PDA

View Full Version : volume van mijn JCM900



vulvasonic
12 januari 2003, 22:57
Hoi,

Ik heb een Marshall JCM900 dual reverb die naar mijn idee geweldig klinkt, maar die ineens in volume lijkt te zijn afgenomen.

Ik heb er niets aan veranderd en de klank is nog steeds goed, maar hij gaat gewoon een heel stuk zachter.
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?????

Bij voorbaat dank

sash
12 januari 2003, 22:59
Aaaaaaaaah zelfde probleem als met mijn Twin. Waarschijnlijk een buisje of een speaker. Als je dalijk gaat merken dat ie heel ranzig en vies gaat oversturen op laag volume waarschijnlijk een buis of buizen.

vulvasonic
13 januari 2003, 12:48
Het eerste waar je aan zou denken, zijn inderdaad de buizen.
Toch denk ik niet dat dat het is. Ze zijn pas nieuw en ik herken een kapotte buis als ik er een hoor.

Ik had ooit hetzelfde probleem (leek het). Toen bleek dat ik het ding op half vermogen had gezet (dat kan op die dingen), per ongeluk. Maar daar is nu geen sprake van.....

Mitch
13 januari 2003, 13:48
Kan het dan zijn dat er sluiting zit in het circuit dat voor het halveren van vermogen zorgt ?

vulvasonic
13 januari 2003, 13:54
Zou zomaar kunnen.
Ik heb helaas geen hol verstand van electronica. Ik stel mijn vraag dan ook in de hoop dat iemand me een simpele oplossing kan aanreiken.

Hoe weet ik of jouw suggestie juist is?

sash
13 januari 2003, 14:30
Dat ding naar een goeie amp doc brengen :smile:

vulvasonic
13 januari 2003, 15:01
Ik weet het, ik weet het.....(zucht)

Ik heb 3 versterkers, allemaal niet meer 100% in orde.
Ik heb 7 serieuze gitaren, waarvan er minstens 5 aan een proffessionele afstelbeurt toe zijn.
Al mijn snoeren zijn aan vervanging toe.
Ik moet eigenlijk ook nog een keer een paar goede adapters kopen.

Heb ik eindelijk weer es wat geld (verjaardag, weet je nog?), kan ik het gelijk weer gaan uitgeven aan onderhoud!

Ik had toch echt op iets leukers gehoopt
;]

EdJ
13 januari 2003, 15:07
Investeer eens wat tijd in electronica;dat gaat je op termijn HEEL veel geld besparen:)

vulvasonic
13 januari 2003, 15:11
Dat zijn wijze woorden.

Ik heb alleen geen tijd.
;]

sash
13 januari 2003, 16:01
Op 2003-01-13 15:01, schreef vulvasonic:
Ik weet het, ik weet het.....(zucht)

Ik heb 3 versterkers, allemaal niet meer 100% in orde.
Ik heb 7 serieuze gitaren, waarvan er minstens 5 aan een proffessionele afstelbeurt toe zijn.
Al mijn snoeren zijn aan vervanging toe.
Ik moet eigenlijk ook nog een keer een paar goede adapters kopen.

Heb ik eindelijk weer es wat geld (verjaardag, weet je nog?), kan ik het gelijk weer gaan uitgeven aan onderhoud!

Ik had toch echt op iets leukers gehoopt
;]


Ok, je huurt een busje en laad die 3 amps in. Daarna laad je die gitaren in.
Dan stap je in het busje en rijd je naar Weurt en levert die gitaren bij Patrick Koopman af. Dan rij je door naar Renkum en brengt die amps naar FNS. Een week later doe je hetzelfde, maar dan andersom.

En ach, dat geld van m'n verjaardag moet m'n Twin ook een opknapbeurt van krijgen.

Wat is er trouwens mis met die gitaren?

vulvasonic
13 januari 2003, 16:35
och, een paar gescheurde halzen.
Een Gibson die nooit gestemd blijft.
Een aardeprobleempje, loszittende potmeters op een ES, een 5-standenschakelaar die niet goed is, een Ibanez die flink aanloopt (frets vlakken vrees ik). En dan nog een paar dingen.

Allemaal van die kleine irritante dingetjes.

Ik kan best een gitaar afstellen, maar soms is het beter bepaalde dingetjes aan een vakman over te laten.

sash
13 januari 2003, 16:40
Ja dat is idd beter om door een vakman te laten doen... Breng ze naar Patrick zou ik zeggen :wink:

Braindead
16 januari 2003, 18:32
Je geeft dus bij deze een paar goede argumenten waarom je niet eindeloos 2 de hands spul moet kopen.
Dit wordt hier op het forum nogal eens aangeraden.
Uieindelijk heeft zelfs een gitaar ook een onderhoudsbeurt nodig
Maar goed ik wens je veel succes met je problemen.
Je kunt ook gewoon een paar gitaren aan de muur hangen en alleen het geld uitgeven aan the gear waar je echt mee speelt.

vulvasonic
16 januari 2003, 23:12
Ik ben al een ouwe lul, dus al dat spul heb ik in een lange periode bij elkaar gekocht.
Maar alles dient te worden onderhouden en da's niet goedkoop.....

Achteraf (nu ik weet wat ik echt wil) had ik het bij 2 goede planken en 2 goede versterkers gehouden. Ik kan het alleen niet over mijn hart verkrijgen om al die oude 'troep' weg te doen.

Maarre..., je hebt volkomen gelijk.
;]