ik ff de plug loshalen en er opnieuw insteken, was het weer goed......niet al te erg, maar zoiets je wil NIET live moeten doen........foute bevestiging van mijn kant, of komt het probleem vaker voor?

kan voorkomen, maar ik zie het zo:

wanneer dat met een solderless plug gebeurt, kan ik hem vastdraaien. wanneer het met een gesoldeerde plug gebeurt, kan ik het kabeltje in de kist gooien en maar hopen dat ik reserve heb.

Yannicks
5 juni 2007, 21:07
kan voorkomen, maar ik zie het zo:

wanneer dat met een solderless plug gebeurt, kan ik hem vastdraaien. wanneer het met een gesoldeerde plug gebeurt, kan ik het kabeltje in de kist gooien en maar hopen dat ik reserve heb.

Een goed gesoldeerde plug met kabel op een pedalboardje heeft toch bijna een kans van 0,000 om kapot te gaan lijkt mij?

Een gitaar kabel die steeds over de grond wordt bewogen en waar op getrapt wordt en alles is een ander verhaal natuurlijk. :P

EuroCinema
5 juni 2007, 21:38
Tnx guys! Ik ben uiteindelijk gegaan voor kabels met haakse plug van yellow cable. Was ook het advies bij sound plaza, waar ze o.a. Planet Waves en George L's verkopen. Mijn board ziet er netjes uit en klinkt volgens mij ietsje frisser dan voorheen met gekleurde speelgoedkabeltjes (zal wel zo psychisch als de pest zijn maar goed).

-Heineken-
6 juni 2007, 02:06
Njah heb zelf ook eens zo'n 100 eurie geinvesteerd in van die George L. kabels/pluggen en al had m'n bordje er nooit zo goed uitgezien heb ook nooit zoveel problemen gehad en van geluidsverbetering heb ik nooit iets gemerkt. En jah ik had ze netjes recht afgesneden met een stanley mes blahblah gaat ook allemaal goed tot je je koffertje eens iets te hard in de bandbus smijt voor een optreden. Ga 'm maar weer s zoeken. Zijn inmiddels allemaal vervangen.

Engltje
6 juni 2007, 12:02
Ik speel zelf al jaren met george l en ik heb NOOIT problemen gehad.
Belangrijk is wel dat je de kabels wel goed maakt, en dat je pedalen goed vast op je pedalboard staan. Anders heb je wel eens kans dat er dingen fout gaan als je het een keer "je koffertje iets te hard in de bandbus smijt voor een optreden". Zelf heb ik wel die stress reliefs er op. En als je het geluid vergelijkt met die gekleurde patch kabels, hoeven we niet te discussieren of er verschil in zit denk ik. Het is niet voor niks zo'n beetje de meest gebruikte kabel in pedalboards en racks. Prima spul dus!!

Mike McCready
6 juni 2007, 18:00
De Planet Waves cutter is niet zo duur en snijdt de kabeltjes perfect af!

Hallie
6 juni 2007, 20:11
als je naar de muziekwinkel gaat heb je toch genoeg keuze aan patchkabels?
zijn ze allemaal zo slecht dan?
ik heb ze van Boss 8-)

up-guitarman
7 juni 2007, 00:41
Wel, ik heb een mengelmoes van Yellow Cable en zelf gesoldeerde Cordials. Geen last mee op zich maar ik heb ze nog niet kunnen vergelijken met bvb. George L's. Ben wel benieuwd wat het verschil zou zijn !!!

Engltje
7 juni 2007, 16:03
als je naar de muziekwinkel gaat heb je toch genoeg keuze aan patchkabels?
zijn ze allemaal zo slecht dan?
ik heb ze van Boss 8-)

Meeste van die gegoten of wat goedkopere gesoldeerde kabels zijn niet erg goed helaas