PDA

View Full Version : N00blet



Ashavan
4 juni 2007, 11:34
Hey...

Al meer dan 2 jaar heb ik vaak een gevoel bij het gitaarspel van bands. Vaak had ik in mijn gedachten een beeld alsof ik voor een publiek stond en gewoon me ding deed.

Nou ja nu wil ik dan eindelijk ingeven aan mijn gevoel en iets aanschaffen. Maar waar kan ik als beginner beter mee beginnen? Een elektrisch of basgitaar? Het genre wat ik merendeels zal spelen is dan metal.

Ben pas net begonnen met me te verdiepen in de materie dus als men nog hints heeft en adviezen waar ik allemaal op moet letten is het welkom.

De starter sets die ik op het oog zijn is niet echt geweldig heb ik het idee maar toch voldoende voorlopig.
Ibanez GRX40 StarterSet (http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?products_id=1388)
Basgitaar Starter set, Ibanez (http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?products_id=2225)

Is het met 1 van die sets mogelijk om met koptelefoon op te kunnen spelen zodat me buren er geen last van hebben? En waar zou ik eventueel kunnen kijken voor wat boekwerken/e-books met lessen?

:rockon:

Don Capo
4 juni 2007, 14:40
Hoi Ashavan,

Welkom op het forum,. Ik hoop dat je heir informatie vind die je kan helpen bij het maken van je beslissing. Als ik zou moeten kiezen tussen bas of gitaar zou ik voor de gitaar gaan,maar dit is geheel persoonlijk

gnoeontheboard
4 juni 2007, 15:02
Welkom,

Ik zou even de zoekfunctie gebruiken m.b.t. de beginnerssetjes.
Want die worden in zijn algemeen afgeraden hier!

Veel plezier.

Ashavan
4 juni 2007, 15:07
Dus de beginner sets die ik in gedachten had zijn niks? Als ik elders kijk zijn beginner sets al meteen vrij duur en dan heb je alleen de gitaar zonder een versterker :S

gnoeontheboard
4 juni 2007, 15:23
Het is geen goedkope hobby...tenminste...alles in verhouding

Je kan prima beginnen met zo'n setje, maar als je na, zeg 6 maanden, een compleet nieuwe outfit wilt kopen omdat je de AMP en de gitaar niet meer voldoen dan is dat zonde. Bovendien kun je die beginnerssetjes aan de straatstenen niet kwijt en een "goeie" gitaar veel makkelijker.

Ashavan
4 juni 2007, 15:37
Mwah...aangezien ik nog niet 100% zeker weet hoelang het me blijft boeien wilde ik niet meteen overboard gaan qua prijs. Maar als ik zo rond keek blijf bij Albinez uit komen voor een Bas. Voor elektrisch zag ik een mooie Yamaha Pacifica die nog redelijk betaalbaar was. Daarbij een Roland Cube 15x versterker voor 100 euri's...tja dan ben ik in totaal 350-400 kwijt. Wordt een maandje of zo extra doorsparen dan.

gnoeontheboard
4 juni 2007, 15:52
Ik denk, persoonlijk, dat dat een betere keuze is hoor!

Ik doe het zelf ook zo na advies van de wijze heren ( en dames? ) hier. 8-)

Als je immers 3 jaar speelt, wat is 150 euro verschil dan? Tenzij je het weggooit omdat je vrij snel beter moet kopen :D

Ashavan
4 juni 2007, 15:54
Maar nu weet ik nog niet of ik liever vette bas riffs wil leren spelen of het meer technische werk met elektrisch. Wat is nu makkelijker voor een beginneling vraag ik me dan af. Een bas comes to mind... bands zoals Lamb of God spelen bijna niks anders dus zou een goed begin kunnen zijn.

Maar dan...Al die nummertjes en lettertjes achter die Albinez benamingen zeggen mij nog erg weinig. Welk is dan een goede basgitaar.

gnoeontheboard
4 juni 2007, 16:04
Ik denk dat je het allebei zo moeilijk kan maken als je zelf wilt.

T is maar net wat je leuker vind klinken, zoals al gezegd.

Ashavan
5 juni 2007, 12:45
heb een blauwe Ibanez GIO GSA 6 geregeld en nu een Roland Cube 15 versterker en kan ik aan de slag :D