PDA

View Full Version : Hulp en vragen bij inbouwen tremelo



WhiteEarp
4 juni 2007, 10:30
Een vraag die jullie wrsch al vaak krijgen:

Ik heb nu momenteel een project lopen wat inhoud dat ik mijn oude gitaar(waar ik geen afstand van kan doen)een tweede leven wil geven.
EMG 81 bij de brug erin geplempt.

Maar nu het volgende:
Ik kan van een maat een oude ibanez tremelo overnemen uit een oude RG.
nu is mijn vraag: Waar te beginnen?
Hoe te beginnen en wat is aan te raden?
Moet ik een andere hals nemen(ivm locking nuts) of kan ik dat gewoon invrezen bij de kop? :???:
De gitaar is een Aria pro II Mac 50, archtop en er zit een standaard tremelo op.(maar ik vrees :seriousf: dat daar behoorlijk wat weggevreesd moet worden)

pgm10th
4 juni 2007, 13:01
Misschien is het even een idee om wat foto's er bij te doen, om een beter beeld te krijgen wat je wil en zo.
Misschien kan ik je van daar verder helpen.

Minda
4 juni 2007, 13:32
Je kan de locknut overzetten, inderdaad moet je dan een stukje hals wegfrezen. Ik raad dat wel aan, ik weet niet of de andere hals netjes op je body aansluit en of de mensuur wel gelijk is.

Het infrezen van die Ibanez (Floyd Rose achtige?) trem is wel wat werk, maar niet al te moeilijk. Zeker niet als je de andere body er even bij mag lenen om de maten over te nemen.

Met een goede bovenfrees, goed tekenwerk van te voren en enig geduld is het allemaal te doen. Al zou ik het niet als eerste projectje doen, als je aan die Aria gehecht bent. Eerst maar even oefenen met frezen in wat resthout, als je daar nog geen ervaring mee hebt.

Succes,

Lenweë Míriel
4 juni 2007, 15:50
je kan altijd nog locking tuners gebruiken ipv een locking nut