PDA

View Full Version : Z-15 Footcontoler



Kaïn
3 juni 2007, 22:22
Ey guys. Even een kort vraagje. Na de zomer ben ik van plan om mijn versterker set-upje eens aan te passen. Daarbij hoort een ENGL powerball en eventueel een 19" effectenprocessor. Nu was mijn vraag, is het mogelijk om met een Z-15 footcontroller de Powerball en een Fx unit te schakelen?

Thanks in advance :)

Raffel
4 juni 2007, 10:32
nope. Dan zul je een Z-11 midi switcher en een midi foot controller moeten gebruiken om beiden aan te kunnen sturen. De Z-15 kan alleen de amp switchen, geen fx-unit.

Nocki
4 juni 2007, 17:52
De z15 ken ik niet. maar ik heb toevallig net de z11 en de z12 gekocht en dat werkt erg lekker.
Wat ik wel stom vind (of niet aan gewend ben) is dat de z-12 begint met preset 0 ipv met 1.
Dit betekent dat ik met mn intellifex die begint met 1 ik de allereerste preset niet kan gebruiken. (snap je dit?)

groetjes

Nocki

edit:

lees net even de manual van de z-15 maar dat is toch gewoon een midi pedal? die kan toch gewoon elke midi fxunit aansturen? volgens mij geen probleem...

Kaïn
4 juni 2007, 18:16
lees net even de manual van de z-15 maar dat is toch gewoon een midi pedal? die kan toch gewoon elke midi fxunit aansturen? volgens mij geen probleem...[/QUOTE]

Ja precies, dat het een midi pedaal is begreep ik ook uit de manual, wat ik niet kon vinden is of ik er een powerball mee zou kunnen aansturen. Als dat allebei kan dan zou dat heel prettig zijn. Als dat niet kan zou ik denk ik beter voor een Groundcontrol met een GCX of iets dergelijks.

Nocki
4 juni 2007, 19:12
nee. dan moet je idd een ms4 of een z11 erbij nemen.
wil je daarnaast ook nog pedalen in loops en nog uitgebreider dan is jouw oplossing de aangewezen optie.

succes!

vinni
4 juni 2007, 20:24
Wat ik wel stom vind (of niet aan gewend ben) is dat de z-12 begint met preset 0 ipv met 1.
Dit betekent dat ik met mn intellifex die begint met 1 ik de allereerste preset niet kan gebruiken. (snap je dit?)

groetjes

Nocki

midi is een binair protocol (nullen en enen). Als je bankchange-commandos (LSB/MSB) even vergeet heb je 128 patches ......officieel is dit van 0-127.
Omdat men dacht dat gebruikers die 0 niet begrijpen zijn er fabrikanten die
werken met de 1-128 range......maar onderwater is dit altijd 0-127.

T'is maar dat je het weet.....

Vinni

Nocki
4 juni 2007, 22:26
Ik weet het en ik snap het maar op het moment dat je 2 zienswijzen door elkaar gebruikt krijg je schoonheidsfoutjes.. :)