PDA

View Full Version : Re-ampen



rjong999
4 juni 2007, 01:16
Ik probeer het volgende: ik neem een gitaarpartij clean op met een preamp direct in een van de audio input van mijn soundcard (ESI Juli@). Dat signaal neem ik op in Cubase. Als ik dat beluister klinkt het signaal prima, ruisvrij, niks aan de hand.
Vervolgens route ik dat signaal naar een analoge audio output van de soundcard, en daarvan naar de input van de GT8. De ouput van de GT8 is weer verbonden met de (digitale) input van de soundcard.

Het hele verhaal werkt op zich prima, wel een beetje latancy maar niet eens ernstig. Maar ik heb nu wel ineens een probleem met ruis en het geluid klinkt ook niet echt goed, beetje 'plat' en kunstmatig. Lastig te omschrijven, veel hoog erin.

Ik heb alle signaalniveaus nagemeten, daar is niks mis mee. Het enige dat ik mij voor kan stellen is dat de preamps van de soundcard iets met het geluid doen, wellicht zit daar iets van een laag-af filter in oid ? Of heb ik een probleem met de impedanties van de verschillende in- en uitgangen ?
Iemand enig idee ?

stevie_vp
4 juni 2007, 03:18
misschien is t probleem dat je je gt8 uitgang in een preamp doet.. dit is een line signaal...

guhlenn
4 juni 2007, 09:53
Rob, heeft de gt-8 een aparte re-amp optie op de input dan? wist ik niet eens. prachtig.

taylor
4 juni 2007, 10:10
waarom prik je hem niet rechtstreeks(via een tafel dan) dan of kun je die gt-8 niet op standby zetten?
temninste neem aan dat dat de reden is omdat je een clean signaal een effect wil hebben?
of heb ie geen tafel?

guhlenn
4 juni 2007, 10:51
het signaal word direct (via preamp, zonder GT-8) opgenomeen Taylor.

harrie-beton
4 juni 2007, 20:15
Een line signaal kun je niet direct door een gt halen of wat dan ook. Zit er een "pad" schakelaar op je GT8?
In mijn faq is een klein stukje over re-amping met een podxt pro.

rjong999
4 juni 2007, 21:39
Bedankt voor de reacties, ik had vandaag ineens een inval, en dat blijkt idd te werken. Het probleem is dat de GT8 een (hoog-omige) gitaar ingang heeft en dat geeft een impendantieprobleem met de line out van mijn soundcard.

Maar de GT8 is een echte wondermachine! Oplossing: line out van de soundcard in de FX return van de GT8. En vervolgende de fxloop vooraan in de chain zetten. Tip: Noise gate daar achter zetten of uit zetten, anders werkt het spul niet. Nog een tip: FX Loop wel aanzetten, anders werkt het ook niet.

Werkt nu helemaal naar behoren. Lekker hoor. Op je gemak eens een poosje klooien met de gain, eq en de wah achteraf even met de hand indrukken. Ook super om kleine foutjes weg te werken, in het 'clean' gaat dat uiteraard veel makkelijker dan in het eindresultaat.